Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
9 augustus 2012 om 14:39 In reactie op: Wat meer vermogen uit een X1.7DT (Astra F station) #18049689
@astraTD wrote:
@rene755 wrote:
Erg netjes hoor.
Moet je je temperatuurmeter zien gaan als je het gas in trapt:P.
Ik zit toch te twijfelen of ik wat met mn turbodruk ga doen, eigenlijk heb ik al wat ik wou en als ik nu de druk ga verhogen is dat eigenlijk alleen voor de lol. Nu heb ik veel dingen gedaan gewoon omdat het kan:P. Dus misschien dit ook maar, nog even over nadenken.
Ja door het trappen is de kachel radiator lek gegaan :(
Voor zijn kms blaast die inderdaad nog goed moet ik zeggen.
Is het je al gelukt met je pomp met die ring?
Ai das wat minder.
Naja ik begrijp nog niet helemaal wat dat precies doet. Ligt die ring bovenop de veer die dat membraan omhoog houdt? Dus met het verwijderen van de ring is het net of die veer slapper wordt? En ligt het membraan zonder turbo druk wat lager?
9 augustus 2012 om 14:37 In reactie op: Wat meer vermogen uit een X1.7DT (Astra F station) #18049688@trashmetal wrote:
@rene755 wrote:
Ja je zegt het goed, waarschijnlijk iets. Maar of dat het geld waard is om de originele intercooler te vervangen met een grotere, ben je zo weer een paar meijer verder.
ik denk dat het verschil best goed merkbaar zal zijn want een originele is niet alles
en het gaat bij tuning om de kleine beetjes die het verschil maken ;)Haha, dat is zo.
9 augustus 2012 om 06:58 In reactie op: Wat meer vermogen uit een X1.7DT (Astra F station) #18049685Erg netjes hoor.
Moet je je temperatuurmeter zien gaan als je het gas in trapt:P.
Ik zit toch te twijfelen of ik wat met mn turbodruk ga doen, eigenlijk heb ik al wat ik wou en als ik nu de druk ga verhogen is dat eigenlijk alleen voor de lol. Nu heb ik veel dingen gedaan gewoon omdat het kan:P. Dus misschien dit ook maar, nog even over nadenken.
8 augustus 2012 om 19:44 In reactie op: Wat meer vermogen uit een X1.7DT (Astra F station) #18049682Ja je zegt het goed, waarschijnlijk iets. Maar of dat het geld waard is om de originele intercooler te vervangen met een grotere, ben je zo weer een paar meijer verder.
8 augustus 2012 om 16:34 In reactie op: Wat meer vermogen uit een X1.7DT (Astra F station) #18049680Haha, mooi man, dat niet meer mensen dit doen:P. Ik ben ook erg tevreden, zeker met me aanhanger erachter.
En 180 das behoorlijk respectabel voor dit karretje. Helaas woon ik niet heel erg dicht bij Duitsland, dus ik kan het niet heel makkelijk testen.
En ik ben benieuwd naar dat filmpje:p.
6 augustus 2012 om 07:03 In reactie op: Wat meer vermogen uit een X1.7DT (Astra F station) #18049675Ik heb ergens gelezen dat het inderdaad kan zonder je inlaat eraf te halen, alleen moet je dan het ringetje kapot knippen wand je krijgt die plunjer met membraan er dan niet helemaal uit. Maar je kunt hem net hoog genoeg omhoog trekken en dan het ringetje doorknippen.
Ik zou dan toch liever de inlaat eraf halen. Wand je moet die 4 schroeven bovenop de pomp ook maar los weten te krijgen:P.Ik heb hem er nu een halve slag erin gedraaid. En wat ik al zei, momenteel geen rook meer uit de uitlaat dus ik zit er aan te denken om hem nog iets verder te doen, wand als je een klein beetje rook eruit krijgt onder vollast dan weet je dat je goed aan de max zit.
