rekordccoupe

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Manta valt uit na starten #18280579
    rekordccoupe
      Lid sinds:
      14 February 2012

      Ik heb ook zoiets gehad met mijn Ascona 2.2E.
      Bleek dat ik onderweg een stopbus uit mijn inlaatspruitstuk was verloren.
      Motor liep toen enkel nog maar op hoge toeren en bij starten zonder gas te geven heel even om vervolgens stil te vallen.

      rekordccoupe
        Lid sinds:
        14 February 2012

        De witte Ascona was inderdaad vroeger een Nederlandse zwarte Sport. Maar ik heb een foto van de zwarte Ascona B Sport met een Belgisch kenteken. De Belgische eigenaar heeft de zwarte Sport omgebouwd naar de 400 replica. Ik heb de Ascona jaren later in Nederland gekocht, ingevoerd en weer het originele kenteken gekregen.

        In reactie op: Brabantmeeting #4 in Breda – foto’s vanaf pagina 5 #17871539
        rekordccoupe
          Lid sinds:
          14 February 2012

          Kan kloppen. Ik woon namelijk in Oudenbosch.

          In reactie op: Brabantmeeting #4 in Breda – foto’s vanaf pagina 5 #17871536
          rekordccoupe
            Lid sinds:
            14 February 2012

            Was vorig jaar erg gezellig. We komen dit jaar met de Ascona en de Rekord.

            In reactie op: opel 400 treffen 2015 #18269383
            rekordccoupe
              Lid sinds:
              14 February 2012

              Wij zijn ook weer van de partij :thumb

              In reactie op: Versnellingsbak vast. #18252355
              rekordccoupe
                Lid sinds:
                14 February 2012

                Nog even een update :

                De versnellingsbak is inmiddels gemaakt.
                Tijdens de proefrit kwam de werkelijke oorzaak te voorschijn.
                Na enkele kilometers gereden te hebben met de gereviseerde bak kwam er steeds meer geluid vanonder de auto.
                Probeerde nog terug te keren naar de garage maar toen liep de achteras vast :swear
                Nu blijkt dat het gejutter van de achteras de schakelvork en het achter lager van de bak stuk hebben gemaakt.

                Achteras is inmiddels gereviseerd bij “achterasrevisie.nl”.
                De lagers lagen er compleet uit. Gelukkig was het sper nog oke.

                Ik denk dat ik eens een topic moet starten met wat er allemaal aan mijn auto is vervangen………………… :puke

                In reactie op: het Opel commodore A/B en Rekord C/D topic #17493692
                rekordccoupe
                  Lid sinds:
                  14 February 2012

                  Ik wil nog een paar foto´s delen van de Rekord
                  De auto is inmiddels gekeurd en wordt dagelijks (door mijn vrouw) gebruikt.

                  Zo stond ie al jaren in de schuur

                  Zo rijdt mijn vrouw er tegenwoordig mee rond. Op zondagmiddag naar Willemstad.

                  Of samen naar Sevenum

                  Blij dat we de Rekord al die jaren (volgend jaar al weer 30 jaar) hebben gehouden. Het blijft een fijne auto :thumb

                  In reactie op: Versnellingsbak vast. #18252352
                  rekordccoupe
                    Lid sinds:
                    14 February 2012

                    De versnellingsbak inmiddels al weer een tijdje terug.
                    De schakelvork in de bak was krom.
                    De versnellingspook ging wel uit de tweede versnelling maar inwendig bleef de bak in de tweede versnelling staan.
                    Hierdoor bleven de andere versnellingen geblokkeerd.
                    Tevens is het achterlager vervangen. De rest was gelukkig nog in goede staat.
                    Het vinden van de juiste afdicht(vries)doppen bleek nog het moeilijkste karwei.

                    Na montage van de bak kwam na enkele dagen de achterste oliekeerring uit de bak gelopen :swear
                    Bij controle bleek er te veel ruimte tussen de bak en de buitenrand van de oliekeerring te zitten.
                    Vervolgens al twee keringen voor een 265-bak besteld en beide keerringen hebben hetzelfde euvel.
                    Bij Biesheuvel stelde men de vraag of de passing in de bak niet afgedraaid kon zijn :hmmz
                    Men is 100% zeker dat de geleverde oliekeerring voor de 265-bak is.

                    Dat heb ik weer……………..

