Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb ook zoiets gehad met mijn Ascona 2.2E.
Bleek dat ik onderweg een stopbus uit mijn inlaatspruitstuk was verloren.
Motor liep toen enkel nog maar op hoge toeren en bij starten zonder gas te geven heel even om vervolgens stil te vallen.3 februari 2015 om 19:14 In reactie op: Brabantmeeting 2014 – a.s. zondag 22 juni 2014 in Breda! #18211196De witte Ascona was inderdaad vroeger een Nederlandse zwarte Sport. Maar ik heb een foto van de zwarte Ascona B Sport met een Belgisch kenteken. De Belgische eigenaar heeft de zwarte Sport omgebouwd naar de 400 replica. Ik heb de Ascona jaren later in Nederland gekocht, ingevoerd en weer het originele kenteken gekregen.
3 februari 2015 om 19:08 In reactie op: Brabantmeeting #4 in Breda – foto’s vanaf pagina 5 #17871539Kan kloppen. Ik woon namelijk in Oudenbosch.
1 februari 2015 om 11:20 In reactie op: Brabantmeeting #4 in Breda – foto’s vanaf pagina 5 #17871536Was vorig jaar erg gezellig. We komen dit jaar met de Ascona en de Rekord.
Wij zijn ook weer van de partij :thumb
Nog even een update :
De versnellingsbak is inmiddels gemaakt.
Tijdens de proefrit kwam de werkelijke oorzaak te voorschijn.
Na enkele kilometers gereden te hebben met de gereviseerde bak kwam er steeds meer geluid vanonder de auto.
Probeerde nog terug te keren naar de garage maar toen liep de achteras vast :swear
Nu blijkt dat het gejutter van de achteras de schakelvork en het achter lager van de bak stuk hebben gemaakt.Achteras is inmiddels gereviseerd bij “achterasrevisie.nl”.
De lagers lagen er compleet uit. Gelukkig was het sper nog oke.Ik denk dat ik eens een topic moet starten met wat er allemaal aan mijn auto is vervangen………………… :puke
Ik wil nog een paar foto´s delen van de Rekord
De auto is inmiddels gekeurd en wordt dagelijks (door mijn vrouw) gebruikt.Zo stond ie al jaren in de schuur
Zo rijdt mijn vrouw er tegenwoordig mee rond. Op zondagmiddag naar Willemstad.
Of samen naar Sevenum
Blij dat we de Rekord al die jaren (volgend jaar al weer 30 jaar) hebben gehouden. Het blijft een fijne auto :thumb
De versnellingsbak inmiddels al weer een tijdje terug.
De schakelvork in de bak was krom.
De versnellingspook ging wel uit de tweede versnelling maar inwendig bleef de bak in de tweede versnelling staan.
Hierdoor bleven de andere versnellingen geblokkeerd.
Tevens is het achterlager vervangen. De rest was gelukkig nog in goede staat.
Het vinden van de juiste afdicht(vries)doppen bleek nog het moeilijkste karwei.Na montage van de bak kwam na enkele dagen de achterste oliekeerring uit de bak gelopen :swear
Bij controle bleek er te veel ruimte tussen de bak en de buitenrand van de oliekeerring te zitten.
Vervolgens al twee keringen voor een 265-bak besteld en beide keerringen hebben hetzelfde euvel.
Bij Biesheuvel stelde men de vraag of de passing in de bak niet afgedraaid kon zijn :hmmz
Men is 100% zeker dat de geleverde oliekeerring voor de 265-bak is.Dat heb ik weer……………..
Heb nu een adres gevonden waar ze oliekeerringen op maat maken.
Nu maar (weer) afwachten.Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt :wtf
Ik ben in het bezit van een Rekord C coupe en heb een simpele vraag :hmmz
Ik zou graag een sleutel bij laten maken maar de locale ijzerwinkel kan de juiste maat sleutel niet vinden.
Heeft iemand dezelfde ervaring of ligt het aan de locale ijzerwinkel .Nog bedankt voor de handleiding :thumb
Deze is veel gedetailleerder dan de BMW handleiding die ik op internet gevonden had.De bak is inmiddels uit elkaar.
De voorzijde zag er als nieuw uit.
Bij het openen van de achterzijde kwamen we ijzervijlsel en koperkleurig meteriaal tegen.
