Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Promotiefilmpje voor AVIA Festival On Wheels, zondag 6 mei in Albergen:
:smiley-car:
Misschien als ik ooit met een gebroken been of zoiets thuis kom te zitten …. Dat is een paar jaar fotomateriaal dat overal staat; dat is me teveel werk.
Ik ben ook wel begonnen met opnieuw uploaden rechtstreeks in dit topic, maar dat is ook haast niet te doen vanwege een ontbrekende functionaliteit sinds het ‘nieuwe’ forum (ten minste, of ik snap het niet). Stel ik wil een foto uploaden op pagina 56 in mijn topic……..probeer maar eens eerst op pagina 56 te komen. En dat geldt natuurlijk ook voor gebruikers. ‘Vroeger’ kon je een paginanummer intypen, maar nu moet je door zowat alle pagina’s (of ik snap het niet).
Hoe dan ook. Op deze manier ben ik er wel helemaal klaar mee.
Je mag me ook een vraag stellen over welk onderwerp je graag foto’s zou willen zien, dan kan ik wel even kijken of ik die er snel bij kan zoeken.
10 november 2017 om 23:41 In reactie op: Nu gemakkelijk foto’s plaatsen.Het forum gaat zelf alle foto’s hosten. #18349898Het werkt ! :applause01:
Vrijdag 27 oktober 2017 Trackday “TT Raceworld” / ADS op TT-Circuit in Assen
10 november 2017 om 23:09 In reactie op: Nu gemakkelijk foto’s plaatsen.Het forum gaat zelf alle foto’s hosten. #18349893Ja, dat lukt blijkbaar
Oké het werkt :applause01:
10 november 2017 om 22:59 In reactie op: Nu gemakkelijk foto’s plaatsen.Het forum gaat zelf alle foto’s hosten. #18349890Geprobeerd bestaand bericht te bewerken. Krijg volgende melding (?):
403 Forbidden
A potentially unsafe operation has been detected in your request to this site.Generated by Wordfence at Fri, 10 Nov 2017 21:51:01 GMT.
Your computer’s time: Fri, 10 Nov 2017 21:50:58 GMT.Met dank aan Photobucket zijn de foto’s die ik heb gepost sinds 2009 nu niet meer te zien, tenzij ik $ 400,- per jaar betaal aan Photobucket. Voelt een beetje als Ransomware.
Helaas, dat was het dan!
Ik sleutel er wel vrolijk om verder en de Ascona is sneller/beter dan ooit (heeft nu alleen vanwege 500+Nm de versnellingsbak even gesloopt. Ben nu een R154 bak van een Supra 3.0 Turbo aan het inbouwen; die moet het wel kunnen hebben).Ik was een beetje aan het kilometers maken met de nieuwe motor, voordat ie op de testbank gaat voor de fijnafstelling.
Klaar voor de testbank (op dit moment klinkt het mechanisch alvast wel goed).
[url=http://s218.photobucket.com/user/ophuis/media/IMG_3356_zpst27tlv3u.jpg.html][img]http://i218.photobucket.com/albums/cc173/ophuis/IMG_3356_zpst27tlv3u.jpg[/img][/url]
[url=http://s218.photobucket.com/user/ophuis/media/IMG_3355_zps7agdckdi.jpg.html][img]http://i218.photobucket.com/albums/cc173/ophuis/IMG_3355_zps7agdckdi.jpg[/img][/url]
Voorbumper weer netjes strak gespoten (na wat overmatig steenslag een tijdje geleden op Spa, toen iemand vanuit de grindbak midden op de baan z’n wielen ging leeg maken op het moment dat ik voorbij kwam)
[url=http://s218.photobucket.com/user/ophuis/media/IMG_3351_zpshn5zeiig.jpg.html][img]http://i218.photobucket.com/albums/cc173/ophuis/IMG_3351_zpshn5zeiig.jpg[/img][/url]
Ben benieuwd hoe ie het gaat doen.
Zijn er nu zomaar ruim 2 maanden verdwenen?