                    Heb nu een adres gevonden waar ze oliekeerringen op maat maken.
                    Nu maar (weer) afwachten.

                    Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt :wtf

                    In reactie op: het Opel commodore A/B en Rekord C/D topic #17493690
                    rekordccoupe
                      Lid sinds:
                      14 February 2012

                      Ik ben in het bezit van een Rekord C coupe en heb een simpele vraag :hmmz
                      Ik zou graag een sleutel bij laten maken maar de locale ijzerwinkel kan de juiste maat sleutel niet vinden.
                      Heeft iemand dezelfde ervaring of ligt het aan de locale ijzerwinkel .

                      In reactie op: Versnellingsbak vast. #18252351
                      rekordccoupe
                        Lid sinds:
                        14 February 2012

                        Nog bedankt voor de handleiding :thumb
                        Deze is veel gedetailleerder dan de BMW handleiding die ik op internet gevonden had.

                        De bak is inmiddels uit elkaar.
                        De voorzijde zag er als nieuw uit.
                        Bij het openen van de achterzijde kwamen we ijzervijlsel en koperkleurig meteriaal tegen.
                        Het achterlager was versleten en waarschijnlijk ook een synchromes.
                        Daarna besloten om het geheel naar een gespecialiseerd bedrijf te brengen.
                        Daar ligt de bak al een week te wachten op onderdelen …. :cry

                        In reactie op: Versnellingsbak vast. #18252349
                        rekordccoupe
                          Lid sinds:
                          14 February 2012

                          Bak is er inmiddels onder uit.
                          Het euvel zat hem niet in de koppeling en ook het schakelmechanisme tussen de pook en de bak zat niet vast.
                          We gaan de bak uit elkaar halen om te zien wat er mis is gegaan.

                          In reactie op: Opel manta 2.2 #18210048
                          rekordccoupe
                            Lid sinds:
                            14 February 2012

                            @Keoma wrote:

                            Hoi weet iemand hoe het kan
                            Waarom mijn manta bij het starten
                            De injectoren niet open gaan en er
                            Komt wel gewoon 12volt op
                            Ale stekers maar ook op ale bij de
                            Kante moet dat moet Tog een massa
                            Zijn en aderen plus groetjes kees

                            De computer schakelt de injectoren naar de min.
                            Dus het klopt dat er 12v op de beide aansluitingen van de injectoren staat.

                            Als ik moest gokken dan gok ik op een defecte computer.
                            Heb hetzelfde met mijn DTA gehad.
                            Daar bleven af en toe ook de injectoren open staan.

                            Robert

                            In reactie op: Welke stalen 15" velgen voor B-Ascona #18195340
                            rekordccoupe
                              Lid sinds:
                              14 February 2012

                              @louwe 16 klepper wrote:

                              Je moet het zoeken bij bmw 3 serie denk ik
                              Dan zit je met de et waarde iedergeval n stuk beter
                              En zijn er wel in 15 inch en 4×100

                              Maar n goedkoop setje lichtmetaal kan natuurlijk ook

                              Bedankt voor de info. :thumb
                              De ET waarde is belangrijk en de van de BMW velgen komt dan inderdaad nog het beste uit.

                              Zit nu al een avondje te googlen maar dat valt nog niet mee :hmmz .
                              Wel een leuke site gevonden : http://www.steekmaat.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;. Hier kan je het eea vergelijken.
                              Met de opgedane kennis maar eens langs de lokale banden/velgen zaak gaan om te kijken wat zij kunnen vinden ;)

                              In reactie op: ascona SPORT 2.0E topic #17384607
                              rekordccoupe
                                Lid sinds:
                                14 February 2012

                                @ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:

                                Als je een wagen exporteert en weer terug brengt naar Nederland kan je dan de originele kenteken weer krijgen?

                                Ik weet niet of het echt nodig is maar ik had het originele deel drie nog bij de auto.
                                Bij de RDW stond het kenteken nog in de computer en ook als 2.0E Sport :thumb

                                In reactie op: Naaf voor sportstuur Ascona B #18160656
                                rekordccoupe
                                  Lid sinds:
                                  14 February 2012

                                  Bij deze een foto van het stuur :

                                  Er zitten dus 6 boutgaten in.
                                  De afstand tussen de boutgaten is 3,5cm.

