Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bij de distributieriem moet je het aantal tandjes wel gaan tellen. Dit klopt niet altijd helaas…..
Bij die van mij waren er 3 verschillende distributiesetjes.Waarschijnlijk de X16XE(L).
Nummer moet aan de rechtervoorkant zitten, vlakbij de aansluiting van de versnellingsbak.19 februari 2016 om 10:59 In reactie op: Vrijwillige forumdonaties 2016 . De teller staat op 272 Euro #18307103Zojuist ook een 10tje via PayPal.
Ik ben al een hele tijd niet meer echt actief hier, maar heb wel veel aan het forum gehad!
Een klein bedankje naar iedereen die dit mogelijk maakt!@Betuwe 58 wrote:
goede dag
Ik heb een probleem bij mij opel corsa 12 16v motorcode x12xe
Als ik koud de motor start staat hij te halen Wat is halen?
Hij loopt even goed daarna begint het Wat begint er?
Heb de motor laten uitlezen maar er zijn geen foutcodes uitgekomen .
Brandstof filter vervangen, Bougie’s Lmm krukas sensor en bobinerail gasklephuis schoongemaakt( was niet erg vuil trouwens)
Maar geen verbetering
Wie kan mij een goede sugestie geven?Heb het bericht even wat duidelijker gemaakt, en in rood mijn vragen.
Door het weghalen van de middendempers is de tegendruk flink verminderd, te weinig tegendruk geeft vermogensverlies.
De EGR klep moet er sowieso afgehaald worden, het enige gaatje wat ik me zo kan bedenken, dat die opgeboord wordt, is die in het gasklephuis.
Als je het gasklephuis en de EGR klep demonteert, kun je deze gelijk goed schoonmaken. Binnen een uurtje ben je zeker wel klaar.12 februari 2014 om 12:43 In reactie op: Brabantmeeting 2014 – a.s. zondag 22 juni 2014 in Breda! #18210984Na lange tijd (13 november 2013 was mijn laatste bezoek aan het forum) ben ik weer terug.
Bedankt voor de reacties die er al geplaatst zijn, er is te zien dat jullie er goed over nadenken!
Juffer heeft gelijk met zijn punt over vergunningen en aansprakelijkheid.
De afgelopen 2 keren is alles goed gegaan, RISL en ik hebben bijna niemand hoeven aanspreken op rommel achterlaten, radio die te hard stond.Wat het “vreemde merken” betreft, we hebben maar 1x hoeven vragen of iemand zijn auto een paar rijen verderop wou neerzetten, dit was geen probleem.
De bedoeling is om een Opelmeeting te houden, Vauxhall, Holden en andere Opel derivaten zijn ook welkom.De politie is beide keren een aantal keer voorbij gereden op de Backers-Reubweg, maar ze zijn niet op de parkeerplaats geweest, ook een goed teken.
We hebben er steeds opgelet dat we geen overlast veroorzaken.De oproep op Facebook is een goed idee, we zetten er dan wel bij dat het een Opel meeting is, mocht men toch met een ander merk auto komen, vragen we deze om een paar rijen verderop te parkeren.
Zolang we de oproep maar binnen Opel kringen houden, zal het met de aanvoer van “vreemde merken” wel meevallen.Wat betreft de BBQ, dit is geen goed idee, ivm het gebrek aan een vergunning. De bedoeling is om de meeting gratis te houden, met een vergunning lukt dat niet meer. Gezien de opkomst van de afgelopen 2 keren zouden we om de kosten van de bijkomende zaken te compenseren, waarschijnlijk 5 euro of meer entree per auto moeten vragen, dit is niet te controleren en mensen gaan dan hun auto een stukje verderop parkeren.
Van de Garden Life Style, de zaak waartegen de meetinglocatie ligt, hebben we allemaal complimenten gekregen voor de leuke opkomst, de klanten in de winkel vonden het ook leuk om te zien.
Wat betreft de voorzieningen: Er zijn genoeg winkels op de parkeerplaats, de McDonald’s is op loopafstand, hetzelfde geldt voor de toiletten.
