Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hallo
bedankt voor het antwoord , de v6 gaat in een andere auto dus de steunen zal ik toch al zelf moeten maken.
Vroeg me dus alleen af of de f20 er tegenaan past met het juiste vliegwiel en koppeling , en of er al meerdere zijn die een v6 hebben met deze bak.verder vind ik het jammer dat alles maar op facebook gaat …. wat voor zin heeft een internet forum dan nog?
Niemand???
Heb nog een complete set liggen .
neem maar co tact op als je intresse heb@cano666 wrote:
Misschien was je er al uit gekomen als je de zoekfunctie op de website van autosports company of biesheuvel zou gebruiken ipv lui zonder iets te zoeken alles te vragen.
:hmmz daar hebben we jou toch voor, om alles aan te vragen, anders heb jij ook niks te doen en moet je je eigen gaan vervelen….dat kan natuurlijk niet..
nu weer voor de meer serieuse mensen onder ons.
(@TS weet je zeker dat die slang vast zit aan een kant?? Dat kan ik me erg slecht voorstellen namelijk)
de slang zit toch echt vast aan de collector, deze zit versmolten/gelijmd.
Bij de xe zit er een inderdaad een losse slang op de collector, hier helaas niet .Ik zal er eens een foto van posten straks.
en hoe ga ik die bevestigen dan?? :hmmz
het punt is juist dat je geen nieuwe slang aan die collector kunt bevestigen, alleen aan de slang die eraan vast zit , dus slang op slang.
zo’n koppelstuk bedoel ik. :thumb
@gerben rsv wrote:
Als je via Google slangklemtang zoekt krijg je voldoende treffers!
Persoonlijk vind ik de tang van onderstaande link fijner werken!
https://www.conrad.nl/nl/hazet-slangklemtang-820786.html?WT.mc_id=gshop&insert=8J&gclid=CMLkkcqZzs4CFVIaGwodvCgO8Q&tid=211354628_36781147988_pla-189475881908_pla-820786&WT.srch=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
ook op de onmogelijk bereikbare plekjes? :hmmz
loop zelf ook altijd te kl :shock: ten met een waterpomptang, dus tijd voor wat anders.
Waar kunnen we die bestellen?? king:
Slang eraf halen , aansluitingen schoon maken(ook in de slang)
Weer terug monteren met goede klemmen.De zwarte gaat onder andere naar de ecu.
daarom ga ik er liever niet mee gokken.He , top dat je dat wil doen.
het punt is dat ik van de draadboom van de xev de zwarte draad heb die ook overal beschreven word , maar in de 9 polige stekker van de tigra een rode over houd met dezelfde dikte.
de rest heb kleur op kleur aan kunnen sluiten.Op de rode die nu nog in de tigra zit staat continu 12v.
volgens mij moet op de zwarte van de xev een geschakelde plus.daar loop ik een beetje op vast.
als jij me daar mee kan helpen zou top wezen.
mvrg Rob
@Corsaliefhebber wrote:
Tja met een beetje zoeken is al deze informatie op meerdere forums al zo veel vaker geschreven
Laat maar eens weten of zien waar jij dit allemaal gevonden heb voor een xev…
Ik vind het niet …alleen voor xe maar dit is toch even wat anders.
Bij een kabelboom uit astra of andere auto heb je dit zelfde geval.
Hallo
deze komt uit een vectra B .Mvrg Rob
Eerst thanx voor het meedenken :thumbup
Zal het beter proberen uit te leggen.
het gaat om een x20xev ecotech in een tigra A.
de kabelboom van de xev heb ik al aangesloten op de 9 polige stekker van de tigra , alles kleur op kleur op 1na.
In de tigra hou ik een dikke rode over en in de xev boom een dikke zwarte , ga ervan uit dat deze aan elkaar moeten.
verder zitten er geen andere stekkers aan de xev boom.
op de ecu stekker na dan.verder heb ik dan nog de transponderring van de xev over die ergens “tussen”moet.
de sleutel met chip heb ik er al op getaped.volgens meerdere beschrijvingen moet je die op de xev boom aansluiten , ook kleur op kleur.
de kleuren kan ik wel vinden , die kan je vinden achter de ecu stekker.
maar knip je deze door en verbind je de transponder daarop, of strip je deze en zet je de transponder erbij??Kom op jongens..
ik begrijp dat er volk op vakantie is , maar ik ben toch niet de eerste die dit doet??
Is er niemand die hier mee kan/wil helpen?Mvrg Rob
Gaat inderdaad om een A tigra
Auto is in de wasstraat geweest en HOTWAX behandeling gehad.
daarna dienen de ramen ontvet te worden maar dat is meestal te veel werk
(Val niemand aan , kan ook bij de dealer geweest zijn)Dus ontvet je ramen eens , dan gaat er een wereld voor je open.
Anders even op de sloop kijken..zitten in diverse andere opels .
bij de dealer ga je waarschijnlijk voor de hoofdprijs.En vervolgens hoor je er helemaal niks meer van….
zo typischwat is hier nu weer aan de hand??
weer eens iemand boos geworden….. :wtf
hallo,
ik heb zelf een originele irmscher meriva (vin nummer check) met dus ook de bijbehorende verlagingset.
vind het super rijden king:
oorzaak al gevonden??
hallo,
weer even een update, de x20xev is inmiddels klaar en heb de gereviseerde f28 bak weer terug .
nu heb ik de bak gemonteerd maar wat me opviel is dat de onderste bouten niet gebruikt kunnen worden..
alle grote 19mm bouten passen perfect , de kleinere (4stuks) onderop zitten niet op de f28.
klopt dit?verder ben ik een tijdje aan het twijfelen geweest of de f28 een goede keuze zou zijn . ivm gewicht en vermogens verlies.
maar zou je echt zo’n verlies hebben ten opzichte van een f20 …. een paar tiende op de kwart mijl is natuurlijk te verwaarlozen.
ik begrijp dat met een standaard xev dit wel te merken is , maar deze is niet standaard meer.volledige kop revisie (geen uitleg nodig)
cilinders opgeboord tot 2e overmaat incl nieuwe zuigers natuurlijk en kop en onderblok gevlakt.
rondom nieuwe lagers(schalen)
alle egr rommel er vanaf
ballansassen zitten er al niet in (oud type xev)
c18xe inlaat plus bobine steun
egr tunneltjes weg gefreest uit de kop
scherpe nokkenassen(m-tech)
lichter vliegwiel (m-tech)
spaghettie uitlaat (astra opc)
sport kat.(100cel)
groep A verder naar achter
en een chip op maat met deze setup .het idee is om alles in de tigra te bouwen (is bijna klaar ) en eventueel later een ander blok erin te hangen en dan zit de f28 er al mooi in.
wat is de mening van de experts :thumb
-
AuteurBerichten