tigra omgebouwd naar x20xev

Forumindex Forums Modellen Tigra tigra omgebouwd naar x20xev

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270341
    crossagek
      Lid sinds:
      13 January 2005

      heej tigra mensen ,

      Ik krijg hier volgende week een tigra binnen welke een motorswap heeft gehad van x16xe naar x20xev .

      De motor , bak en aandrijving is inmiddels allemaal gemonteerd , maar het electronische gedeelte hebben ze mij voor gevraagd .

      Nu heb ik zelf een a corsa C20XE staan en dit was redelijk te doen kwa elektronica , puur vanwege het feit dat deze bijna geen electronica had en dus de ECU niet moeilijk aan te sluiten was , maar bij de tigra kijk ik er toch wel een beetje tegen op :oops: :oops:

      Ik zit even met de kwestie waar te beginnen . Motorkabelboom van de x16 is inmiddels verwijderd en die van de x20 zit aan de motor gemonteerd , maar waar dan verder want de boom van de x20 en ecu hebben niet e juiste lengte om in de auto te komen dus deze moeten onder de kap komen ??

      Ik hoop dat hier mensen zijn die ervaring hebben met de inbouw van een x20xev in een tigra en mij mogelijk verder kunnen helpen met tips dan wel foto’s van hun ombouw en eventueel aansluitschema’s .

      alvast bedankt ;) ;)

      #18271600
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Waar komt de X20XEV uit? Als hij uit een Astra F komt is het niet veel anders dan een C20XE bedraden.
        Dan is het ook een boom met een ECU met 1 stekker, is het een ecu met twee stekkers word het wat lastiger, maar zijn nogsteeds de belangrijkste draden van dezelfde kleuren.

        #18271601
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Ook de Vectra-A Vectra-B en Omega-B hebben een grote stuurkast met 1 stekker (simtec 56 / 56.1 / 56.2 / 56.5)

          Het makkelijkst is de draadboom te gebruiken van de Astra-F (C18XE C18XEL X18XE X20XEV)
          of Vectra-A (X20XEV)

          verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

          #18271602
          corsaboy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            op zich valt het mee..
            Zoals al gezegd door wim-v6.. Een van die draadbomen gebruiken.

            En dan aansluiten.
            Kleuren staan op http://www.corsa-novatuning.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

            Stelt niet zo heel veel voor.
            Beetje krimpkous, soldeertin, soldeerbout, isolatietape en een goeie kniptang kom je een heel eind king: :ass

            #18271603
            crossagek
              Lid sinds:
              13 January 2005

              nu hoorde ik dat de ecu en startonderbreking ( ring + chip ) aan elkaar gekoppeld zijn , maar is dit ook te omzeilen ?

              Heb namelijk wel een x20xev ecu er bij gekregen , maar geen ring en chip , dus voordat ik er ook maar tijd in steek wil ik uiteraard weten of het wel nut heeft als ik hem toch niet kan starten zonder die ring en chip ;)

              #18271604
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Ecu van een C18XE of C18XEL heeft geen startonderbreker.

                Anders even uit laten programmeren.

                #18271605
                crossagek
                  Lid sinds:
                  13 January 2005

                  oke , ga komende week bezig met de tigra .

                  de oude situatie is dat de tigra een ecu had met 2 stekkers en aan de x20xev hangt een ecu met 1 grote stekker net als de c20xe .

                  de startonderbreking is denk ik moeilijk uit te programmeren als de boel niet aangesloten is , maar ik kan dus ook niet testen of de boel goed aangesloten is .

                  wanneer ik de x20xev ecu gebruik is dan de orginele diagnose stekker in de tigra nog te gebruiken of moet ik hier een andere oplossing voor zoeken ??

                  Ik heb een motorkabelboom met de ecu stekker welke ik naar binnen moet voeren , maar dan is het het makelijkste denk ik om zo dicht mogelijk bij de ecu de draden te koppelen , dus ik pak 1 ecu stekker van de orginele tigra boom en deze soldeer ik aan de x20xev boom ? . Dan pak ik de andere ecu stekker en doe hier hetzelfde mee ( of denk ik nu te simpel ? )

                  #18271606
                  red-bull
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    is het allemaal gelukt met de ombouw
                    (technisch gedeelte) ??

                    #18271607
                    Corsaliefhebber
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 February 2012

                      ben ook wel benieuwd :thumb

                      #18271608
                      red-bull
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        En vervolgens hoor je er helemaal niks meer van….
                        zo typisch

                        #18271609
                        Corsaliefhebber
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 February 2012

                          idd wel jammer ben ook nog steeds benieuwd ;)

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.