Jongen met Astra? :hmmz 2 blikjes en een kapotgeprikte ballon toevallig?
Zoek maar niet verder, hier ben ik :jerryWas een mooie geslaagde meeting, met een mooie opkomst!
RISL, die Aston was een V12 :P
Als je de Fisker Karma uitgebreid op de foto wilt hebben, hier in Vught staat er eentje in mijn straat :PWeer eens wat geleerd! :thumb
@trashmetal wrote:
Eens kijken of mn planning het toe gaat laten ;)
mn astra is optisch alleen nog niet klaar voor :(Maakt niet uit!
Elke Opel is welkom!
Standaard, (licht/zwaar)getuned, groot, klein, jong, oud, zolang het maar een Opel (of een van de andere merken die Opel modellen in het gamma hebben)WIP’jes zijn juist leuk om te zien!
Hoezo op maandag??
De bedoeling is dat de meeting gratis blijft, een kar met eten/drinken kost geld, en zal voor problemen zorgen met een vergunning.
Jumbo zit zo dichtbij, en de Mac zit om de hoek.
Zelf je natjes en droogjes meenemen kan natuurlijk ook nog!Of Kurtmanta met zijn BBQ laten komen :wub
Degenen die nog goede ideeën hebben, of iets willen bijdragen, mogen RISL of mij een PM sturen!
En ja hoor, hier is het nieuwe topic! : http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=26&t=175778 < Klikkie doen! :thumb
Vla, aan welk punt heb je nu de buis vastgemaakt?
Zelf heb ik een zelftappertje in het gat gedraaid waar bij jou het VIN plaatje zit.Vectra pijp is wel stukken goedkoper dan een crooke.
Silicone slang op maat maken werkt beter dan het vectra aansluitstukje, maar kost ook weer stukken meer.
Hoe heeft iedereen hier zijn/haar vectra pijp bevestigd?Hallo Johan.
Heb je ook al ervaring met de z16se?Volgens mij gaat dit alleen op bij motoren met meer vermogen.
Ik heb zelf ook de vectra pijp op mn astra. Aansluitstuk van de vectra gebruikt, past niet helemaal, maar zit wel voor het grootste deel er op. Ik kan zaterdag foto’s plaatsen als je daar behoefte aan hebt.Vrijhoeven inderdaad!
In Waalre zit Bedo, veel onderdelen, netjes in bakken gesorteerd op type.
Alleen liggen hun prijzen mij wat te hoog.In Tilburg heb je Damen, aan de Hellasstraat, direct naast metaalhandel Hamilton. Oud ijzer kun je dan gelijk daar inleveren.
Het nadeel : vooral oudere Opel modellen, pre Astra G tijdperk : <1997.
Bijna alle auto’s hebben hun motor nog erin liggen.Mettler op de Rooiseweg te Schijndel.
In Heesbeen is er ook een sloop, weet alleen de naam niet meer.Ik heb zelf 215/40 ZR17. Om Tomason TN1 wielen. 8J
@Ghostleader1NL wrote:
Waar is deze bout te bestellen, en is het ”plug and play?”
Regal Motorsport in de UK verkoopt deze, maar hier in ons kikkerlandje moeten ze ook wel te krijgen zijn.
Voorzover ik weet is dit gewoon een plug&play mod.@dion87 wrote:
het zit toch zo met die bout, omdat het gat kleiner is verplaats je de plek waar die oliedruk opbouwt van de turbo naar die bout
correct me if im wrong..
Bijna goed, dat de druk op de bout gaat staan klopt helemaal.
Maar het gaat hier om de verlaagde oliedruk op de lagers van de turbo.
Van ruim 90 psi naar 60 psi. Dit is dus van ruim 6,2 bar naar 4,1 bar.5 april 2013 om 18:31 In reactie op: Voordelen/nadelen spaghetti spruitstuk en open luchtfilter?? #18122610Ik weet niet of de Zafira A ook de pijpjes in de filterbox heeft zitten, maar deze kun je eruit halen.
-
AuteurBerichten