Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Duidelijk, hartelijk dank voor de extra informatie. Gewoon zo houden dus.
[quote quote=18419643]Je denk te simpel.[/quote]
Bedankt voor je antwoord. Zou je iets verder kunnen uitweiden over wat nodig is? Is het daarnaast een optie aanzetten in de software, is er andere hardware nog nodig of is het gewoon een no-go omdat Opel die optie niet zomaar vrijgeeft.
22 juli 2020 om 19:52 In reactie op: Soms niet starten, foutcodes P1614 en P1616 en kvs bijvullen #18380516Auto is naar Motorhuis in Katwijk geweest. Daar is de software van M:80.49 geupgrade naar M:80.62 zoals aangegeven in de field remedy. Ik denk niet dat het handig is om exacte prijzen te gaan noemen maar ik was een fractie kwijt van de prijsopgave vanuit Hoofddorp. Toptent die gasten in Katwijk!
17 juli 2020 om 13:29 In reactie op: Soms niet starten, foutcodes P1614 en P1616 en kvs bijvullen #18379625Goedemiddag, dit probleem speelt nog steeds en lijkt inmiddels erger te worden. Waar ik vroeger 1 of 2 keer per maand dit probleem had komt het nu meerdere keren per dag voor en duurt het soms 2 minuten voordat ik de auto aan de praat heb.
Liviu gaf aan dit liever niet te doen omdat de CIM heel af en toe kapot gaat en hij dat risico niet wil dragen. Daarna gebeld met het Motorhuis Hoofddorp waar ik een prijsopgave kreeg van 480 euro…. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op en ook Liviu gaf aan dat dat veel en veel te duur is.
Is er een dealer in de buurt van Hoofddorp/Leiden waar jullie goede ervaringen hebben die dit zou kunnen oplossen?
Bedankt!
Olie en filter vervangen, helaas (maar te verwachten) nog steeds hetzelfde probleeem. Iemand nog ideeen?
Vandaag kleppen gechecked en alles binnen marge:
Inlaat marges: 0.21 – 0.29 gemeten: 23,26,28,27,27,25,25,24
Uitlaat marges: 0.27 – 0.35 gemeten: 29,32,33,31,32,34,32,32Wat kan ik hierna controleren? Ik sta open voor suggesties :).
[quote quote=18354971]Kijken of de filtertjes al van de actuatoren zijn, ratelt ie met een koude start?? Hoeveel km heeft de auto gereden? je kan de kleppen eens laten stellen(dit moet om de 150.000km) wellicht dat dat het tikken oplost.[/quote]
– Bij een koude start maakt ie gelijk na het starten misschien twee kleine tikjes, daarna vrij rustig.
– Bij een directe koude start daarna hoor je het niet. Ik heb net de actuatoren gechecked, beide hebben geen filters meer. De achterste heb ik ook even getest en bewoog nog soepel
– Auto trekt ook soepel op, dus ik verdenk de actuatoren niet meer (poelies).
– Ook linker kap van de motor eraf gehaald, daar komt het geluid niet vandaan.
De vervolgstap is het kleppendeksel lichten en klepspeling meten. De auto heeft nu 158000 KM gelopen, dus het is daar inderdaad tijd voor. Ik laat het nog weten wat daar uitkomt!
Goedemorgen,
Zoals verwacht zien de blokken er nog zowat nieuw uit, inclusief de indicatoren. Wat kan dit anders zijn?
Bedankt.
Daar zal ik vanmiddag eens naar kijken. Ik acht die kans echter niet zo groot aangezien schijven en blokken er pas 10.000KM opzitten. Ik laat het nog weten.
@Dolby wrote:
Mooi dat je uitlaat vervangen is. :thumb
Kun je daarna gaan kijken waar jouw olie lekkage vandaan komt. Want de carterpan zit aardig onder olie zo te zien. :hmmz
Hoe is je olie verbruik als ik vragen mag?Verbruik is nihil. Lekkage is de kleppendekselpakking en die ligt al (een paar maanden) klaar. Binnen kort maar eens vervangen idd :D
@louwe 16 klepper wrote:
leek erger dan het was
met de draadeindenmooi dat ze netjes losgekomen zijn
wel had je nog wat geld kunnen besparen
door enkel het flex deel er nieuw tussen te lassen ;)losse deel verkopen ze hier gewoon bij de dealer ;)
Ik had die buis al liggen, halverwege vorig jaar al eens van mp gescored omdat ik zag dat `ie slechter werd. Was 49 euro inclusief verzending :thumb
Dank allemaal!
Vanavond aan de slag gegaan. Eerst met de IMAL ingespoten, laten inwerken en daarna even gekeken met een dop. Origineel is dit maat 10 maar de moeren waren al zo ver heen dat een 6-kantige dop al geen grip meer kreeg.
Dus op straat, onder de auto liggend met het dwijlorkest van de carnaval op de achtergrond met de dremel aan de slag gegaan. En het resultaat mag er zijn vind ik:
Draadeinden zijn wel roestig maar nog volledig intact.
Zoek de verschillen ;)
Ikke blij, bedankt voor alle hulp! :thumb
Nog een algemene vraag: Stel dat die bouten wel afbreken, hoe zit de ‘kop’ van die bout vast in de flens van de katalysator? Kan je hem er dan naar boven toe uittikken of wordt dat uitboren?
