Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
22 juni 2021 om 08:48 In reactie op: Astra kon niet schakelen, motor uit wel. Nu geen probleem meer. #18423653
Waar woon je? Lijkt me het beste om even iemand bij je uit de buurt met een beetje kennis mee te laten kijken/ervaren. Dit soort dingen is op afstand erg moeilijk te beoordelen.
4 november 2015 om 19:28 In reactie op: Waarde orignele Opel Omega 3000 24V 82500 km, 1e eigenaar? #18298465Beide wagens (zowel de Omega als de Astra GSi) komen (weer) naar NL. Gekocht door een liefhebber die ze origineel zal laten.
7 oktober 2015 om 19:56 In reactie op: Waarde orignele Opel Omega 3000 24V 82500 km, 1e eigenaar? #18298459Hierbij foto’s om het oordeel te vergemakkelijken.
@2000 wrote:
@RedBill wrote:
Prima topic. Wellicht wel even netjes om bronvermeldingen bij de foto’s erbij te zetten. Ik zie namelijk een aantal foto’s voorbij komen die je van de Astra GSi website hebt gehaald en die ik gemaakt heb. Zet daar even bij dat ze van http://www.astragsi.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; af komen.
Hoe noem je dat ook weer, iets met mieren en neu……..?Nee, is meer internetfatsoen. Give the credit where the credit is due.
Prima topic. Wellicht wel even netjes om bronvermeldingen bij de foto’s erbij te zetten. Ik zie namelijk een aantal foto’s voorbij komen die je van de Astra GSi website hebt gehaald en die ik gemaakt heb. Zet daar even bij dat ze van http://www.astragsi.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; af komen.
Gaat onder meer over
en
3 mei 2013 om 08:40 In reactie op: Groot Internationaal Opeltreffen 28 april 2013 (Dronten) #18059931@nitroburner wrote:
Ik ben het toch wel met pluggie eens. Die foto’s zijn allemaal behoorlijk overbelicht (+1EV kennelijk). Bij mij gaat ook wel eens het een en het ander mis, maar ik ben maar een amateur. Die setup van die fotograaf was toch wel redelijk professioneel, maar het resultaat absoluut niet.
Volgende keer inderdaad beter.
Dat heeft de fotograaf zelf ook al erkend. Op de site van het opeltreffen was de dag na de meeting te lezen dat de fotograaf de foto’s zonder watermerk aanbiedt op de site omdat hij zelf niet tevreden is over de kwaliteit. Normaal had je moeten betalen voor een foto zonder watermerk denk ik.
Ik kwam in mijn archief deze nog tegen, ook een originele Champion C20XE, Irmscher uitvoering.
Zag dat dit kenteken ook nog niet in het lijstje in de openingspost stond. Vandaar maar even posten, voor de verzamelaars.Gegevens:
Aanvang eerste afgifte: 29-08-1990
Eerste afgifte NL: 29-08-1990
Geëxporteerd in maart 2007.Foto dateert van december 2006. De wagen reed toen rond in Twente.
30 april 2013 om 09:25 In reactie op: Groot Internationaal Opeltreffen 28 april 2013 (Dronten) #18059917Wat foto’s van mijn kant…
Met 2 Astra’s GSi een mooi plekkie opgezocht… ergens achteraan.
Wat beelden van hun voorgangers… Helaas nergens een originele 16V te bekennen. Wel deze mooie exemplaren!
Nog een generatie ouder…
Omega 3000. Kon optisch nog wel een beurt gebruiken. Wel een zeldzaamheid aan het worden denk ik.
Wat random pics.
GT’s waren er in overvloed.
4 liter Irmscher blok in een Rekord caravan als ik me niet vergis.
Calibra Turbo. Eén van de zeldzamere nette exemplaren.
Deze had een toffe paint-job. Komt op de foto niet zo naar voren…
Nou, nog ééntje dan…
En deze is te koop. Erg nette wagen niks gelejen, van oud vrouwtje geweest, altijd binnen gestaan etc…
@waltwalt500 wrote:
in nederland hebben we nooit fatsoenlijke winters…alleen daarom al doen middenmoot merk bandjes het net zo goed als topmerkbanden…(die zijn super voor in wintersportgebieden) ook voor in ons kikkerlandje..maar zwaar overdreven dus!
Intussen al teruggekomen van je mening?
Vandaag tussen Gouda en Zoetermeer op de A12 een strakke Kadett D GTE. Mooi bakkie. Nog wat duimpjes uitgewisseld. Reed overigens niet in mijn Astra GSi maar in mijn Corsa D
Het onderwerp was hier hoe rot is jouw Astra begrijp ik?
Tja, ik ben net volop bezig om de dorpels van mijn ’92-er GSi te vervangen… Zie foto’s.
Dat van die roest aan de Astra F klopt, maar dat de Astra G snellere blokken zou hebben? No way, de X20XER kan de C20XE bij lange na niet aan.
