Auto wasen voor de deur not done.

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Auto wasen voor de deur not done.

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 100)
  • Auteur
    Berichten
  • #18003274
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      @soepkiepe wrote:

      ik ben de enige hier in de straat volgens mij.

      moet ik eerlijk zeggen dat er ook veel mensen al redelijk op leeftijd zijn en ook sommigen die het geen reet interesseert hoe de auto er bij staat :P

      ik ben van 72 en zo,n beetje de jongste op de buurt :shock:
      dus ook hiero mensen op leeftijd meeste al met pensioen
      en toch de auto netjes schoonhouden :thumbup :thumbup

      als ze me vragen als ze de auto er achter mogen zetten?
      ja tuurlijk, zet maar neer joh!

      ze hebben me gevraagd als ze hem er achter mogen zetten toch? heb niks gehoord over ff wassen of zo ;)

      #18003275
      soepkiepe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2010

        @louwe 16 klepper wrote:

        @soepkiepe wrote:

        ik ben de enige hier in de straat volgens mij.

        moet ik eerlijk zeggen dat er ook veel mensen al redelijk op leeftijd zijn en ook sommigen die het geen reet interesseert hoe de auto er bij staat :P

        ik ben van 72 en zo,n beetje de jongste op de buurt :shock:
        dus ook hiero mensen op leeftijd meeste al met pensioen
        en toch de auto netjes schoonhouden :thumbup :thumbup

        als ze me vragen als ze de auto er achter mogen zetten?
        ja tuurlijk, zet maar neer joh!

        ze hebben me gevraagd als ze hem er achter mogen zetten toch? heb niks gehoord over ff wassen of zo ;)

        ik ben van 86 en ook de jongste van de straat (al zijn er net 2 woningen nieuwe bewoners in gekomen, 1 daar van heb ik niet gezien wat er in komt, wel gehoord :P, zit rond mijn leeftijd.)
        de mensen die hier verder wonen gaan naar de wasstraat volgens mij.

        #18003276
        wagnas
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 May 2007

          Zolang wasstraten het nooit leuk vinden dat je daar met je emmertje en sop een uur je auto staat schoon te maken, gebeurt het gewoon voor de deur. :thumbup

          Het is trouwens milieuonvriendelijker om een heel stuk te rijden met een auto en dan te wassen. king:

          #18003277
          asconahobbyist
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 June 2008

            bekend verhaal ja,als je bezig bent met je auto te wassen en te poetsen.
            krijg je opmerkingen als,daar staat er ook nog een hoor! Ja dikke l*l,die staat daar goed,of “je poetst de lak er nog eens af” dan kaats ik de bal terug met “hij ziet er beter uit dan de jouwe,uhm,hoe oud was die ook alweer?? oja, 2006 he,uhhm,deze is van 1984 “
            En soms als ze zeggen,daar staat er nog eentje,dan zeg ik,zet m maar neer,voor 100 euro glimt ie weer en staat ie in de wax,toch wel regelmatig gaan mensen akkoord,nou dan hebben hun weer een glimmende auto (buitenkant,de binnenkant mesten ze zelf maar uit) en Patje kan weer een biertje happen of wat leuke goodies scoren voor de Asconaatjes!

            #18003278
            soepkiepe
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 August 2010

              hier in de straat is er maar 1 die zijn auto poetst:P
              3x raden wie haha.
              k blijf ook gewoon lekker voorthuis of achterthuis wassen als het mooi weer is en uitgebreid word.
              normaal ga ik naar de garage, die heeft zo wasbox, dat werkt ook nog wel leuk.
              de auto zit toch al vol krassen haha, dus op 1 meer of minder komt het nu toch ff niet aan haha.

              o en dan der bij, waarom eigenlijk niet voorthuis op de straat wassen?
              de smeer die ik op mijn auto heb hangen komt toch ook van de straat! ;)

              #18003279
              Tech 1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 February 2013

                Volgens mij is het autowassen op straat vooral een probleem bij een gescheiden riolering van vuil en en regenwater in de wijk.

                Het riool/afvalwater gaat dan via het normale riool naar de waterzuivering,waar het word gereinigd en daarna geloosd in het oppervlaktewater.
                Dan had je nog een systeem waar alle regenwater van de wegen eerst ook op het riool wordt geloosd,maar na een bepaalde(berekende)tijd een klep omgaat naar het schoonwater systeem,omdat dan het vuil al van de straat af is gespoeld??

                Maar tegenwoordig zie je steeds meer wijken waar het regenwater rechtstreeks naar wadi’s(opvangbekken)in de wijk wordt afgevoerd,om te bezinken in de grond.
                De reden hiervan is dat: als je het schone regenwater niet mengt met het vuile water,je veel minder liters water hoeft te zuiveren.
                En je rioolstelsel ook minder hoeft af te voeren bij noodweer.