Het is denk ik het mooiste circuit ter wereld, maar ook het gevaarlijkste (weinig ruimte en zeer snel). Het gevoel van mooiste overwint bij mij, maar je moet er wel goed van overtuigd zijn dat wat je doet ook echt kan, want een foutje wordt daar vaak keihard afgestraft.
Ja hoor, ook ik wordt nog wel zo af en toe ingehaald en soms wel door 3 tegelijk. Er blijft altijd baas boven baas. Kijk maar eens wat voor rondetijden er af en toe gereden worden (vaak ook met veel jongere superieure auto’s). Maar om ongeveer 8:15min ‘Bridge To Gantry’ te klokken moet je toch al redelijk doorrijden, ook al heb je een dikke bom van een auto.
“Is ook steeds opletten geblazen zeker wanneer je iemand op hoge snelheid nadert. Niet iedereen verwacht zo’n snel naderende auto..” Exact, en dat is ook een reden waarom ik liever niet meer met de Ascona in de zogenaamde ‘Touristenfahrten’ rijd; hierin wordt het verschil dan wel heel groot en het is vaak erg druk en er zijn ook mensen onderweg die het allemaal nog niet zo kennen en gewoon eens een rondje over het circuit willen maken….en daar is het oorspronkelijk ook voor bedoeld; heel begrijpelijk. Bij trackdays als door bijv Skylimitevents, of ADS georganiseerd worden is het circuit afgesloten en vindt er in de regel van te voren een veiligheidsbriefing plaats waar de spelregels uitgelegd worden en meestal zijn het ook rijders die al wel circuit ervaring hebben.
Nog een korte drive-by:
Maandag 4 juli op de Nordschleife gereden met de Ascona. Ondanks het af en toe wat regenachtige weer toch mooi kunnen rijden …en probleemloos. Alleen benzine tanken en gaan.
Hier wat stukjes film waarop je wel een beeld krijgt hoe mooi de combinatie van een (geprepareerde) ouderwetse achterwiel aandrijver (bijna 40 jaar oud) en een goede duw in je rug van een robuuste Saab-motor kan zijn. Heeft wel weer voor wat verbaasde blikken gezorgd:Gedeeltes van een rondje Nordschleife (Rondje opgeknipt in 3 secties):
https://www.youtube.com/watch?v=5zF0EGd6THw
https://www.youtube.com/watch?v=PeuWTDt2S6c
https://www.youtube.com/watch?v=wULRvvkq4Mo
Nordschleife ‘Bridge to Gantry’ in 8:15 min
Het is weliswaar niet voor mijn Ascona, maar had wel gekund (en is misschien ooit wel nodig):
Een veel sterkere versnellingsbak achter de Saab-motor (in dit geval in een BMW E30-M3) met een koppelingshuis van een Omega A 2.0i, past dus op deze manier ook achter een z20LET, z20LEH, of C20LET !); een 5 versnellingsbak van een BMW E46 330d / E39 530d (blijkbaar een erg sterk ding voor heel weinig geld)
een ZF versnellingsbak met aanduiding GS5-39DZ:Na wat puzzelen over waar de deelnaad het beste kan zitten, de daad bij het woord gevoegd:
Nieuwe koppelingshuisflens gevlakt op de freesbank.
De bak verticaal tussen twee centers geplaats en het slijptolletje op vast hoogte om een mooie haakse snede te kunnen maken (hoeft de bak niet helemaal uit elkaar):
De boel op elkaar gezet voor de uitlijning (prise-as in toplager in krukasboring)
De boel aan elkaar gelast en voor de zekerheid ook maar een aantal strippen/hoeklijntjes als spalkjes over de deelnaad gelast:
Ook de binnenkant doorgelast:
Het verschil tussen de oude Getrag 260 en de nieuwe ZF GS5-39DZ:
Ik heb nu de goedkoopste nieuwe gekocht die ik kon vinden € 300,- + verzendkosten (ik hoop dat ie zonder barsten arriveert).
Oude Opel spul wordt zo langzaam aan van goud lijkt het wel (niet echt leuk meer).Ik heb nu de goedkoopste nieuwe gekocht die ik kon vinden € 300,- + verzendkosten (ik hoop dat ie zonder barsten arriveert).
