Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
13 december 2016 om 20:25 In reactie op: [Vectra C2 z22yh] Motorstoring en brandstofdruk vraagje #18334888
[quote quote=18334887]Hoi r_kluft,
Waar had jij de gereviseerde pomp en drukregelaar vandaan? Ik kamp namelijk met hetzelfde probleem.
[/quote]
Ik heb ze bij de eigenaar van deze ebay shop vandaan:
http://www.ebay.co.uk/usr/evolutionautos?_trksid=p2047675.l2559Drukregelaar vervangen maar geen oplossing geweest.
Pomp bleek uiteindelijk defect. En overduidelijk ook.
Na verwijderden van de pomp bleek er er een rubber ring volledig van zijn plek gedrukt te zijn.
Pomp vervangen, Bougies schoongemaakt (Waren zwartgeblakerd door misfires) en de auto een tijdje stationair laten draaien om de druk op orde te laten brengen. Hierna fouten gewist en de auto reed weer als nieuw.Alleen nog eens de oude regelaar terug zetten om te zien of die defect was.
Uiteindelijk rond de 95 euro uitgegeven voor een gereviseerde pomp en 120 voor een nieuwe drukregelaar.
Toevallig vandaag nog wel een linkje gevonden met meer info over de pomp er en wat er nu mis mee gaat. Zie http://www.somethingornothing.com/z22yh_fuel_pump.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
30 april 2016 om 17:26 In reactie op: [Vectra C2 z22yh] Motorstoring en brandstofdruk vraagje #18192469Drukregelaar vervangen maar geen oplossing geweest .
Pomp bleek uiteindelijk defect. En overduidelijk ook.
Na verwijderden van de pomp bleek er er een rubber ring volledig van zijn plek gedrukt te zijn.
Pomp vervangen, Bougies schoongemaakt (Waren zwartgeblakerd door misfires) en de auto een tijdje stationair laten draaien om de druk op orde te laten brengen. Hierna fouten gewist en de auto reed weer als nieuw.Uiteindelijk rond de 95 euro uitgegeven voor een gereviseerde pomp en 120 voor een nieuwe drukregelaar.
24 april 2016 om 19:56 In reactie op: [Vectra C2 z22yh] Motorstoring en brandstofdruk vraagje #18192468Hmm. Dit topic terug gevonden tijdens een google actie.
De melding is hierna niet meer terug gekomen maar heb een jaar later wel de wervelkleppen moeten laten vervangen omdat deze niet meer te bewegen waren.
Nu, April 2016 lijkt de pomp of drukregelaar gesneuveld te zijn. Noodloop en motorstoring. Zal laten weten wat het geweest is.
Thankx voor de links.
Denk dat ik via e-bay maar een vervangende pomp regel. (revisie)
Herken bij het topic van Pollie ook het schokje bij overschakelen met automaat. (viewtopic.php?f=6&t=195601)
Stomme is dat hij dat al van het begin dat ik de auto heb heeft. (4 jaar en 75.000KM)Echter blijft het raar dat ik i.p.v. een terugkoppeling van de druk een waarde van 380kPa krijg. als ik daar nu in zag dat de pomp 4000 i.p.v. 5000 kPa leverde dan had er al een andere pomp in gezeten.
Even een laatste update.
Unit is na een paar dagen normaal werken weer gaan hikken. Uitvallen en weer aanspringen.
Altijd als je net op 40km van je 230km rit zit en je reserve in de kelder ligt.Na het weekeinde de unit vervangen door een waarvan alleen de middenknop niet lekker werkte en sinds dien werkt alles weer perfect. (Middenknop gefixt met wat soldeerwerk)
Valt ook de indicatie van de ecc op het display uit? (temperatuur e.d.)
Zo ja dan moet je waarschijnlijk de hele ECC unit vervangen.
Ik heb het 3 weken geleden gehad. Oude bleef tijdens een rit uit en aan gaan.
Gelukkig een andere kunnen kopen voor een prikkie met een lamme middenknop maar dit was zo gesoldeerd.Vervangen en alle problemen verholpen.
Kick en extra info.
Na het opnieuw installeren van de module is na anderhalve dag en 5 ritjes de module spontaan weer gaan werken.