                In deze wijken mogen de huizenbezitters meestal ook hun regenwater niet in het riool afvoeren, maar moeten ze het op het eigen terrein afvoeren.

                Waarschijnlijk zitten de speciale autowasplekken in zo’n buurt wel rechtstreeks aangesloten op het vuilwater riool of zit er een vuil/vet afscheider tussen net als bij de meeste autowasserettes.

                Het wordt nu al steeds moeilijker/duurder om schoon drinkwater uit de grond te winnen,er spoelen nu zo langzamerhand “gif”stoffen in het grond/drinkwater die men in de jaren 60 gespoten en geloosd heeft(grondsoort afhankelijk natuurlijk)

                #18003280
                -BlendjuH-
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 April 2008
                  #18003281
                  racingbones
                    Lid sinds:
                    22 May 2013

                    Ik woon in Tilburg, wijk Reeshof, en in het gedeelte waar ik woon mag je de auto op straat wassen. Mijn ouders wonen in een andere gedeelte van dezelfde wijk, en daar mogen zij hun auto niet voor de deur wassen. Mijn wijk is dan wel ruim 20 jaar ouder dan de wijk van mijn ouders. Het had met de afvoer te maken van het hemelwater, maar precies weet ik het ook niet.

                    Vandaag wilde ik graag mijn auto gaan wassen, gewoon lekker op mijn eigen grond, gewoon omdat het kan :)
                    Maar elke keer als ik mijn poetspullen naar buiten wil brengen begint het ongenadig hard te regenen… :(

                    #18003282
                    saluma
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 November 2010

                      Helaas mag wassen op je oprit ook niet. Het gaat toch riool in.Dat verhaal wassen op eigen grond gaat dus niet op.
                      Maar ik was m’n Kadett en Volvo ook gewoon lekker op straat.Laten ze de t…..g maar genieten.

                      Maar wat is nou erger? een auto die olie lekt of biologisch afbreekbaar shampoo?

                      zucht……………..doodziek wordt ik van dit land.
                      Ik wil het eigenlijk wel eens zien waar dat precies staat.Je hebt het BurgelijkWetboek,maar daar staat volgens mij niks in over het op straat wassen.

                      #18003283
                      racingbones
                        Lid sinds:
                        22 May 2013

                        Gelukkig is mijn eigen grond niet zichtbaar vanaf de openbare weg. :)
                        De betreffende ambtenaren moeten een ladder meenemen, of ze moeten met een helikopter komen ;)

                        #18003284
                        astraTD
                          Lid sinds:
                          9 March 2009

                          Raar paar dagen geleden mijn velgen schoon gemaakt voor me deur.. Doe ik tegenwoordig 3x per week anders krijg ik aanslag op me velgen.

                          Stadstoezicht rijd langs me terwijl het water met de remstof vermengd over de straat druipte richting het riool putje.

                          #18003285
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            Vanmiddag nog een deel van het wagen park gewassen
                            3 stuks gewoon thuis

                            En t water van m.n oprit komt niet in t riool daarvoor is de afstand te groot
                            ;)

                            #18003286
                            Astra F Vaassen
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 February 2010

                              gelukkig kan ik op mijn werk altijd mijn auto wassen, washal met speciale afvoer ook voor olieresten etc dus dat zit allemaal wel goed. Heb thuis ook helemaal geen kraan buiten dus dat word ook niks haha.

                              #18003287
                              Astra Arnhem
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 February 2011

                                Ik laat hem hier wassen :jerry

                                #18003288
                                Bar
                                  Lid sinds:
                                  15 December 2013

                                  @Nicky_GTS wrote:

                                  Weet je wat t is, sommige gooien frituurvet door de gootsteen en dat kunnen ze niet bewijzen, dat is achter de deur. Als jij je trots staat te wassen kunnen ze zeggen, hey die beste man/ vrouw laat daar schadelijke stoffen het riool in lopen. Bullshit, zulke kleine hoeveelheden zijn amper schadelijk. Er zitten ook, in kleine hoeveelheden, schadelijke stoffen in voedsel e.d. verwerkt voor de houdbaarheid. En die filters bij het waterschap die filteren dat er best wel uit.

