Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ha die Jasper,
Sorry voor de hele late reactie.
Het is gelukt.
Heb de auto proberen te starten met het gaspedaal helemaal ingetrapt.
Na een seconde of 15 sprong hij aan. Wou niet meteen stationair blijven lopen en sloeg weer af.
Nog een keer gestart op de zelfde manier. Na het starten een beetje met het gas gespeeld en hij bleef lopen.
Daarna geen problemen meer gehad. Sleutel draaien en meteen starten.
Heb dus geen idee wat het probleem was maar ben blij dat hij het weer gewoon doet.
Als het koude weer voorbij is loop ik de auto helemaal na om te kijken of ik iets kan vinden, vind ik het nu te koud voor.
Blok hangt in de corsa, loopt intussen ook.
Alleen de uitlaat is nog niet helemaal dicht, van de week even laten lassen.
Ik heb echter geen signaal van de koelvloeistoftemperatuur op mijn dashboard.
Deze blijft gewoon uit.
Toen ik de c20ne in de corsa had hangen deed hij het wel gewoon.
Ik neem aan dat er op eenv6 toch ook een sensor zit voor de koelvloeistoftemperatuur.
Waar zit hij?Ik heb bij mijn c25xe een f20 bak er achter hangen.
Ik heb een vliegwiel, drukgroep en koppelingsplaat van een c20xe gebruikt.
Dan past de bak er zo achter.
Weet niet of de x30xe heel anders is dan de c25xeWas mij al bekend dat die sensor daar zit. Deze is toch voor het lampje op het dashboard?
Ik heb 2 extra meters in mijn auto zitten.
1 voor de olietemperatuur en 1 die de oliedruk aangeeft.
Deze wil ik weer aansluiten.
Als ik deze plaats bij de andere sensor kom ik volgens mij in de wielkuip uit, lijkt me niet zo’n goed idee.Waar kan ik bij de C25XE sensoren plaatsen voor de oliedruk en olietemperatuur?
Had deze sensoren bij de C20NE er ook in zitten, vind het wel plezierig om alles in de gaten te kunnen houden.De motor is weer tot leven gekomen. :D
Had de dikke rode + aangesloten op de massa.
Zat een geribbelde mantel omheen, had niet gezien dat het de rode + kabel was.Dan had ik het toch goed.
Ik heb alleen geen spanning op de 12+ (dikke rode kabel) die naar het brandstofrelais loopt.
Waar wordt deze op aangesloten.Accu geladen, nog niet starten.
Nu heb ik mijn bekabeling nagekeken.
Ik kwam er achter dat er op de dikke rode kabel bij het brandstofrelais geen spanning staat.
Dit heeft mijn relais van mijn c20ne die in nog in de corsa hangt wel.Ook kwam ik onderstaande stekker tegen.
Als ik hem doormeet zou dit de 12+ moeten zijn voor de ECU.
Iemand die weet of dit klopt?Past een dynamo van een vectra b / vectra c / signum gewoon?
Kan die dynamo dan ook gekoeld worden?
Heb begrepen dat als je hem niet koelt je dynamo’s kan blijven vervangen.De donorauto had geen startonderbreking.
Vandaag de accu laden, aansluitingen nalopen en dan proberen we het nog een keer.
Bedankt voor de link, is inderdaad handig.
Was er intussen zelf ook al achter waar de 12 volt op moest maar ik had niet zo’n uitgebreid schema gevonden. Morgen eerst de accu maar eens opladen en dan opnieuw proberen.Heb nu een c20ne in de corsa liggen.
Volgens mij heb ik toen een + naar de ecu moeten trekken om deze van stroom te voorzien.
Moet dat bij de ecu van een c25xe ook?Bedankt voor de snelle reactie.
Dat heb ik allemaal aangesloten.
Blok wil niet aanslaan.
Misschien de brandstofleiding verkeerd om aangesloten.
Wat is de aanvoer en wat de retour?
Ik dacht dat in de retourleiding de brandstofdrukregelaar zit, klopt dat?Ik wil mijn blok laten lopen voordat ik hem in ga bouwen.
Wat moet ik allemaal aansluiten om het blok buiten de auto te laten lopen?Bij de c25xe zit geen opening op de dynamo.
Er hoort een aparte koelmotor/ventilator op te zitten.
Deze blaast de lucht dan via een geleiding naar de startmotor en dynamo.Ik heb nog geen compressie gemeten.
Wel heb ik met het blok gereden toen hij nog in de calibra lag waar hij uit komt.
Liep toen stationair erg netjes. Ook tijdens het rijden liep hij goed.Ben al even op zoek naar een dynamo koeler en aanzuigbuis hiervoor voor mijn c25xe.
Zijn moeilijk te vinden.
Zou ik in plaats van de originele ook een andere ventilator kunnen plaatsen?Brandstofrelais zit niet op 1 van deze stekkers.
Is op de foto niet goed te zien maar die zit op een andere stekker.Wordt dus nog even puzzelen.
Bedankt voor de snelle reactie.
Die zit er inderdaad niet op.
Dan dop ik deze leiding netjes af.Waar gaat de rechtse aansluiting hiervan heen?
Zit vanaf de voorkant gezien rechts tegen de achterste cilinderkop.
Bij de c20ne die nu in mijn corsa ligt is deze afgedopt, kan ik dat bij deze ook doen?Heb het blok een nieuwe distributie en een beurtje gegeven, alleen de olie nog vervangen.
Tevens het blok een beetje opgefrist. Zo ziet hij er nu uit.Nu de bak er nog achter en dan wachten tot de vakantie om hem in de corsa te lepelen.
Moet de sensor voor de koelvloeistof aangesloten worden?
Waar gaat het dunne slangetje heen dat aan de achterkant onderaan het gasklephuis zit?
Bedankt voor je reactie.
Het maakt dus niks uit dat er U9 op de autopapieren staat?Hallo,
Ik rijd al 25 jaar opel en al bijna net zo lang met gespoten achterlichten.
Ik heb nooit problemen gehad met de politie.
Voor de APK heb ik ze zelfs nooit gewisseld voor een origineel setje.
Iedere keer goedgekeurd zonder opmerkingen.Rick
Ik heb een astra f boardcomputer klaarliggen voor mijn corsa a sedan met c20ne motor uit een astra f.
Ik heb alles uitgezocht en ik ben er wel ongeveer uit hoe alles aangesloten moet worden. ( heb een duitse beschrijving gevonden die vrij duidelijk is)
Ik wil ook de lampencontrole aansluiten. Moet ik dan de kabel die vanaf de zekeringkast naar de desbetreffende lamp loopt doorknippen en daar de kabels van de lamp controle tussen monteren?Super dat je hem aan het werk hebt gekregen, hoop dat het bij mij ook lukt.
Rick
-
AuteurBerichten