Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
<p style=”text-align: center;”>Beetje late reactie hier. Heb ondertussen de Wössners. 97mm. Het wordt eerst maar een atmosferische motor. Met efignition. Met hydraulische nokkenas ik meende 284 graden. 46 en 41 mm sportkleppen. En groot inlaatspruitstuk. Bewerkte verbrandingskamers en poorten. Zo’n 230 pk zou leuk zijn. Ben net begonnen de efignition eerst aan te sluiten op de standaard 2.5 motor. </p>
Vandaag begonnen met schoonmaken van de buitenkant. Daarna wordt het blok van binnen aangepakt en aangepast. Kop wordt bewerkt. Dat wil zeggen bewerken van in- en uitlaatkanalen, verbrandingskamers, kleppen en klepzittingen. Andere nokkenas en veren.
Heeft iemand nog een 3.6 krukas liggen die hij verkopen wil?
Ik heb geen kant en klare kabelboom erbij dus zal straks zelf wat moeten punniken. Momenteel erg druk op het werk. Hopelijk heb ik straks meer tijd. Ondertussen schaf ik wel één en ander aan wat ik straks nodig heb. Eerst de c30ne binnenkort uit de Senator sleutelen. Waar heb je de lambdasonde geplaatst? In een 2.4 spruitstuk of in één van de twee downpipes zodat je op 2 cilinders meet?
1 op 13 is heel netjes. Mooi hoor. Welke uitgang heb je voor het relais gebruikt?
Opel Commodore 2.5S Berlina. onlangs in Duitsland gekocht. Eerste toelating 1979.
Uitgerust met elektrische ramen en centrale deurvergrendeling.
Tot 2014 heeft deze in Frankrijk gelopen. Daar is er ooit een 2.5 e motor ingebouwd.
5 maart 2015 om 12:37 In reactie op: watertemperatuur sensor en brandstofrelais rekord 2.2 #18274334Dank je Peter!
Dank je Rekordcar.
De brandstofpomp is wel goed en wanneer ik het contact verder doordraai start de auto ook wel gewoon. Alleen na stilstaan niet meteen.
Weet jij welk relais het dan is bij de 2.2 motor wat je hoort als je de auto op contact zet? Ik was in de veronderstelling dat dit het brandstofpomp relais moest zijn.Hallo Hans,
Welke auto hebben we het over?
Groet,
RogierDank je Chriske,
Had er één besteld bij WINPARTS maar kreeg later bericht dat ie niet meer werd geleverd. Nu ander merk besteld van het merk Walker, dat zit dus wel goed. Afwachten nu.
Groet,
RogierHallo G SE,
Inderdaad. Dat scheelt bijna de helft met hier.
Groet,
RogierDe rubbers zijn gemonteerd. Geen druppels meer aan de binnenkant bij een stortbui en…… De auto is lekker stil geworden! Bedankt voor de hulp.
Nee Kywieman. Die zijn nog wel goed. Toch bedankt.
Bedankt GSE!
Ik heb een mailtje er naar toe gestuurd.
Ik moet dan deurrubbers hebben voor een Holden Commodre VB, VC of VH.
Nu afwachten. :D
Oke dat gaat niet passen. Haha. Toch bedankt.
Graag Soepkippe
Wat vraag je ervoor Kywieman?
Hallo Kywieman,
Is deze voor rechts voor/ passagierszijde?
En is het een ongebruikte?
Met vriendelijke groet,Rogier Zeelenberg
Hiermee ben ik enorm geholpen.
Bedankt Freestyler.
Eerst maar preventief de keerkringen en andere pakkingen vervangen. En de rem banden afstellen.
Hopelijk heb ik daar aankomend winter nog even tijd voor.
De deurrubbers wil ik eigenlijk ook vervangen want het windgeruis is goed hoorbaar. Weet iemand hier een goed adres voor?Bedankt Freestyler,
https://www.dropbox.com/s/n659oc9af8pw6ig/2014-09-07%2021.18.13.jpg?dl=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Zo goed?
Is dit een pulsgever?
Dus dan hoef ik alleen nog maar de toerenteller over te zetten.Weet je toevallig hoe zwaar ik de voeding dien af te zekeren?
Oke,
Ik dacht misschien dat de zuiger kan gaan schranken als je niet in het midden drukt, plus dat je de manchet kapot kunt drukken.
Voor m’n nissan patrol met zwevende klauw heb ik laatst een nylon busje gedraaid met een draadstang en een stalen plaatje.
Stelt geen drol voor en je maakt niks kapot. :D
Maar inderdaad ben ik met je eens als je het met beleid doet…. :thumbup:D Hallo :D
Gisteren heb ik de voor en achterruit gekit (3M kit voor autoruiten in profielrubber).
Zowel de sponning als de raamzijde gekit.
De voor en achterruit zijn eruit geweest ten behoeve van het spuiten.
Dit was door een professioneel bedrijf gedaan maar mooi dat er wel vocht/ water in de sponning stond.
Van binnen was de auto wel droog.
Het zou toch waardeloos zijn wanneer de auto over vijf jaar bij de sponning begint te roesten. :puke
Of zelfs langs de a stijl.
Zelf vind ik dat er te vaak geprutst wordt, zelfs bij het inlijmen van nieuwe ruiten hoor je wel eens over lekkage met enorme roestschade tot gevolg.Laatst vroeg ik aan een automonteur of ik een remzuiger terugstel tang mocht lenen.
Antwoord:”euh ik doe dat altijd met een waterpomp tang” :puke
Dan denk ik; ben ik nou zo precies of wordt er echt veel kapot gesleuteld?Wat is jullie mening hierover? :hmmz
Ghanz en Nova,
:hmmz Ik weet het nog niet, onze vectra is standaard ook verlaagd en vindt dat best goed rijden eigenlijk.
Zelf zat ik te denken aan maximaal 40 mm.Dank je Peter en Nova,
Ik ben er ook wel happy mee zo.
Het zou zo maar kunnen Peter dat de schroefjes hetzelfde zijn als voor de BBS varianten.
Het zijn wel neppers met een grove schroefdraad. Een soort zelftappers maar die heb je geloof ik ook bij de BBS velgen.
Dus maar even bij de velgenboer langs één dezer dagen.
En nog eentje.
Weet iemand trouwens of je die schroefjes in de velgrand nog ergens kunt krijgen?
Ben er eentje kwijtgeraakt.
Het zijn trouwens Lenso velgen.
Eindelijk fotootje van de Rekord met de nieuwe velgjes. -
AuteurBerichten