Misschien stond mijn auto erg “arm” hoor, wand jij zei dat het stationairtoerental naar 1500 zou gaan. Bij mij is hij niet boven de 950 uitgekomen.
5 augustus 2012 om 09:08 In reactie op: Wat meer vermogen uit een X1.7DT (Astra F station) #18049673Nee dat ringetje heb ik er niet uit gehaald. Om daar goed bij te komen moet het inlaatspruitstuk eraf, en daar blijf ik door ervaringen uit het verleden liever vanaf:P.
Inmiddels komt er trouwens ook geen rook meer vanaf, geen idee of dat door gebruik komt of dat me motor toch nog niet helemaal warm was tijdens het testen, al zei mijn temperatuurmeter van wel.
4 augustus 2012 om 14:37 In reactie op: Wat meer vermogen uit een X1.7DT (Astra F station) #18049671Zo, vandaag eindelijk even de tijd gehad om te sleutelen. Hierbij mijn ervaring:
Na een beetje pielen om het kapje dat over de “maximaleinspuitingsschroef” zit eraf te halen, heb ik hem na een paar keer testen nu krap een halve slag erin gedraaid. En ik moet zeggen, dat merk je erg goed! Ik heb hem nu afgesteld zodat er bij vol gas een bescheiden hoeveelheid rook eruit komt. Over het hele toerenbereik is duidelijk het koppel toegenomen, en zelfs de turbo spint wat sneller op heb ik het idee. Ik ben erg tevreden in iedergeval.
Dat was stap 1, volgende stap is turbodruk ophogen maar daarvoor moet ik eerst even een drukmeter bemachtigen en installeren zodat ik kan zien wat ik doe. Wordt vervolgd…
Ik heb de 82 pk Isuzu versie, en ik denk astraTD ook. Als ik het goed begrijp heb jij de non turbo versie van Opel? Sowieso kun je verwachten dat ie zonder turbo onzuiniger is, ik doe 1:18.5 meestal. Dus ik denk dat 1:16 voor jou nog niet heel slecht is.
Maar misschien spuit jou brandstofpomp wel te veel in. Heb je last van veel roken ergens in je toerenbereik?
Wat ook heel belangrijk is voor een diesel is de ademhaling, dus zorg ervoor dat er geen slangen ingedeukt of geknikt zitten en dat je luchtfilter niet te vies is.
En vergeet niet, 130 a 140 kmh op de snelweg is best vlot, en de station lijkt me niet de meest aerodynamische auto met die platte achterkant:p. Maar misschien zijn er nog andere mensen met dezelfde motor met andere bevindingen.
Google translate doet wonderen: http://translate.google.com/translate?sl=en&tl=nl&js=n&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.migweb.co.uk%2Fforums%2Fengines-transmission%2F251241-isuzu-engine-astra-mk3.html&act=url” onclick=”window.open(this.href);return false;
Naja er staat in iedergeval dat de torxschroef bovenop de “roetschroef” is en dat de schroef bij de actuator het mengsel over het hele bereik instelt. Ook staat er een afbeelding met de schroeven voor het afregelen van het stationair toerental, zowel een schroef voor koud als voor warm. Blijkbaar is dat gescheiden:P.
Je kmstand is idd wel erg hoog, netjes hoor. Maar ik ben er niet zo bang voor dat ie stuk gaat, en anders heb ik iig lol gehad:p. Moet ik trouwens ook zeggen dat ik er altijd heel erg om denk om bij een koude motor de turbo nagenoeg niet aan te spreken.
Als ik morgen tijd over heb ga ik even met de sleutels aan de gang, ik zal ook de bevindingen weer even posten.
Ah dank je!
Turbo opschroeven zou idd mijn volgende stap zijn. Via jouw link kwam ik op deze pagina: http://www.migweb.co.uk/forums/engines-transmission/251241-isuzu-engine-astra-mk3.html” onclick=”window.open(this.href);return false; hier staat het een en ander erg goed beschreven.Maar standaard toch al 0.8 bar! Ik had het eerder op de helft gegokt ofzo.