Het achterlager was versleten en waarschijnlijk ook een synchromes.
Daarna besloten om het geheel naar een gespecialiseerd bedrijf te brengen.
Daar ligt de bak al een week te wachten op onderdelen …. :cryBak is er inmiddels onder uit.
Het euvel zat hem niet in de koppeling en ook het schakelmechanisme tussen de pook en de bak zat niet vast.
We gaan de bak uit elkaar halen om te zien wat er mis is gegaan.@Keoma wrote:
Hoi weet iemand hoe het kan
Waarom mijn manta bij het starten
De injectoren niet open gaan en er
Komt wel gewoon 12volt op
Ale stekers maar ook op ale bij de
Kante moet dat moet Tog een massa
Zijn en aderen plus groetjes keesDe computer schakelt de injectoren naar de min.
Dus het klopt dat er 12v op de beide aansluitingen van de injectoren staat.Als ik moest gokken dan gok ik op een defecte computer.
Heb hetzelfde met mijn DTA gehad.
Daar bleven af en toe ook de injectoren open staan.Robert
@louwe 16 klepper wrote:
Je moet het zoeken bij bmw 3 serie denk ik
Dan zit je met de et waarde iedergeval n stuk beter
En zijn er wel in 15 inch en 4×100Maar n goedkoop setje lichtmetaal kan natuurlijk ook
Bedankt voor de info. :thumb
De ET waarde is belangrijk en de van de BMW velgen komt dan inderdaad nog het beste uit.Zit nu al een avondje te googlen maar dat valt nog niet mee :hmmz .
Wel een leuke site gevonden : http://www.steekmaat.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;. Hier kan je het eea vergelijken.
Met de opgedane kennis maar eens langs de lokale banden/velgen zaak gaan om te kijken wat zij kunnen vinden ;)@ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:
Als je een wagen exporteert en weer terug brengt naar Nederland kan je dan de originele kenteken weer krijgen?
Ik weet niet of het echt nodig is maar ik had het originele deel drie nog bij de auto.
Bij de RDW stond het kenteken nog in de computer en ook als 2.0E Sport :thumbWe zijn er deze week achter gekomen dat de DTA stuk was.
De eindtrap van de aansturing van de injectors bleek stuk.
Dit resulteerde in het soms continue of soms niet aansturen van de injectoren.
Het continue of te lang aansturen van de injectoren is de vorige motor fataal geworden door dat er benzine bij de olie kwam.
De eindtrap van de aansturing van de injectoren is overigens een zwak punt van de DTA en bovenstaande storing komt, volgens de deskundige, meer voor.
Inmiddels is de ascona van een nieuwe KMS-unit, inclusief lambda-sonde, bijbehorende DIS-ontsteking en een digitaal display voorzien.De volgende stap (volgend jaar) zijn zeker throttle-bodies :thumb
@RacesconaB204 wrote:
Een lek membraan in je benzinedrukregelaar kan er ook voor zorgen dat benzine zo via het vacuüm slangetje het spruitstuk in loopt (in grote hoeveelheid). Zeker een risico bij after-market benzinedrukregelaars weet ik uit ervaring helaas.
Bedankt voor de tip. Onmiddellijk de benzineregelaar gecontroleerd maar deze bleek oké.
Waarschijnlijk wel de oorzaak van de kapotte motor gevonden.
De nieuwe motor wilde bij het starten niet rond gaan. Na wat zoekwerk bleken de cilinders vol met benzine te staan. Om te controleren wat er precies gebeurt was hebben we zonder bougies doorgestart maar toen kwam er helemaal geen benzine meer. Na een telefoontje met een deskundige op het gebied van motormanagement zijn we tot de conclusie gekomen dat de eindtrap van de DTA overleden is (is een probleem van de DTA).
De Ascona is inmiddels van een nieuwe KMS inclusief lambda sonde, bijpassende DIS-ontsteking en display voorzien en de motor loopt als een zonnetje :wors 8)Iedereen bedankt voor de reacties :thumb :thumb
Bedankt voor de reacties.
Zaterdag was ik bij “autosport company” waar men ongeveer hetzelfde verhaal had.