Oude Opel spul wordt zo langzaam aan van goud lijkt het wel (niet echt leuk meer).Ik denk dat het beperken van de veerweg achter nog wel meevalt in dit specifieke geval; zijn achterwielen zwenken bij inveren naar binnen door de onafhankelijke achterwielophanging van de BMW. Ik zou wel checken of het wiel bij inveren wel vrij blijft lopen aan de binnenkant van de spatbordkoepel (dus aan de schokbreker-zijde). Dit is bij de E30-M3 die wel eens bij mij in de garage staat de grootste beperking voor brede velgen.
@louwe 16 klepper wrote:
een verwarmde voorruit van n b ascona
heb ik nog nooit gezien…..Bijvoorbeeld:
@pierrekrik wrote:
Hopla, dit is het moment om een verwarmde voorruit te monteren. ;)
Tja, van de ene kant zou je dat zeggen, maar er sneuvelen zoveel voorruiten bij mij op de baan dat ik al niet eens meer de moeite neem om een raamband te plakken. Dit zal de laatste ook wel niet zijn en daarvoor vind ik ze eigenlijk net wat te duur.
Kleine impressie vanuit een super geprepareerde BMW E46-M3 achter de Ascona (rondje nr. 4; nog een beetje aftasten):
2e Pinksterdag ook nog weer een trackday gereden op Spa-Francorchamps. Was een prachtige dag en probleemloos kunnen sturen; gewoon met een volle tank de baan op en niet eerder er weer af totdat ie dik in reserve stond. Uiteindelijk zo’n 120-130 liter benzine verstookt ;)
Eigenlijk maar één smetje op deze mooie dag: één van de deelnemers was kennelijk in de grindbak verzeild geraakt en meteen de baan weer opgereden (normaal is het de bedoeling dat je eerst het grind uit je wielen rijdt in het gras door wat te slingeren en dan pas de baan weer op). Nog beroerder werd het toen ze zo’n 300m na de bocht op één van de allersnelste stukken besloten om dit te doen op de baan (met zo’n 60km/h) net op het moment dat ik er met 200+ voorbij kwam. Gevolg: beide koplampen aan diggelen door meerdere stenen, voorruit kapot en steenslag aan de voorkant vergelijkbaar met een auto die 400.000 km gelopen heeft :( . Tja, wat doe je er aan (niets dus, gewoon erg onhandig).
Twee nieuwe koplampglazen zitten er al weer voor, alleen een voorruit die heb ik nog niet (ik heb nog wel een oude ruit van veiligheidsglas waar Securit of zoiets op staat. Die zijn wel sterker dan een gelaagde, maar als ie gaat dan is het ook meteen echt mis en zie je niets meer door alle kleine brokkeltjes. Dat durf ik eigenlijk niet aan op het circuit met dit soort snelheden).
Kortom: heeft/weet iemand nog een gelaagde voorruit van een Ascona-B (hoort “laminated” op te staan)?
Zou mooi zijn :DJa zo’n c20XE met throttle bodies klinkt toch wel erg gaaf. Mooier dan mijn turbobeestje nu. ;)
Dit kitje werkt prima, heb ik ook.
http://www.ebay.de/itm/Corsa-B-C-Kit-Elektrische-Servolenkung-Kontroller-EPS-Opel-Manta-Ascona-/181022795408?hash=item2a25cca690:m:myLKJKhwAk0jkhRzlPFBBqQ” onclick=”window.open(this.href);return false;
Zit heel duidelijke installatie instructie bij.
Je stelt de potmeter gewoon in op de stand die je prettig vind en dat snelheidsafhankelijke mis ik eigenlijk niet. Bij manouvreerwerk geef je hem een zwier zodat het heel makkelijk gaat en bij ‘normaal’ rijden kun je een heel eind terug. Werkt prima wat mij betreft, alleen niet in combinatie met een kort stuurhuis en brede slicks (dat trekt ie niet).
-
AuteurBerichten