                                  Robert

                                  In reactie op: Opel Kadett GESPOT #18188976
                                  rekordccoupe
                                    Lid sinds:
                                    14 February 2012

                                    Gespot tijdens de GTC rally op zaterdag 13 Juli in Etten Leur.

                                    In reactie op: ascona SPORT 2.0E topic #17384603
                                    rekordccoupe
                                      Lid sinds:
                                      14 February 2012

                                      Deze Sport 2.0E is na een verblijf in België weer terug in Nederland :thumb

                                      In reactie op: Webers of DTA #18122264
                                      rekordccoupe
                                        Lid sinds:
                                        14 February 2012

                                        We zijn er deze week achter gekomen dat de DTA stuk was.
                                        De eindtrap van de aansturing van de injectors bleek stuk.
                                        Dit resulteerde in het soms continue of soms niet aansturen van de injectoren.
                                        Het continue of te lang aansturen van de injectoren is de vorige motor fataal geworden door dat er benzine bij de olie kwam.
                                        De eindtrap van de aansturing van de injectoren is overigens een zwak punt van de DTA en bovenstaande storing komt, volgens de deskundige, meer voor.
                                        Inmiddels is de ascona van een nieuwe KMS-unit, inclusief lambda-sonde, bijbehorende DIS-ontsteking en een digitaal display voorzien.

                                        De volgende stap (volgend jaar) zijn zeker throttle-bodies :thumb

                                        In reactie op: Getunede motor loopt slecht #18113649
                                        rekordccoupe
                                          Lid sinds:
                                          14 February 2012

                                          @RacesconaB204 wrote:

                                          Een lek membraan in je benzinedrukregelaar kan er ook voor zorgen dat benzine zo via het vacuüm slangetje het spruitstuk in loopt (in grote hoeveelheid). Zeker een risico bij after-market benzinedrukregelaars weet ik uit ervaring helaas.

                                          Bedankt voor de tip. Onmiddellijk de benzineregelaar gecontroleerd maar deze bleek oké.

                                          Waarschijnlijk wel de oorzaak van de kapotte motor gevonden.
                                          De nieuwe motor wilde bij het starten niet rond gaan. Na wat zoekwerk bleken de cilinders vol met benzine te staan. Om te controleren wat er precies gebeurt was hebben we zonder bougies doorgestart maar toen kwam er helemaal geen benzine meer. Na een telefoontje met een deskundige op het gebied van motormanagement zijn we tot de conclusie gekomen dat de eindtrap van de DTA overleden is (is een probleem van de DTA).
                                          De Ascona is inmiddels van een nieuwe KMS inclusief lambda sonde, bijpassende DIS-ontsteking en display voorzien en de motor loopt als een zonnetje :wors 8)

                                          Iedereen bedankt voor de reacties :thumb :thumb

                                          In reactie op: Webers of DTA #18122260
                                          rekordccoupe
                                            Lid sinds:
                                            14 February 2012

                                            Bedankt voor de reacties.
                                            Zaterdag was ik bij “autosport company” waar men ongeveer hetzelfde verhaal had.
                                            Ik heb besloten om de DTA te houden en (nog) niet in webers te investeren.

                                            Heb inmiddels ook al wat aanbiedingen binnnen (in een straal van 50km) voor het afstellen van de DTA.

                                            Wordt vervolgd……..

                                            In reactie op: Getunede motor loopt slecht #18113647
                                            rekordccoupe
                                              Lid sinds:
                                              14 February 2012

                                              @Haasje17 wrote:

                                              ben bang dat de afstelling van de dta niet goed is geweest waardoor je motor slecht liep.
                                              Ook de gesleten nokkenas en lagerschalen zullen parten hebben gespeeld, maar ben bang dat je nieuwe motor met dta niet veel beter loopt omdat die nog niet goed is afgsteld.

                                              wat ik zou doen is dta gebruiken, en dan naar een bedrijf gaan dat deze goed afsteld.
                                              Loopt stukken beter als met carb. En dan zul je het meest vermogen eruit halen.

                                              Begin zelf niet aan het afstellen van een dta als je er geen ervaring mee hebt.

                                              Bedankt voor de reactie.
                                              Zaterdag was ik bij “autosport company” waar men ongeveer hetzelfde verhaal had.
                                              Ik heb besloten om de DTA te houden en (nog) niet in webers te investeren.

