vooruit en zijruiten beslaan aan buitenkant

Forumindex Forums Modellen Mokka vooruit en zijruiten beslaan aan buitenkant

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272221
    ronaldoo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 May 2015

      Vandaag de eerste flinke regenbui met onze nieuwe mokka meegemaakt het werd een bijna ongeluk en ben dus aan de zijkant van de weg moeten gaan staan om mijn zij ramen schoon te maken van condens (aan de buiten kant) want ik zag niks meer in mijn buitenspiegels omdat de ruiten besloegen aan de buitenkant

      We hebben elke instelling uitgeprobeerd die in het boekje stond , maar 150 meter rijden en ik kon niks meer zien in mijn zijspiegels dus het autootje met de terugkomende pijl de stoel met het verwarmingsteken op de ruit verwarming
      zelfs de verwarming op maximum zetten hielp niet veel

      om eerlijk te zijn begint die mokka goed mijn keel uit te komen
      eerst een rubber aan de vooruit die los zit
      dan een klep in de motor die kapot is
      nu zijn er onderdelen besteld omdat de veiligheids gordel tegen het plastic tikt volgens de technieker
      dus hij gaat heel die bevestiging en nog iets vervangen deze was volgens hem in de fabriek verwrongen want de imbus bout waarmee die vast zit zou flink zijn beschadigd




      #18286600
      SimpleFace
        Lid sinds:
        14 July 2014

        Condens aan de buitenkant kan je weinig aan doen en hoort niet. Stond de auto eerst in een koele garage en daarna met dit warme en vochtige weer naar buiten?
        Anders kan ik er geen kaas van maken. Condens slaat meestal op koude delen wanneer de lucht veel water bevat, net zoals op spiegels in een onverwarmde badkamer.

        Airco binnen ijskoud met dit weer kan ook nog condens veroorzaken, gewoon harder rijden :thumbup

        #18286601
        ronaldoo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 May 2015

          de auto heeft de hele dag buiten gestaan in de straat vanavond moest ik mijn vrouw gaan halen van haar werk en ik was net vertrokken toen het begon te gieten.
          temperatuur buiten gaf 27 graden aan toen het begon te gieten
          en ik had binnen een minuut prijs zag niks meer door de zijruiten de tempratuur vol uit gezet deed niks me ruiten bleven beslagen aan de zijkant toen hem op koud gezet dit hielp ook niks

          kon moeilijk met een open raam in die regenbui gaan rijden de wagen heeft de hele dag in de zon gestaan want wij zetten hem enkel in de avond binnen in de garage
          toen wij onze meriva nog hadden hebben wij hier nooit geen problemen mee gehad op een stuk van 40 km heen en terug ben ik 17 keer moeten stoppen om mijn ruiten aan de zijkant schoon te maken
          onderweg heb ik dat boekje met de gebruikershandleiding wel een paar keer doorgelezen moest op een gegeven ogenblik gewoon aan de kant blijven staan gewoon omdat ik door die regen totaal niks niet meer zag door de condens terwijl met onze meriva ik vaak door dit soort buien heb gereden en nog nooit dit soort probs heb gehad

          het staat toch heel duidelijk in de bepruiken handleiding en het werkte gewoon van geen kanten

          #18286602
          wagnas
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 May 2007

            Het was buiten erg warm met hoge vochtigheid. Als het dan binnen in de auto erg koud is (door airco), dan slaat condens neer op de buitenkant van de ramen. Heeft niks met de Meriva te maken, maar alles met het huidige weer en het temp verschil met binnen in de auto.

            Niet meteen vol heet in de auto produceren. Mischien niet de airco erg koud zetten. Airco op 20 graden is beter (ook voor mens) dan airco op 17 graden.

            En de regen buiten moet de condens van de ruit af spoelen als je langs de kant van de weg staat.

            #18286603
            ronaldoo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 May 2015

              op geen enkele temperatuur kreeg die wagen de condens weg heb bijna 2,5 uur over da stuk gedaan op het moment dat ik terug begon te rijden zat het er terug binnen temperatuur was 21 graden in de auto.
              heb een groot deel als het droog was met het raam open moeten rijden dat gaat beloven in een land waar het 80% van het jaar regent
              heb de garage terug gebeld kreeg als antwoord doet u de wagen morgen terug binnen het kan zijn dat er een storing op dat klimaat systeem zit en daarom de condens niet weg ging

              Dus voor het moment sta ik op ploffen we hebben deze wagen nu vanaf 22 mei daarvan heeft hij tot nu al meer dan een week terug in de garage gestaan
              mijn vrouw heeft zich al goed open gehaald aan de versnelling pook want het plastic van de pook tegen de plek waar de knop zit om hem in zijn achteruit te zetten steekt het plastic 3 mm uit en ze heeft zich open gehaald aan de rand van dat plastic
              heb er als spijt van dat ik deze wagen gekocht heb want tot nu toe het ene probleem na het ander

              #18286604
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Beslagen ruiten aan de buitenkant komt zeker van de airco. Airco blaast koude lucht. En staat de ventilatie tegen de ramen gericht? Krijg je met dit weer wel beslagen ramen aan de buitenkant. Probeer eens zonder airco. Heb je het probleem niet :thumb

                #18286605
                ronaldoo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 May 2015

                  met of zonder airco maakt geen verschil normaal duw je die knop met stoeltje met verwarming in en dan blaast hij lucht via de zijramen en voorruit hebben dit verschillende malen geprobeerd verschillende instellingen en niks hielp

                  bij onze meriva die we tot de 22ste mei hadden was het gewoon deze knop indrukken en het was gedaan met de condens.

                  en kan moeilijk als het 25 graden buiten is steeds de verwarming voluit zetten zou het regenen om de condens te voorkomen

                  #18286606
                  Andre_Ede
                    Lid sinds:
                    16 June 2006

                    @ronaldoo wrote:

                    met of zonder airco maakt geen verschil normaal duw je die knop met stoeltje met verwarming in en dan blaast hij lucht via de zijramen en voorruit hebben dit verschillende malen geprobeerd verschillende instellingen en niks hielp

                    Staan de lamellen soms te veel in de hoek gedrukt dan heb ik bij mijn Astra ook beslagen ramen, dan pakt die alleen het kleine hoek ruitje.