                                  Dus keep on washing :D haha

                                  En riool ontstopper dat lijkt mij toch ook niet biologisch afbreekbaar?? Die kiept iedereen wel eens een keer door zijn gootsteen heen :jerry

                                  #18003289
                                  Family man
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    21 August 2012

                                    Ik mag alleen met de hand wassen vanwege mijn geloof :angel

                                    #18003290
                                    Punch
                                      Lid sinds:
                                      4 February 2011

                                      @Astra Arnhem wrote:

                                      Ik laat hem hier wassen :jerry

                                      Zo krijg je Krassen :jerry :jerry

                                      #18003291
                                      -BlendjuH-
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        6 April 2008

                                        @Punch wrote:

                                        @Astra Arnhem wrote:

                                        Ik laat hem hier wassen :jerry

                                        Zo krijg je Krassen :jerry :jerry

                                        Maar wel leuk uitzicht king:
                                        Nou nog een stoel en een potje bier erbij om te genieten :D

                                        #18003292
                                        dennisnmgn88
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          23 February 2012

                                          Blijf het onzin vinden dat een auto wassen voor de deur niet mag, maar stel dat ik me huis wil schoonspuiten/kozijnen met een schampo/schoonmaakmiddel of wat dan ook het wel weer is toegestaan.
                                          Simpelweg om deze reden, blijf ik ook gewoon de auto voor de deur wassen/poetsen.
                                          Nu ik sinds kort verhuisd ben, verheug ik me al op de confrontatie met me buurvrouw wanneer ze me voor de deur de auto ziet wassen. Klein akelig detail: ze zit bij de politie :(.

                                          #18003293
                                          -BlendjuH-
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            6 April 2008

                                            Dennis , denk niet dat je veel last zult hebben van je buurvrouw …
                                            Het is eerder de milieupolitie of controleurs …
                                            Althans hier dan king:

                                            #18003294
                                            dennisnmgn88
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              23 February 2012

                                              Ja nu je het zegt denk ik dat je inderdaad gelijk hebt.
                                              Maar het blijft natuurlijk een agent en helaas al een aantal keer (in zeer korte tijd) de ervaring gehad dat ze denkt dat ze alles kan maken omdat ze bij de politie zit (zit nog deels in de opleiding dus vind het maar o zo fijn om witte voetjes bij de baas te halen).
                                              Dus ik zal er ook niet verbaast staan te kijken als ze toch komt zeiken, en anders is mevrouw wel in staat om alsnog even de milieupolitie op de hoogte te brengen.

                                              #18003295
                                              Punch
                                                Lid sinds:
                                                4 February 2011

                                                Zal wel een manwijf of een pot zijn zoals al die woutenwijven :jerry :jerry

                                                #18003296
                                                -BlendjuH-
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  6 April 2008

                                                  In opleiding :shock:
                                                  Dan moet ze zich nog bewijzen ja en dan kan je inderdaad een bit.. hebben …
                                                  Had t een paar jaar geleden ook …
                                                  Kreeg van de mannelijke agent een waarschuwing en hij doet gewoon menselijk en
                                                  had begrip voor de situatie …
                                                  In tegenstelling tot die doos :(
                                                  Die snauwde alleen maar en zei ook nog : Van mij had je wel een bekeuring gehad :sleeping
                                                  Dus wens je succes met haar ;)

                                                  Ze zijn gelukkig niet allemaal zo , heb t ook weleens andersom meegemaakt :jerry
                                                  Zelfs nog staan lachen met een vrouwelijke agent terwijl de mannelijke zwaar over de zeik was :jerry :jerry

                                                  #18003297
                                                  dennisnmgn88
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    23 February 2012

                                                    Haha jaa vrouwen en politie geen goeie combinatie (vaak), die ervaring heb ik met me Corsa vaak mogen opdoen haha.
                                                    Maar ondertussen de buurvrouw toch ook wel duidelijk gemaakt dat wij er niet zijn komen te wonen om haar het leven zuur te maken, maar gewoon te genieten van het leven (waar rekening houden met andere mensen ook bij hoort). Met andere woorden, niet zo zeiken… in elk huis word geleefd en overal kan een keer geluid vandaan komen. Heb je serieuze overlast mag je bij me langskomen en dan kunnen we er over praten, maar ga niet gelijk dreigen met dingen waar ik wel niet overal een bekeuring voor zou kunnen krijgen. Volgens mij heeft ze de boodschap begrepen, maar dat autoritaire gedrag zul je er toch nooit uit krijgen… maar ik ben ook niet op me mondje gevallen haha:D

                                                    #18003298
                                                    DG80
                                                      Lid sinds:
                                                      21 November 2013

                                                      @Punch wrote:

                                                      Zal wel een manwijf of een pot zijn zoals al die woutenwijven :jerry :jerry

                                                      Volgens mij zitten er echt wel leuke exemplaren tussen hoor! En een stoere vrouw is sowieso leuker :P

                                                    25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 100)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.