Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Twer dingen schieten mij te binnen. Batterij op de juiste manier geplaatst? Juiste type batterij geplaatst. Ook de goedkope batterijen (Action) zijn niet altijd even goed.
Verstuurd vanaf mijn Z130 met Tapatalk
In het weekend heb ik met mijn mobiel alvast wat foto’s gemaakt van de folders die ik toen gevonden had. Alvast mijn excuses voor de slechte kwaliteit. Betere scans volgen!
@Mr.F wrote:
Mocht je iets vinden vd Astra F, dan heb ik daar zeker interesse in.
Ik heb toen ik pas mijn rijbewijs had veel proefritten gemaakt, waaronder met een toen nieuwe F 1.4 Sport. Daar moet ik toch ook een folder van hebben gekregen.
Ik ben nog niet klaar met zoeken, ik houd je op de hoogte!
Deze week ga ik ze inscannen zodat jullie allemaal kunnen meegenieten. Ik ben vandaag nog even op zolder geweest, en ik heb nog folders gevonden van Opel. Een vande Omega uit 89 geloof ik, en uit 88 en 89 wat folders over extra’s voor de Vectra A. Volgens mij was de Opel dealer toen niet zo vrijgevig…
Ook leuk: flyer van de Kadett Club. Met als tekst: De Opel Kadett Club. Zo sportief heeft u nog nooit gereden.
Ansichtkaart van een Commodore.
En een uit Amerika, een folder van de Caddilac Catera. Nog in de originele envelop, die tevens dienst doet als map. Er zit ook een stalenkaart bij met daarop losse stukken lak en zelfs stukjes neplederen bekleding.
Nog wat folders van de Ascona, compleet overzicht van het Opel programma uit eind jaren 70. En twee uitklap folders van de Monza en de Senator, beiden uit 1980. Inclusief prijslijst van Riva Amsterdam.
Deze week volgen de scans! Ik weet zeker dat ik nog meer heb van Opel.
Voor de liefhebbers heb ik ook alle folders van de GM modellen uit Amerika zoals de Firebird. Allemaal uit eind jaren 80.Trouwens, een Opel dealer kan wel degelijk zien wat voor bak je hebt. Ik heb dit zelf gezien bij de dealer, mijn kenteken was genoeg.
Als het je vaste dealer is waar je vaker komt, dan zou degene aan de telefoon zich diep moeten schamen vind ik…Ik kwam voor het eerst bij de dealer in Tilburg over de vloer, ik kreeg koffie (magazijnman was net even weg) tijdens het wachten, en ik ben heel vriendelijk geholpen. Ik had nog een waslijst vragen, en ook die zijn in alle rust beantwoord, ook al stond er een andere klant achter mij.
Waarschijnlijk ligt de pakking niet op voorraad. Pakking voor de F17 bak (heb ik ook) kost 6 euro zoals ik al eerder aangaf. Voor de kosten hoef je het dus niet te laten ;)
Ja, de pakking die tussen de deksel van de bak en de bak zelf zit.
http://i427.photobucket.com/albums/pp356/combolfw16v/Opels/Ascona%20C%20Hatchback%2016SV%201986/F13-5%20bak/20130418_163538.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
hier zie je de deksel en de onderkant van de bak, met daartussen de pakking. Kost bij de Opel dealer 6 euro. Zorg er ook voor dat je de rode bakolie gebruikt van Opel. Deze kost 13.60 euro per liter bij de dealer.
Welkom! Ik wil je graag voor zijn door zelf een vraag te stellen: waar blijven de foto’s? ;)
Mooie velgen, die maken de auto echt af! En natuurlijk welkom.
Daar kun je met recht trots op zijn, mooie Vectra! En natuurlijk welkom op het forum.
Mijn volgende uitspraak komt van Adam Opel A.G:
Het is geen probleem om Blue One te tanken met een Opel, mits het geen 2.2 motor betreft (zoals o.a. Willem al aangaf). Mochten er problemen ontstaan, en de auto is in onderhoud bij Opel of een erkend service bedrijf, dan worden deze opgelost.
Ik ga er stiekem van uit dat er weinig problemen zullen ontstaan.
Dan nu mijn eigen ervaring:
Met mijn Vectra B uit 1999 (facelift model), heb ik geen goede ervaring met Blue One. Deze slechte ervaring beperkt zich echter tot het verbruik. De auto zou zuiniger moeten lopen, maar ik kan jullie vertellen dat dit niet waar is. Het verbruik neemt juist toe. Van 1:17 naar ongeveer 1:12!Ondanks het prijsverschil tank ik het niet meer. Aan het eind van de rit bespaar je juist geld door iets duurdere benzine te tanken omdat je daar zuiniger mee kunt rijden…
Dat je motor er van kapot zou kunnen gaan of iets dergelijks, ik weet het niet. Ik denk (tenzij het tegendeel bewezen wordt) dat het borrelpraat is.
@wim-v6 wrote:
op de sloop een real life exemplaar scoren in geen groot probleem hoor..
Willem
Dat lijkt mij ook niet Willem, vandaar dat ik wel even wil gaan kijken. Gelukkig heb ik er zelf een, de vorige eigenaar heeft alle papieren bij de auto laten zitten. Zelfs de brief van de dealer aan de eerste eigenaar met daarop info van de vestiging en werkplaats.