Maar jij hebt dus de torx schroef bovenop een halve slag erin gedraaid? Die zou toch alleen een verandering moeten brengen zonder turbodruk?
Bedankt!
Ik heb even gekeken, na een tijdje draaien voel ik er wel koude lucht uit komen, maar geen water. De slang was aan de binnenkant niet eens nat. Kan me niet voorstellen dat dat goed is, als ik zie hoeveel water hier thuis uit de airco komt.
origineel gepost door syl-astra
heb al veel gezien met inbouwen van cv
maar deze wijze is nieuw voor me
waarom niet gewoon op de draden van de stekker gezet inplaats van in de kiekertstel dat je kiekert kapot gaat moet je het weer over zetten
Heel simpel:
1. Ik hecht meer waarde aan mijn originele bedrading dan aan dat simpele kastje.
2. Één van de aansluitpunten die ik gebruik zit niet bedraad in de stekker.
3. Als het kastje stuk gaat weet ik voor 98 procent zeker dat het de thermische zekering is die makkelijk te vervangen is zonder een nieuw kastje.
4. Gebeurt het toch, dan zijn het maar 4 draadjes.Aha, dat verzin je toch niet:P. Bedankt!
Gevonden en gelukt, het ontvangerprintje heb ik iets moeten aanpassen maar het werkt nu.
Ooit ook misschien iets maken dat mn knipperlampen ook even een seintje geven.
Het slangetje is idd van mijn hercirculatie, binnenkort even kijken wat er met de knop aan de hand is.
Ik ben nu even met mijn centrale deurvergrendeling bezig, mijn Astra is met het originele systeem uitgerust. Nu wil ik het afstandbediend gaan maken, ik heb een zendertje met ontvanger, dat is het probleem niet. Ik wil het graag netjes integreren op het originele systeem, vandaar dat ik al vroeg waar het regelkastje van de CV te vinden was.
Nu heb ik het een en ander aan de kant gehaald om bij de computer uit te komen, maar ik zie helemaal geen kastje, zit deze echt tussen de computer en de auto zegmaar? Dus de hele computer moet eruit?
origineel gepost door opelremco
origineel gepost door rene755
origineel gepost door opelremco
vervang eerst je interieurfilter es.denk dat dat al een groot deel van het probleem oplost.Die is praktisch nieuw, en die zit ook ver voor de airco, die kan onmogelijk daardoor nat worden?
doordat je je airco laat draaien heb je het lekker koud gemaakt in de wagen.naderhand zet je je wagen weg.
buiten is het warm en binnen koud,op die scheids lijn krijg je condens op je ramen.als je net voordat je de wagen wegzet even de blower aanzet en de recirculatieknop uit zet dan krijg je verse lucht van buiten wat al wat warm is.zodat de ruimte binnen ook weer wat opwarmt.dan is je dauwpunt dus kleiner cq weg.Dat doe ik altijd ruim voordat ik de auto stilzet, wand dat heeft nog een veel groter nadeel, schimmel.
Maar dit allemaal is niet relevant voor het probleem dat we hebben. Het maakt niet uit wanneer, al zit ik midden op de snelweg, als mn airco draait en ik zet hem uit beslaan mijn ramen. Dat wil dus zeggen dat overtollig condenswater weer verdampt.
Ik ga binnenkort even goed kijken of dit komt door slechte afvoer van het water, of dat het alleen maar de druppeltjes zijn die op de verdamper zelf nog zitten en er nog niet vanaf gevallen zijn.
origineel gepost door Jerremy
nee, niet die.
Ik heb een foto van die slang, maar zit op t werk nu en heb ‘m niet hier helaas.