Wat je hier ziet is linksvoor, met de dorpel er al afgeslepen. Het stuk boven de vouwrand zou eigenlijk bij een redelijk goede Astra helemaal wit moeten zijn.Nou, nu de plaatwerker een eind op weg is met het verwijderen van de roest is te zien dat de schade uiteindelijk toch meevalt. Deze wagen wegdoen is dus van de baan. Dat wil niet zeggen dat er niets meer gefixt moet worden, ook onder de in 2005 vernieuwde achterschermen.
De oude dorpels zijn echt krokant:
Links
De kokers naar voren zijn echter nog gewoon hard, waar de plaatwerker eerst nog aan twijfelde.
Links, na wat schuurwerk, maar voor het stralen:
Hier is nog werk aan de winkel:
Zo ook aan deze kant. Anders neem het buitenplaatwerk de roest van de versteviging over.
Rechterkokers waren nog niet zo slecht. Echt alleen de dorpels.
Nog een stukje scherm eruit geslepen:
De roestduivel moet echt helemaal weg.
Bij de keuring ook nieuwe schijfjes en blokjes erop gekomen. :shiny:
De delen zijn inmiddels gestraald en opnieuw in een beste beschermende laag gezet.
Daarnaas heeft hij de afvoer van het schuifdak verlengd, zodat het water niet meer in de dorpels loopt.
Dorpels zijn er weer in gelast en worden nu weer afgewerkt.
Ow ja, ook nog een gat in de bodem…
Het linker gat hoort erin, daar zit normaal een dop in, de rechter echter is gevolg van een oude schade van voordat ik em kocht. Die is langzaam toch groter geworden. Morgen eens even kijken of ik op de sloop een stukje bodemplaat uit een sloop astra kan halen.
Allereerst: balen dat je bent opgelicht.
Twee: als NAP al zegt dat de kilometerstand niet kan kloppen, geloof dan de verkoper ook direct niet meer op zijn woord als hij zegt dat de stand wel klopt, want of hij weet het niet, of hij weet wel dat het niet klopt omdat hij zelf de stand heeft gewijzigd.
Autohandelaren zijn per definitie oplichters, tenzij het tegendeel bewezen is.@trashmetal wrote:
Yup, ben graag uniek :D
ik vind dat ik mn astra onderhand wel GSi mag noemen
de X16XE is alleen geleverd in de corsa GSi
en is dus een van de weinige ECHTE GSi blokjes
c20ne en xe vind je overal in,
en heb ik al gehad dus minder interresant voor me :DGr. Mario
C20XE is het enige ultieme GSi blok, die je echt niet overal in vindt.
Zit in vier wagens: Kadett E & Astra F GSi 16V, Vectra 2000 (zeg maar de Vectra GSi) en de Calibra (die eigenlijk te zwaar is voor de C20XE). Allemaal sportmodellen.
C16XE is zeker een potent motortje, en voor de Corsa B ook zeker het beste (want smallblock en dus licht), maar voor een Astra echt niet potent genoeg.@Dtc_Jeff wrote:
Mijn naam is Jeffrey Grave en kom uit het zon-overgoten Doetinchem :-P
Strakke OPC!
Waar ga je hem laten onderhouden? Ik breng mijn GSi altijd naar autopalace, goede service en als je erom vraagt en een tijdje klant bij ze bent zo 20% korting op onderdelen…@RISL wrote:
@ Redbill,
als werktuigbouwer moet ik je even tegenspreken :P
Een hogere druk geeft niet meer grip. Je verdeelt het immers weer over een kleine oppervlakte, waardoor de totale wrijvingskracht gelijk blijft. Dat volgt ook uit de natuurkunde wetten. Je snijdt met een smallere band wel beter door de sneeuw, waardoor de sneeuw beter aangedrukt wordt en de lamellen in de band beter hun werk kunnen doen. En daardoor heb je meer grip op je winterbanden in de sneeuw.Ontopic: ik rijd zelf nu voor het eerst op winterbanden, ze liggen er nu drie weken op en ik vind ze tot nu toe nog niet prettiger dan m’n zomerbanden…
Tja, ik ben toch ook echt werktuigbouwkundige, dus kunnen we elkaar de hand geven.
Maar ik heb niet heel erg verdiept in wat nu precies de oorzaak is, maar auto’s op hele brede banden lijken toch gemakkelijker te glijden dan auto’s op wat smallere banden. Er zal daar waarschijnlijk ook een break-even-point zijn wanneer dat niet meer opgaat, maar er zal in ieder geval een verband zijn tussen de breedte en de wrijvingsweerstand.@The Undertaker wrote:
@botssiee wrote:
Nooit winterbanden gehad en ook nog nooit met sneeuw ofzo gedacht van had ik nou maar winterbanden.