                    #18286607
                    Haasje17
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      8 September 2009

                      Drie problemen met een compleet nieuwe serie auto van opel, tja ik zou hem weg doen hoor wat een problemen.

                      Tevens heeft beslagen ruiten weldegelijk temaken met airco. Als je die had uitgezet en raam op kiertje was het zo weg.
                      Temperatuur en luchtvochtigheids verschil van binnen en buiten was gewoon te groot!.

                      #18286608
                      P. Rutser
                        Lid sinds:
                        2 July 2011

                        Misschien ramen vet van lak poetsen of wasstraat.????

                        #18286609
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          Als jij al aangeeft dat met of zonder airco geen verschil maakt. Zou ik zeggen dat er idd iets niet klopt en dat de airco niet uit wil

                          #18286610
                          ronaldoo
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            27 May 2015

                            moet de wagen maandag terug binnen doen ze gaan hem is hellemaal na zien
                            @ haasje als het zo hard regent als hier gisteravond dan denk ik niet dat je je raam op een kiertje gaat zetten zou normaal ook niet moeten

                            dus afwachten wat het probleem echt gaat zijn en hopen dat het niet gaat zijn zoals de garagist zei een op de zoveel wagens is de duivel daar komt het ene probleem na het andere

                            #18286611
                            P. Rutser
                              Lid sinds:
                              2 July 2011

                              Leg een thermometer in de auto dan weet je temp verschil tussen binnen en buiten (wel uit de zon).

                              #18286612
                              red-bull
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                Auto is in de wasstraat geweest en HOTWAX behandeling gehad.
                                daarna dienen de ramen ontvet te worden maar dat is meestal te veel werk
                                (Val niemand aan , kan ook bij de dealer geweest zijn)

                                Dus ontvet je ramen eens , dan gaat er een wereld voor je open.

                                #18286613
                                computerbug
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  26 April 2011

                                  Ronaldoo

                                  Staat je recirculatie toevallig aan?, zo ja uit zetten.

                                  #18286614
                                  KRSA2000
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    25 February 2009

                                    @computerbug wrote:

                                    Ronaldoo

                                    Staat je recirculatie toevallig aan?, zo ja uit zetten.

                                    Wat heeft dat te maken met het beslaan van de BUITENKANT van de ramen?

                                    Sent from my SM-G935F using Tapatalk

                                    #18286615
                                    computerbug
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      26 April 2011

                                      @KRSA2000 wrote:

                                      @computerbug wrote:

                                      Ronaldoo

                                      Staat je recirculatie toevallig aan?, zo ja uit zetten.

                                      Wat heeft dat te maken met het beslaan van de BUITENKANT van de ramen?

                                      Sent from my SM-G935F using Tapatalk

                                      Hoi,

                                      Mijn tijd was nogal kort om het uit te leggen.
                                      Toen ik de Zafira ging op halen bij de verkoper, was het zeer regenachtig en gingen de weg op, ik herken dit!
                                      Het was ook levens gevaarlijk, zoals Ronaldoo vermelde.
                                      Ik en mijn vrouw zijn ook meteen terug gereden naar de verkoper!

                                      De verkoper wist te vermelden via de computer, het laatste wat vervangen was, was het pollen filter!
                                      Dus een van de monteurs, kreeg de opdracht om te controleren of deze wel goed geplaatst was.

                                      Wat was het geval!, het zeg maar staafje die de klep omzet was er af gegaan op een of andere manier.
                                      Vraag mij niet wat of hoe!, de monteur vertelde, als de warmte binnen blijft hangen, en buiten koelt het af door de regen dan heb je dat gewoon en houd je het niet tegen en u twee zijn allebei nat van de regen en dat is dubbel op.

                                      Het eerste zou je denken, dat dit van binnen zou beslaan, maar dat is dus niet altijd zo.
                                      Dus als de monteur liegt dan doe ik dat ook, maar voor mij klonk het op dat moment logisch.

                                      Wat ons op viel, was dat het meteen was opgelost en daar ging het om!, en hoe of wat interesseerde mij totaal niet op dat moment en nu nog niet eigenlijk.

                                      Dat het op dat moment meteen opgelost was en nog steeds geen problemen, kan niet uit toeval bestaan.
                                      Ik kreeg het probleem wel terug, toen op een of andere manier de recirculatie knop aan was gestoten of iets van die trant,
                                      ik zette de recirculatie knop af en trok weer weg en wel van buiten!, nogmaals!, hoe en wat!, Daar heb ik ook geen verklaring voor.

                                      Ik snap Ronaldoo helemaal, het is zeer griezelig om mee te maken!, en dit probleem zou bij Ronaldoo ook van toepassing kunnen zijn, wie weet!.

                                      En als ik het pollenfilter weer eens ga vervangen, ga ik hier zeer streng opletten.

                                      Meer kan ik jullie niet vertellen en ik denk maar mee.

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.