Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ziet er netjes uit hoor. Zo gauw geen commentaar.
Tip, test het volledig kunnen sluiten van de gaskleppen goed. Was bij mij een probleem. Je krijgt m dan nooit goed stationair lopend.Alleen een vraagje, waar heb je het gasstangensetje vandaan? En weet je of deze ipv op je solexen(?) ook op een weber past?
Heb deze auto nog op de rallysprint van Hengelo zien rijden.
Vroeg me toen al af of het een echte was. Zag wel dat er 5-gaats onder zaten, maar zegt natuurlijk ook niet alles.Als ik de foto van ‘manta dre’ zie, zie je volgens mij ook het uitgeslepen hoekje waarover je het hebt.
Het is me allemaal redelijk duidelijk.
Heeft er iemand ervaring met een dergelijke remmerij, gebruik makende van Ferodo DS2500 blokken?
Ik hoor vaak, dat in combinatie met de 2.2 rekord schijven, de astra klauwen (type voor geventileerde schijven), het beste passen. Is dit ook qua beschikbaarheid de beste keus misschien?
En wat moet er dan aan de bracket gewijzigd worden?
origineel gepost door kadettgte@freeler.nl
Voor 35 eurie haalde ik hem van MP incl verzenden
Heb ik ook nog liggen, een wiechers model, wit.
Eventueel te koop, gebruik hem zelf niet.3 september 2009 om 17:15 In reactie op: alles op een rij: Ombouw naar dubbele carburateurs #17310261Gisteravond mijn nieuw ingebouwde 2.0CIH blok, met de 40DCOE webers voor het eerst aan het lopen gebracht. Zie de filmpjes. De eerste keer starten, dus nog zonder enige afstelling, en we hadden de rest van de uitlaatlijn niet gemonteerd, alleen het uitlaatspruitstuk :P .
Normale ovenreiniger, zoals ‘Quick n Brite’ werkt ook goed :).
Zou ik wel alleen gebruiken als je je delen gedemonteerd hebt liggen. Dat je het b.v. niet bovenop je zuigers spuit en het lekker langs de zuigveren je cilinders in lekt.origineel gepost door henk 400rr
In veel gevallen is de mechanisische brandstof pomp welke op de “S” en “N” motoren zit voldoende.Heb je de originele electrische brandstofpomp van een “E” type, dan moet je een drukregelaar gebruiken om de druk niet hoger te krijgen dan 0,45 bar.
Wil je een electrische brandstofpomp gebruiken zonder al te veel poespas, kun je voor het “normale” gebruik (A-B + wat ragwerk) de pompjes van Hardi wel gebruiken, kosten niet zoveel en is hier goed genoeg voor.
Wil je alleen maar trappen en het gaat weer wat ruig aan toe, kun je beter overstappen naar Facet, die zijn iets bedrijfszekerder als de Hardi pompen, zo’n beetje het topmodel van hun, “de red-top”, wordt veel gebruikt in de rallysport.
Bedankt voor het snelle en zeer bruikbare antwoord! Ik zelf heb een S blok, en ben geen al te gekke dingen van plan. Dus we gaan het gewoon met de originele brandstofpomp proberen.
Ik heb een licht getunede 2.0CIH opgebouwd met dubbele 40DCOE webers. Zou het nodig zijn een andere brandstofpomp toe te passen ipv de originele brandstofpomp? Zo ja, welke kunnen jullie mij wellicht aanbevelen?
Bedankt voor de reacties.
Hubert002, de waarden die je geeft geven me enige referentie, al weet ik natuurlijk niet hoe jouw setup loopt ;).
Bedankt voor het aanbod gt/w, maar ik heb al een setje mengstukken. Heb je goede ervaringen hiermee gehad?Ik zag na een tijdje surfen de volgende info op het duitse ‘achterwielaandrijvers forum’ staan.
Als Beispiel für häufig verwendete Motoren sollen folgende Listen dienen:
2,0l
-Schwimmernadelventil (bis 500ccm) = 2.00
-Hauptdüse = 145
-Mischrohr (450-575ccm) = F2
-Leerlaufdüse (490-560ccm) = 55
-Beschleunigungspumpendüse = 45 (eher großzügig)
-Vorzerstäuber (bis 500ccm) = 4,5
-Hauptlufttrichter (be525ccm) = 38(bron: http://www.opel-hecktriebler-forum.de/include.php?path=content/articles.php&contentid=31)
– Zou het veel uitmaken, als je b.v. al 35mm hoofdventuri’s hebt, om dan de bovenstaande sproeierbezetting te nemen?
– En wat zal de invloed van de vergrootte weerstand door de lpg mengstukken zijn, waardoor je misschien je sproeierbezetting toch anders moet kiezen?
25 augustus 2008 om 19:54 In reactie op: alles op een rij: Ombouw naar dubbele carburateurs #17310245Heren,
Wie kan mij helpen aan de sproeierbezetting voor een 2.0 CIH op twee 40 DCOE webers?
Misschien dat iemand hier meer praktijkervaring mee heeft?Even een vraagje,
Om een Getrag 240 5 bak in een manta A te plaatsen. Is het nodig de baksteun van de Getrag 5 bak te gebruiken, of is dit ook mogelijk met de oorspronkelijke 4 bak baksteun? Ik heb de Getrag 5 baksteun namelijk jammergenoeg niet.
Gr Siebe
Klopt helemaal :D Ik zag je vandaag nog rijden.
Toen reed je langs de Remeha waar ik werk, met je zwarte A manta.
Mag je vaker doen, zie ik eindelijk eens een mooie auto langskomen :D
Bekijk je u2u even, heb je wat gestuurd.[img]http://images.sugababes.nl/user_pics/407/407524_b9330f4c24.jpg [img]
Dit is mijn manta A. Hier te zien in een plaatselijk tijdschrift waar hij een paar maanden geleden in stond).
Ik heb hem ongeveer 2 jaar nu. Ooit erg enthousiast geraakt door de ‘black magic’ manta van een mede apeldoorner :D. Hier vast wel bekend ;). -
AuteurBerichten