Dank je, dat zal ik vanavond gaan doen en het dan een nachtje laten inweken. Hoe schat jij de kans dat de bout losgaat ipv afbreekt?
30 augustus 2015 om 15:04 In reactie op: Soms niet starten, foutcodes P1614 en P1616 en kvs bijvullen #18294725Top! Ik zal eens een afspraak maken bij de dealer.
Bedankt!
28 augustus 2015 om 14:20 In reactie op: Soms niet starten, foutcodes P1614 en P1616 en kvs bijvullen #18294723Hi liviu2004,
Duizend maal dank, daar is geen speld tussen te krijgen. Nog een klein vraagje, hoe lang zou zoiets duren? Persoonlijk zou ik denken dat er niet al te veel programmatuur in die CIM zit dus dat dit in enkele minuten gepiept kan zijn, of denk ik dan te simpel.
Groeten.
Gevonden!
Ik neem aan dat het stokje aan de dop zelf de pijlstok is? Ik heb net gemeten (met koude motor) en het stokje bleef droog.
Foto genomen:
De vloeistof zelf is nog netjes van kleur alleen is het niveau te laag… Eerst maar even bijvullen dus.
Rij morgen even bij de Opel dealer langs voor wat vloeistof.
Bedankt!
Mocht iemand anders dit nog willen weten: Het is dopmaat E18.
Edit: Net de schijven vervangen, ging prima met een lijmklem. Die erop en op een gegeven moment gaat de zuiger meedraaien met de lijmklem.
@dutch wrote:
Waar zit je? Als ik ‘m niet kwijt ben geraakt heb ik die torx dop nog liggen, mag je gerust lenen.
Thanks! Ik zit in Lisse maar heb die set nu van Ebay besteld. Komt goed dus!
Verder had ik inderdaad ook een dop die ‘bijna’ past, maar ik wil niet het risico nemen dat ik de kop dol draai.
Iemand enig idee voor de maat van die uitwendige torx?
Ik zie dit setje staan op Ebay en vraag me af of `ie hier tussen zit:
Bedankt!
@midnight black wrote:
Uitwendige torx bouten. Als het goed is kun je de remklauw met deze 2 bouten losnemen.
Zuiger terugduwen in klauw, heb ik nog nooit speciaal gereedschap voor nodig gehad, let op dat het remvloeistofniveau in het reservoir niet overstroomt!
Succes.Hi midnight black,
Dank je voor je antwoord.
Weet je toevallig ook welke maat uitwendig torx dit is? Dan hoef ik niet een hele set te bestellen.Bedankt!
Update 2:
Twee dagen later was het lampje weer terug. Daarna de bobine vervangen, sinds dien geen lampje meer gezien.Even een update:
Thuis gekomen auto gestart en aan bobineblok en stekker gaan rommelen. Resultaat: motor management lampje. Ik al blij, iets fysieks dus, niet de ECU. Motor uit, motor aan, motor management lampje. Daarna stekker naar bobine losgehaald, schoongeblazen en opnieuw aangesloten. Starten, geen motor management lampje en ik kan nu rommelen wat ik wil, geen motor management lampje meer :D
Probleem lijkt dus verholpen te zijn. Bedankt allen voor het helpen vertalen van de foutcode en aangeven van mogelijke oorzaken!
@beurjean wrote:
Je mist nog een cijfer waarschijnlijk de 0 ervoor.
1. sluit de portieren.
2. trap het rempedaal en gaspedaal, allebei in en hou ze in getrapt.
3. zet de auto op contact (!!), dus NIET starten.
4. na enkele seconden verschijnt in de km-dagteller, “ECN” en daaronder een 6-cijferige code.
5. noteer een “P” en de eerste 4 cijfers van de 6-cijferige code.Dan kom je uit op P0351, succes met de zoektocht.
Bedankt!
Ja de complete code was inderdaad 035108, wat dan P0351 wordt. Als ik daarop zoek kom ik uit op ‘P0351 Ignition Coil A Primary/Secondary Circuit Malfunction’. Als ik daar wat fora op afzoek kom ik uit op 4 opties:
– Bougies
– Bobine blok
– Bekabeling tussen ECU en bobine blok
– ECUMijn vrouw reed met de auto toen het lampje aan ging en die gaf aan dat de auto ‘een trilling had’. Wat gebeurt er bij deze foutcode? Gaat de auto coil A uitschakelen om schade te voorkomen en dus op 3 (of 2, geen idee of de bobine gedeelt wordt tussen 2 cylinders) poten lopen? Toen ik de auto 1 minuut later namelijk startte liep ie weer netjes op 4 poten. Het probleem is er dus niet altijd, maar af en toe.
Wederom dank!
Edit: KRSA2000, je was me net voor met de code en mogelijke oorzaken :D
Hi,
Achter heb ik inmiddels nagelopen en daar hoeft niets vervangen te worden. Voor voor heb ik nieuwe blokken en schijven besteld en ik heb daar even alles nagelopen, inderdaad geen speciaal gereedschap nodig.
Een ander dingetje is dat ik een kloppend geluid hoor als ik mak aan over klinkers rijd. Ik had begrepen dat het de rechtopstaande stang is die aan de demper vast zit:
Die heb ik echter los gemaakt aan 1 kant maar ik voel geen speling en verder voel ik ook niets vreemds. Wat kan ik hierna het beste controleren?
-
AuteurBerichten