                                              Heb inmiddels ook al wat aanbiedingen binnnen (in een straal van 50km) voor het afstellen van de DTA.

                                              In reactie op: Getunede motor loopt slecht #18113644
                                              rekordccoupe
                                                Lid sinds:
                                                14 February 2012

                                                Vorige week een andere motor gekocht. Het is een 2,2 met een standaard onderblok en een bewerkte 2,0E kop met een “sport” nokkenas.
                                                De motor is 1600km geleden compleet nieuw opgebouwd en voorzien van nieuwe lagers, distributiehuis, kleppen incl. geleiders, nokkenas, etc.

                                                De histotie van de motor en de bouwer is in ieder geval bekent wat toch wat meer vertrouwen geeft.

                                                Nu zit ik nog te twijfelen over wat te doen met de carburatie :hmmz
                                                Zet ik het bestaande DTA-systeem over of ga ik voor een set webers.
                                                Ik heb de manual van het DTA systeem gelezen en werd er niet vrolijk van.
                                                Je kan bijna alles instellen dus waar moet je beginnen :wtf
                                                Nog met de importeur van DTA gebeld en die geeft me een vertrouwd adres wat bijna 200km van huis is.
                                                Voor het afstellen van een set webers kan je altijd wel iemand in de buurt vinden.
                                                DTA is beter maar webers zijn makkelijker.

                                                Iemand ervaring met beide ?? Ik zal voor deze vraag een nieuwe topic aan maken.

                                                In reactie op: Getunede motor loopt slecht #18113641
                                                rekordccoupe
                                                  Lid sinds:
                                                  14 February 2012

                                                  @rekordccoupe wrote:

                                                  @lenn0 wrote:

                                                  Een Enem P2 ?

                                                  Nee, de nokkenas komt van Risse Motorsport.

                                                  Kreeg vandaag een reactie van Risse Motorsport op mijn mailtje.
                                                  De nokkenas is van het type P2 en pas weer vanaf Juni leverbaar.
                                                  Op de vraag welke specificaties een P2 nokkenas heeft heb ik nog geen antwoord.

                                                  Als iemand hier op het forum het antwoord heeft dan hoor ik dat graag :wors

                                                  Robert

                                                  Zojuist een tweede mailtje van Risse Motorsport gekregen met de specificaties van de nokkenas.
                                                  Het is een :
                                                  Camshaft mech. 304º /12.15/4/106º (CIH)
                                                  Duration: 304° kw
                                                  max. valve lift: 12.15 mm without clearance
                                                  lift at TDC: 4.0 mm without clearance
                                                  spread: 106° kw

                                                  Dat weten we ook weer. Eens kijken of een andere leverancier zo´n nokkenas eerder kan leveren ?

                                                  Robert

                                                  In reactie op: Getunede motor loopt slecht #18113640
                                                  rekordccoupe
                                                    Lid sinds:
                                                    14 February 2012

                                                    Vandaag is de motor uit de ascona gehaald.
                                                    De lagerschalen van de krukas zijn allemaal ingelopen. :swear
                                                    De krukas vertoond ook plekjes al is het minimaal.

                                                    Er bleek erg veel benzine bij de olie te zitten.
                                                    Dit is waarschijnlijk de oorzaak van de kapotte lagerschalen en nokkenas.
                                                    De vraag is : hoe is de benzine bij de olie gekomen :hmmz

                                                    Eigenlijk zou ik graag een 2,4L onderblok willen hebben of in ieder geval de krukas.
                                                    Als iemand nog een 2,4L onderblok en/of krukas heeft liggen dan hou ik me aanbevolen.

                                                    Robert

                                                    In reactie op: Getunede motor loopt slecht #18113639
                                                    rekordccoupe
                                                      Lid sinds:
                                                      14 February 2012

                                                      @lenn0 wrote:

                                                      Een Enem P2 ?

                                                      Nee, de nokkenas komt van Risse Motorsport.

                                                      Kreeg vandaag een reactie van Risse Motorsport op mijn mailtje.
                                                      De nokkenas is van het type P2 en pas weer vanaf Juni leverbaar.
                                                      Op de vraag welke specificaties een P2 nokkenas heeft heb ik nog geen antwoord.

                                                      Als iemand hier op het forum het antwoord heeft dan hoor ik dat graag :wors

                                                      Robert

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)