vraagje aansturing brandstofpomp 2.2 c.i.h.

Forumindex Forums Techniek Cih vraagje aansturing brandstofpomp 2.2 c.i.h.

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270808
    rekord e2
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 April 2012

      Hallo,
      Wie weet raad? Mijn Opel Rekord 2.2 van bouwjaar 1985 start wel maar na een poos stil gestaan te hebben moet ie een paar keer vaker rond draaien. Ik vermoed dat het te maken heeft met de brandstofdruk. Wanneer ik de sleutel op contact zet moet dan de brandstof pomp even lopen?
      Ik hoor namelijk wel een relais klikken welke na een paar seconden weer afvalt. Echter de brandstof pomp hoor ik dan niet lopen.
      Het relais heb ik al uitgewisseld voor een andere welke ik had liggen.
      Wie heeft hier ervaring mee?
      Alvast bedankt voor eventuele hulp
      Met vriendelijke groeten,
      Rogier

      #18276057
      rekordcar
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 March 2009

        de brandstofpomp gaat normaalgesproken pas draaien als je de motor gaat starten.
        niet als je het contact aanzet!
        je zou even een draad van de plus van je brandstofpomp rechtstreeks naar de accu kunnen aansluiten om te kijken of je pomp dan wel draait.

        #18276058
        rekord e2
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 April 2012

          Dank je Rekordcar.
          De brandstofpomp is wel goed en wanneer ik het contact verder doordraai start de auto ook wel gewoon. Alleen na stilstaan niet meteen.
          Weet jij welk relais het dan is bij de 2.2 motor wat je hoort als je de auto op contact zet? Ik was in de veronderstelling dat dit het brandstofpomp relais moest zijn.

          #18276059
          jethro
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 February 2008

            Die zit aan de paravan vast met een lipje, en de relai is zwart van kleur en rechthoekig van model.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.