@PyroNiels wrote:
Je kan eerst beginnen met polijsten, vaak krijg je dan veel weg.
Als dat niet lukt dan is het geen lijm maar condens waarschijnlijk.
De oplossing hiervoor is een pan kokend (echt kokend) water.Check even je PB
Kokend water? Dat wil ik ook wel weten!
Ik vind het een goede maatregel, een stuur verwijderen bij een overtreding.
Maar de oplossing is ook wel goed gevonden…Vreemd, maar wel een aardige oplossing.
Denk je de achterklep even mooi te “cleanen” (net als ik dus) en dan krijg je dit. Hopelijk reageert er nog iemand met een goede tip om het zelf te doen.
Benieuwd hoe je dit weg moet krijgen, want zo ziet het er bij mij ook uit. Wel veel minder dan op de foto, maar je kunt het nog wel zien.
Ik houd dit topic even in de gaten!Ik wil best een gedeelte waar je interesse in hebt inscannen en opsturen, maar het hele boekje is wel erg veel werk. Ook ik heb gezocht naar online instructieboekjes, maar die heb ik nog niet kunnen vinden. Sommige merken hebben een database met daarin alle instructieboekjes in pdf formaat. Opel helaas niet.
Wat ook kan is gaan kijken op een sloop waar Vectra’s staan. Vaak zitten er nog boekjes in. Bij mij hier bijna om de hoek zit ook een sloopbedrijf, misschien dat ze Vectra’s hebben staan. Als je wil kan ik wel even gaan kijken.
Als je gedeeltes nodig hebt uit het boekje, of als je wil dat ik even ga kijken, laat het me even weten.
Kan via pb.groet,
Johan
Gelukkig is mijn eigen grond niet zichtbaar vanaf de openbare weg. :)
De betreffende ambtenaren moeten een ladder meenemen, of ze moeten met een helikopter komen ;)Ik woon in Tilburg, wijk Reeshof, en in het gedeelte waar ik woon mag je de auto op straat wassen. Mijn ouders wonen in een andere gedeelte van dezelfde wijk, en daar mogen zij hun auto niet voor de deur wassen. Mijn wijk is dan wel ruim 20 jaar ouder dan de wijk van mijn ouders. Het had met de afvoer te maken van het hemelwater, maar precies weet ik het ook niet.
Vandaag wilde ik graag mijn auto gaan wassen, gewoon lekker op mijn eigen grond, gewoon omdat het kan :)
Maar elke keer als ik mijn poetspullen naar buiten wil brengen begint het ongenadig hard te regenen… :(@dannyrobertvisser wrote:
heb het probleem gevonden
er was een bout los geschoten
bedankt voor de feedback :thumb
Dacht ik al, heb ik zelf ook ooit meegemaakt. Fijn dat het is opgelost!
Nieuw gezicht op het forum, maar mijn kop heb ik al 41 jaar…
p.s. de auto waar ik in zit is geen Opel, wel Duits!
@ruud013 wrote:
ongelooflijk dat die bomen zo sterk zijn
daar kan ik met mijn pet niet bijik weet dat het bijna een onmogelijke zaak is,
maar kunnen ze geen bescherming om de bomen doen, bijv. in gevaarlijke bochten
zodat het de impact afremt of voor s’nachts lichtgevende banden om die bomen plaatsen.de laatste tijd vallen er zoveel doden op van die wegen,
vaak is het ook wel dat ze te hard rijden, maar toch hoeft het niet altijd aan jezelf te liggen.ik snap zowiezo niet waarom ze zoveel bomen plaatsen aan beide kanten van zulke wegen,
plaats er dan bescherming die je meestal vindt in het midden van de snelweg.je kind zou er maar inzitten, dan wordt je stapelgek
De oplossing is heel simpel, en het kost de overheid helemaal niets:
Pas je snelheid aan de situatie aan, ook al ken je de weg op je duimpje.
Ik heb mezelf ook wel eens betrapt op te hard rijden, en er zijn ook momenten geweest dat ik het er erg goed vanaf bracht. Juist op wegen die je dagelijks rijdt kan het voorkomen dat je wat makkelijker over zo’n weg rijdt. Je kent elke bocht, elke boom, uitrit, paaltje, noem maar op. En dat is het moment dat het gevaarlijk gaat worden!
Ik ga het gewoon proberen.
13 juni 2013 om 17:41 In reactie op: Vraag over de Pops-a-Dent auto uitdeukset van marktplaats #18152381Het is nu wel droog buiten, maar volgens de verpakking moet het 48 uur drogen in de zon. Ik wacht nog even met het gebruiken van mijn “wonderstift” !
O -buurt, niet ver van mijn ouders. Gebeurt het uit jaloezie, of per ongeluk? Als de stift werkt wil ik ‘m wel eens komen demonstreren. :)
maar als de auto schadelijker gaat lopen, waar blijft dan mijn voordeel? Ik denk dat ik maar even over de grens ga tanken in België. Daar betaalde ik 2 weken geleden nog €1,49 voor 1 liter euro 95 :)
-
AuteurBerichten