Ik heb besloten om de DTA te houden en (nog) niet in webers te investeren.Heb inmiddels ook al wat aanbiedingen binnnen (in een straal van 50km) voor het afstellen van de DTA.
Wordt vervolgd……..
@Haasje17 wrote:
ben bang dat de afstelling van de dta niet goed is geweest waardoor je motor slecht liep.
Ook de gesleten nokkenas en lagerschalen zullen parten hebben gespeeld, maar ben bang dat je nieuwe motor met dta niet veel beter loopt omdat die nog niet goed is afgsteld.wat ik zou doen is dta gebruiken, en dan naar een bedrijf gaan dat deze goed afsteld.
Loopt stukken beter als met carb. En dan zul je het meest vermogen eruit halen.Begin zelf niet aan het afstellen van een dta als je er geen ervaring mee hebt.
Bedankt voor de reactie.
Zaterdag was ik bij “autosport company” waar men ongeveer hetzelfde verhaal had.
Ik heb besloten om de DTA te houden en (nog) niet in webers te investeren.Heb inmiddels ook al wat aanbiedingen binnnen (in een straal van 50km) voor het afstellen van de DTA.
Vorige week een andere motor gekocht. Het is een 2,2 met een standaard onderblok en een bewerkte 2,0E kop met een “sport” nokkenas.
De motor is 1600km geleden compleet nieuw opgebouwd en voorzien van nieuwe lagers, distributiehuis, kleppen incl. geleiders, nokkenas, etc.De histotie van de motor en de bouwer is in ieder geval bekent wat toch wat meer vertrouwen geeft.
Nu zit ik nog te twijfelen over wat te doen met de carburatie :hmmz
Zet ik het bestaande DTA-systeem over of ga ik voor een set webers.
Ik heb de manual van het DTA systeem gelezen en werd er niet vrolijk van.
Je kan bijna alles instellen dus waar moet je beginnen :wtf
Nog met de importeur van DTA gebeld en die geeft me een vertrouwd adres wat bijna 200km van huis is.
Voor het afstellen van een set webers kan je altijd wel iemand in de buurt vinden.
DTA is beter maar webers zijn makkelijker.Iemand ervaring met beide ?? Ik zal voor deze vraag een nieuwe topic aan maken.
@rekordccoupe wrote:
@lenn0 wrote:
Een Enem P2 ?
Nee, de nokkenas komt van Risse Motorsport.
Kreeg vandaag een reactie van Risse Motorsport op mijn mailtje.
De nokkenas is van het type P2 en pas weer vanaf Juni leverbaar.
Op de vraag welke specificaties een P2 nokkenas heeft heb ik nog geen antwoord.Als iemand hier op het forum het antwoord heeft dan hoor ik dat graag :wors
Robert
Zojuist een tweede mailtje van Risse Motorsport gekregen met de specificaties van de nokkenas.
Het is een :
Camshaft mech. 304º /12.15/4/106º (CIH)
Duration: 304° kw
max. valve lift: 12.15 mm without clearance
lift at TDC: 4.0 mm without clearance
spread: 106° kwDat weten we ook weer. Eens kijken of een andere leverancier zo´n nokkenas eerder kan leveren ?
Robert
Vandaag is de motor uit de ascona gehaald.
De lagerschalen van de krukas zijn allemaal ingelopen. :swear
De krukas vertoond ook plekjes al is het minimaal.Er bleek erg veel benzine bij de olie te zitten.
Dit is waarschijnlijk de oorzaak van de kapotte lagerschalen en nokkenas.
De vraag is : hoe is de benzine bij de olie gekomen :hmmzEigenlijk zou ik graag een 2,4L onderblok willen hebben of in ieder geval de krukas.
Als iemand nog een 2,4L onderblok en/of krukas heeft liggen dan hou ik me aanbevolen.Robert
@lenn0 wrote:
Een Enem P2 ?
Nee, de nokkenas komt van Risse Motorsport.
Kreeg vandaag een reactie van Risse Motorsport op mijn mailtje.
De nokkenas is van het type P2 en pas weer vanaf Juni leverbaar.
Op de vraag welke specificaties een P2 nokkenas heeft heb ik nog geen antwoord.Als iemand hier op het forum het antwoord heeft dan hoor ik dat graag :wors
Robert
-
AuteurBerichten