Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als je kijkt tussen de motor en accu, dan kun je hem al vaak zien:
Een oude foto van Wim-V6
En hierbij het oude topic:
http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=157433″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Hoi Patrick,
Sorry voor de late reactie :agent. Je geeft aan dat 2 weken geleden je koppeling is vervangen, op zekering 22 zit ook je achteruitrijverlichting aangesloten dmv schakelaar die op de versnellingsbak is gemonteerd. Mocht deze schakelaar kortsluiting geven, dan knalt de zekering eruit en werkt je BC ook niet meer. Het is mij eens overkomen. De sluiting kan ook zitten inwendig in de schakelaar. Het is maar een duw in de juiste richting aangezien je versnellingsbak 2 weken geleden is gedemonteerd voor je koppeling :thumb. TIP: Mocht je zekering er constant uit vliegen, haal dan eens de stekker van de achteruitrijschakelaar los en kijk dan eens of het goed gaat.
Gr. Reda (mede-Deventenaar)
Hallo Duurt,
Ten eerste gefelicteerd met je Opel Calibra Turbo!! :thumb
Ten tweede zoals de meeste weten kan je de Opel Calibra uitlezen met een paperclip, zie hier mijn topic: viewtopic.php?f=132&t=180682
Gr. Reda
Beste Kiekeboevdc,
You are not the only one, zie hier: http://www.opelgtforum.nl/viewthread.php?tid=849
en de google zoekresultaten, https://www.google.nl/search?q=calibra+pvg&oq=calibra+pvg&aqs=chrome..69i57j0.2392j0j8&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8#q=opel+pvg+nummer
Sterkte! :thumb
Hallo Jeroen,
In de How To Sectie heb ik de elektrische schema’s geupload, zie: viewtopic.php?f=132&t=180684
Hoop je hiermee voldoende geholpen te hebben.
Gr. Reda
Top bedankt voor de snelle reacties allemaal! Ga van de week bezichtigen, zijn er nog punten waar ik op moet Letten bij aanschaf?
Top dankjewel voor je snelle response, zit er ook nog verschil tussen de 2.0 dti en 2.2 dti qua onderhoud? of is dit allemaal hetzelfde?
Probleem gelijk gevonden, dat is fijn. Koppelingskabel nog voor de zekerheid goed insmeren met vaseline(voorkomt uitdroging). En uiteraard de koppelingspedaal afstellen d.m.v koppelingsarm draaien.
Gr. Reda
@injectthevenom ja heb je de kachelpaneel? Je had er al een toch? :D
Een hoop reageren en sommige komen kijken maar het is allemaal een hoop blabla en een lege portemonnee wat ze meebrengen, en nee, ik ben verre van de duurste.
Daar ben ik het idd met je eens, ik heb zelfs ervaren dat mensen willen ruilen tegen een koelkast etc.. Of afspreken, vervolgens de auto reserveren omdat ze je bijna smeken om de auto vast te houden en vervolgens een dag voor de verkoop afzeggen.
Het moto van turbo rijden: Turbo halen is turbo betalen. Niet lullig bedoeld, maar je weet dat als je een turbo koopt het onderhoud een stuk duurder is.
Nog een calibra turbo voor onderdelen :cry , !!HEEFT HET ZELDZAME KACHELPANEEL!!
@gopc wrote:
goedenavond
ik ben sinds vandaag ook in het bezit van een mooie calibra uit 1993 moet het 1 en ander aan gebeuren zoals mooi gepoets worden
een 2.0 8 klepper ik ben er ook mee na de meeting 25 mei in hoogeveen ik zal van de week even fotos postenIs dat toevalling een Calibra zonder elektrische ramen?
Te koop 3 calibra’s waarvan 1 mijn oude calibra is: http://www.speurders.nl/overzicht/opel-calibra-2-5i-v6-2-0i-8v-139997323.html, het is een Calibra waar veel aangedaan is(ander motor, velgen, banden etc..). Alleen staat de riem niet op tijd, en heeft de motor geen stuurbekrachtigingspomp. Zie mij project topic
Ziet er goed uit, probeer eerst de deurvangers in te smeren met vaseline anders de deurvanger vervangen. Is een calibra ziekte.
De bovengenoemde kapjes bestaan wel, heb ze op al mij calibra’s gehad. Alleen laten deze vaak los, heb ze bij mij ook constant erop moet klikken.
Dan ben je al warm, met je probleem zoeken. Injectoren>>ECU>> Massa schakeling van de ECU?
Gelijk heb je, ze denken dat ze goud in handen heben. Maar zonder liefhebber word hij niet verkocht.
Het is wel een DTM uitvoering, helaas ontbreken de emblemen.
Ik verwacht dat Opel gebruik gaan maken van de motoren die de Insignia ook gebruikt op dit moment. Op de ecoflex na dan.
Vergeet niet dat de c20ne de basis motor was van de calibra en een vermogen heeft van 115pk. En dat tegenwoordig een 3 cilinder met turbo makkelijk op de 120 pk zit. Maar ik ben ook geen voorstander van hybride toestand. Schitterend dat de Calibra weer eens in beeld komt.Een Cali-Stra :
Check je slangen onder stuurbekrachtingsreservoir, en voornamelijk langs de klemmen heen. Kijk ook of de slangen niet uitgedroogd zijn en controleer dit desnoods met een zaklamp of iets dergelijks. Omdat de kleine scheurtjes door uitdroging het verradelijkst zijn.
Vraagrpijs van die Calibra is 5450 euro :D
Maar wat ik ook nog wilde weten,die latere jaren,hoe is dat qua roest aan de onderzijde,ik weet dat de eerste bouwjaren gruwelijk konden rotten,de latere modellen waren naar verluidt beter,maar die zijn nu natuurlijk ook alweer 17 tot 20 jaar oud
Mijn eerste calibra uit 1992 had flinke roest bij de wielkasten. De bouwjaren vanaf 1993, waren qua carosserie echt goed. Heb er zelf een gehad uit 1993, geen spatje roest. Uit 1995 had redelijk wat roest(slechte productietijd van Opel). De calibra die ik heb uit 1996 heeft geen roest, alleen wat oppervlakkig roest bij de carosserie. Maar dat heeft een een mercedes uit 2002 ook ;-). En het ligt er ook aan of de vorige eigenaren er op tijd bij waren met behandelen van roest natuurlijk.
Verder zijn de Calibra’s gemaakt in 2 fabrieken: Russelheim en Finland(valmet automotive) saab fabriek. De calibra’s die gemaakt zijn in Finland staan bekend om hun harde carosserie’s. Dit is af te lezen aan de Chassistype plaatje onder de motorkap. Hoop dat je hier genoeg aan hebt.
Dus: 1990-1991-1992-1995 vermijden, mits dit altijd is bijgehouden of uit finland komt
1993-1994-1996-1997 – Meestal geen roest.
-
AuteurBerichten