Herkenbaar, totdat ik mijn eerste winterbanden kocht. Al bij temperaturen onder de 7 graden en nat weer merkte ik een aanzienlijk verschil. Bij de komst van sneeuw merkte ik het verschil helemaal goed.
Velen die nog nooit met winterbanden hebben gereden vinden het geldklopperij en onzin en denken dat het alleen voor sneeuw is. Degenen die wel met winterbanden rijden zullen beamen wat ik zeg en dat is dat het een wereld van verschil is, niet alleen bij sneeuw maar ook bij lagere temperaturen en nat weer.
Verder doe je 2x langer met je banden.Dit onderschrijf ik zeker. Ik rij ook al jaren van november tot maart op winterbanden, en met sneeuw, ijzel, nat weer en bij minder dan 7 graden beginnen de voordelen van Winterbanden toch echt wel de moeite te zijn. Zowel bij mijn GSi (waar ik ze op de originele waaiers heb liggen) en bij mijn Corsa D rij ik in deze tijd liever op winterbanden.
Die zijn ook een stuk smaller dan de sloffen die ik ‘s zomers op de GSi heb liggen (185 vs 215). Daardoor neemt de druk toe (kracht per cm2) wat weer betere grip tot gevolge heeft.@trashmetal: Thanks!
@astraTD wrote:
Zeer mooie foto’s en je astra ziet er nog brandschoon uit naar die hele rit ernaar toe.
Thanks! Maaruh, dat laatste is gezichtsbedrog. Hij was al best weer behoorlijk stoffig toen ik de laatste foto’s maakte.
@trashmetal wrote:
Heren voorstellen doen we in het voorsteltopic ;)
maar evengoed welkom!Bedoel je mij ook? Ik heb me hier namelijk al in 2005 geregistreerd zoals je kunt zien, en dus niet bepaald nieuw hier… OK, ik post niet veel, maar dat doet er niet toe…
Deze foto’s van afgelopen zomer wilde ik toch ook hier even met andere opel-liefhebbers delen.
Op 2400 meter hoogte in de Italiaanse Dolomieten, bij “Der drei Zinnen” (De drie wachttorens)
Zo steil dat mijn handrem (die gaar is overigens) en zelfs de eerste versnelling erbij de auto niet op z’n plek hielden. Dus maar op de voetrem en een ander de foto’s laten maken.
En nog een keer een ritje expliciet bedoeld voor een fotoshoot. Helaas worden auto’s alleen zo snel vies…
Als je een GSi Spoiler wilt monteren, koop dan gewoon een complete GSi klep en laat die sluiten. Dan past je spoiler ten minste ook correct, in tegenstelling tot op de bovenstaande foto. Daar zitten enorme spleten tussen de klep en de spoiler.
Staan regelmatig GSi’s in onderdelen te koop op Marktplaats, en anders is er nog de Astra GSi club.
JE zult inderdaad grotere remmen moeten monteren en, zoals bij de Astra V6-en gebeurt de assen van een vectra A C20LET of Calibra LET monteren. Verder worden de draagarmen vaak doorgelast om ze te versterken. Op het Astra GSi forum kun je veel dingen vinden waar je bij een ombouw aan moet denken. Hangt er ook vanaf hoeveel je in vermogen toeneemt. Tussen een Astra GSi 2.0 8V en een 2.0 16V zit bijvoorbeeld geen verschil in ophanging of remmen, maar tussen een Astra 1.4 en een 2.0 16V natuurlijk wel.
Inderdaad een nette standaard Astra. Ik zou alleen zelf andere wieldoppen zoeken dan degene die je besteld hebt. Op de sloop kun je vast wel een mooi standaard setje van een Astra F vinden. Deze staan zo “wannabe lichtmetaal”.
Nieuw ziet het er zo uit:
origineel gepost door Jerremy
origineel gepost door RedBill
Mijne dan ook maar even hoe die er nu bij staat.:thumbup :wub
Mooi hoor. Idd een fraaie, onverprutste F1 GSI ! :worsIrmscher achterlichten ? :wub
Ja, inderdaad Irmschers. En inderdaad een onverprutste F1 GSi, waar technisch overigens wel het één en ander aan gedaan is. Zo is de C20NE wel verruild voor een C20XE (splinternieuw onderblok, gereviseerde coscast kop).
origineel gepost door DaanH
zoon nette onverprutste astra f gsi kom je niet meer snel tegen, zou m mooi zo laten en niet verkrachten met spoilertjes ed.Geen haar op m’n hoofd die eraan denkt om geld aan spoilers e.d. uit te geven. De wagen krijg alleen technische upgrades zoals cruise-control e.d. Helaas ben ik alleen bijna door de opties heen die ik nog kan toevoegen.
Tja, een origineel leren 3d Astra F interieur kom je in NL zelden tegen, en een calibra- of kadett interieur wil ik er sowieso niet in hebben.
Dus nu maar gewoon het stoffen GSi interieur. Stoelverwarming zit er wel in trouwens.
-
AuteurBerichten