Zal ‘m straks wel voor je posten anders.Alvast bedankt!
origineel gepost door opelremco
vervang eerst je interieurfilter es.denk dat dat al een groot deel van het probleem oplost.Die is praktisch nieuw, en die zit ook ver voor de airco, die kan onmogelijk daardoor nat worden?
origineel gepost door Add
Het is een rubberen slangetje tegen het schutbord aan ongeveer in het midden.
Er zit een klein tuitje aan beetje dicht zeg maar. Dit is ervoor dat er geen rommel in kan komen.
Soms gebeurt het inderdaad dat ze toch verstopt zitten.
Even het slangetje eraf of openprikken.
Als je de auto op de brug hebt staan zie je het vaak beter zitten.Daarmee bedoel je toch niet de grote 2.5 cm brede afvoerslang voor regenwater wat door je luchtroosters komt vlak voor het voorraam, die zit namelijk ook ongeveer op die plek?
Hmm, wist niet dat er zoveel mensen last van hadden.
Hey daar zeg je wat, hercirculatie doet het bij mij niet. Achter sproeier wel.
Hmm, en mijn hercirculatie knop gaat ook redelijk zwaar. Als ik erover nadenk gok ik het volgende, knop van de hercirculatie is stuk, waardoor deze waarschijnlijk continu inschakelt, dus heeft de vorige eigenaar de slang eraf getrokken en afgedopt.
Ik heb een hekel aan dat soort reparaties, haal voor een paar euro een nieuwe op de sloop, is toch niet zo moeilijk.
Maargoed, is nog maar een gok, ik ga op onderzoek.Super, dank je!
Kan het zijn dat er motorcomputers zijn gemaakt die de aansluiting van een vacuum slang vereisen.
Er loopt bij mij namelijk zo een slangetje naar die plek toe, maar zit met een schroef afgedopt.
Dan heb ik ook nog een simpele vraag, waar zit dat kiekert kastje bij een Astra F?
Dit heb ik niet vandaag gedaan, maar afgelopen weekenden.
Na het overstappen van een Lexus LS400 naar een Astra F miste ik wel wat comfort. Dus wat doe je dan, precies, zelf inbouwen. Zoals elektrische ramen:
De scherpe opletters onder ons zullen zien dat er hier en daar een extra kabel ligt, waar zal dat toch voor zijn?
Inderdaad, een computer in de auto. Aangesloten op een 7 inch touchscreen mooi verwerkt in het dashboard. Met een bescheiden subje in de achterbak voor een wat mooier geluid, de tweeters die opel er standaard in heeft gedaan wil ik nog vervangen, wat een slechte kwaliteit is dat zeg.
Ook vind ik het als trouwe linux gebruiker erg jammer dat ik windows in mijn auto moet draaien:P. Helaas is er voor linux totaal geen aanbod aan frontends voor in de auto.
Als mensen nog vragen hebben stel ze gerust.
Owja, 10 “cool points” als je weet welke film er speelt.:P
Nou vandaag bij de sloop geweest, 2 elektrische raam mechanismen gehaald inc delen van de kabelboom en alle schakelaars en bijbehoorende plastic delen, totale kosten: 100 euro.
Na het uitpluizen van de buit kan ik antwoord geven op bovenstaande vraag. De comfort module zit bij de motoren ingebouwd. Deze regelt ook de afstelling. Er gaan namelijk 4 draden naar de motor, 2 voor de voeding 2 voor de aansturing, de 1 omhoog en de ander natuurlijk omlaag.
Het mechanisme zat er zo in, alleen heb ik een boel moeite om in de buurt van mijn zekeringkast te komen. Weet iemand hoe je daar een beetje ruimte kan maken door of de plastic delen van het dashboard weg te halen of door de zekering kast uit zijn ruimte de manoeuvreren? Of is er nog een andere manier.
Ik haal gewoon bij de sloop, orgineel dus.
Hoe zit dat orgineel, apart kastje of in de schakelaars?
-
AuteurBerichten