Vragen over airco en ventilatie Astra F

Forumindex Forums Modellen Astra Vragen over airco en ventilatie Astra F

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219689
    rene755
      Lid sinds:
      6 April 2010

      Hallo,
      Dit is mijn eerste post hier, afgelopen vrijdag heb ik mijn trouwe Lexus ingeruild voor een Astra F uit 96.

      Nu heb ik een paar vraagjes:
      – De airco doet zover ik het kan merken helemaal niks, als ik hem inschakel hoor ik niks gebeuren onder de kap. Nu is waarschijnlijk (hoop ik) de druk te laag. Kan ik de druk schakelaar zelf uitmeten, zoja waar zit deze?
      – Als de airco is ingeschakeld, zou dan de radiator fan continue moeten draaien of blijft deze op de temperatuur schakelen?
      – Wat voor koelgas zit er standaard in deze auto?
      – Nog een laatste vraag, er blijft altijd lucht uit de ventilatie openingen boven de radio en naast het stuur komen, ongeacht de stand van de keuze draaiknop. Dit lijkt me niet de bedoeling, maar ik weet het niet zeker?

      Alvast hartelijk bedankt.
      Groet,
      Rene

      #17653029
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        ALs de airco werkt, en hij is ingeschakeld dan gaat de Ventilator draaien indien de airco drukken bepaalde waarden halen..

        Willem

        #17653030
        rene755
          Lid sinds:
          6 April 2010

          Wow dat was snel,

          Ja oke, hij moet natuurlijk wel op druk zijn.
          Weet iemand waar deze drukmeter zit, ik neem aan dat dat gewoon een druk”schakelaar” is. Ik zou als test namelijk deze dan voor 1 sec doorverbinden alleen maar om te horen of te pomp inschakelt, dan kan ik zonder geld weg te gooien hem laten bijvullen.

          #17653031
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Bijde Drukschakelaars zitten in de leiding die van links naar rechts loopt net tussen de motor en radiateur door.

            Willem

            #17653032
            rene755
              Lid sinds:
              6 April 2010

              Oke, ik heb een zaak gebelt en die maakte wel een mooie prijs, nakijken en bijvullen. Dus daar wacht ik even op.

              Ondertussen een andere vraag,
              Mijn Astra heeft geen elektrische ramen, geen probleem en lokale sloop heeft ze liggen voor 45 euro per stuk, vind ik wel een redelijke prijs.

              Mijn vraag is: Er zit orgineel een comfort module op, dat het raam helemaal open gaat als je 1 keer drukt bijvoorbeeld. Zit dit geintergreed in de schakelaar of zit dit ergens anders, zoja waar?

              #17653033
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Als je de ramen aansluit als origineel wel, aftermaket setjes niet..

                Willem

                #17653034
                rene755
                  Lid sinds:
                  6 April 2010

                  Ik haal gewoon bij de sloop, orgineel dus.

                  Hoe zit dat orgineel, apart kastje of in de schakelaars?

                  #17653035
                  rene755
                    Lid sinds:
                    6 April 2010

                    Nou vandaag bij de sloop geweest, 2 elektrische raam mechanismen gehaald inc delen van de kabelboom en alle schakelaars en bijbehoorende plastic delen, totale kosten: 100 euro.

                    Na het uitpluizen van de buit kan ik antwoord geven op bovenstaande vraag. De comfort module zit bij de motoren ingebouwd. Deze regelt ook de afstelling. Er gaan namelijk 4 draden naar de motor, 2 voor de voeding 2 voor de aansturing, de 1 omhoog en de ander natuurlijk omlaag.

                    Het mechanisme zat er zo in, alleen heb ik een boel moeite om in de buurt van mijn zekeringkast te komen. Weet iemand hoe je daar een beetje ruimte kan maken door of de plastic delen van het dashboard weg te halen of door de zekering kast uit zijn ruimte de manoeuvreren? Of is er nog een andere manier.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.