Probleem is dus weg maar wat nu de oorzaak is geweest?Ik zou ook graag een linkje willen ontvangen.
Alvast bedankt.18 november 2013 om 21:23 In reactie op: [Vectra C2 z22yh] Motorstoring en brandstofdruk vraagje #18192466Thanx voor de tips.
Was er al bang voor dat het het duurste onderdeel zou zijn wat stuk was.
Ik ga maar eens rondvragen waar ik een pomp voor een goede prijs kan krijgen.
8 augustus 2013 om 10:42 In reactie op: update Z22YH storing p1191 pomp en drukregelaar vervangen? #18164102Ik heb nu 2 keer een vergelijkbaar probleem gehad.
Bij mij tot 2 keer toe op dezefde plek waar ik hem handmatig wat langer in de 3 hield om sneller in te kunnen voegen. Ene keer met airco aan en de andere keer met airco uit.Je trekt door en tot 3500 a 4000 rpm en poof, een seconde niets, en daarna weer door. Eerste keer had ik ook een motorstoring. 2de keer bleef hij uit.
Of bij mij de modificatie gedaan is durf ik niet te zeggen. Neem aan van wel.Mijn monoloog gaat verder.
Na 10 minuten bij de dealer was het gefixt. 30 euro armer.
Fader functie aangezet met tech2 en de code en audio-index goed gezet (van 006 naar 003)Achterspeakers werken nu naar behoren en merk dat de lage tonen direct ook een stuk beter zijn.
Helaas nog steeds niets aan te passen in met mijn op-com maar mijn projectje is klaar. Aux-in klaar voor gebruik.
Toch maar gebeld naar de dealer en het programmeren van de code en audio index was volgens hem geen probleem.
Helaas zitten er nu wel kosten aan en heb ik niet alles zelf kunnen doen. Dat is toch jammer.Heb nu voor vrijdag een afspraak.
31 december 2012 om 10:14 In reactie op: Behoorlijk verbruik Vectra C2 GTS Z22YH automaat. #18089505Jep. De 9.2 is het gemiddelde verbruik op de BC.
De melding “not present” zal wel zijn omdat ik de foutmelding ook al een paar keer gewist heb.
De bediening van de wervelkleppen gaat inderdaad wat stroef. Soms gaat hij niet meer naar de neutraalstand na het verplaatsen.
Weet niet wat de update precies inhield maar ik ben een maand of wat geleden, na een storingslampje voor de wervelkleppen, al eens naar de dealer geweest.
Daar even doorgesproken of er nog terugroepacties geweest waren maar niets over de wervelkleppen. Alleen de brandstofdrukregelaar. (deze is ook gedaan.)@Mr.F wrote:
Daar hebben we een marktplaats gedeelte voor ;)
Ja ik weet het. Maar dan moet ik weer een plek gaan vinden voor de foto’s. En ik hou niet zo van dubbel werk.
Gespot van mijzelf.
Witte ASTRA kentekenplaat. : http://link.marktplaats.nl/548630053″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Brodit telefoonhouder voor AstraG. : http://link.marktplaats.nl/548629089″ onclick=”window.open(this.href);return false;
12v dekplaatje met schakelaar AstraG. : http://link.marktplaats.nl/548629089″ onclick=”window.open(this.href);return false;Hmm Leon. Is maar goed dat m’n broertje toch maar een GTC had gekocht.
Maar over loslatende delen. Op weg naar Assen met de OPC club besloot een van ons dat het leuk was om op de bumper van een nieuwe Leon te gaan hangen. Nou dat heeft ie geweten. Met 180 vloog het krikkapje van de sideskirt los boven op z’n 2 dagen daarvoor gespoten bumper.
Sindsdien let ik bij alle Leons of de kapjes er nog op zitten. En ik denk dat ik maar 50% ze nog hadden.
Zo ik zal me ook hier even voorstellen.
Ben van het Astra kamp verhuist naar het Vectra kamp. Wilde wat groter gaan rijden om mijn toekomstige kindje en vrouw regelmatig het halve land door te kunnen rijden. En dan is een Astra Coupé Turbo niet zo’n handige auto.Daarom ben ik op zoek gegaan naar een mooie Vectra C2 automaat. Welke ik een paar dagen geleden heb gekocht.
Uiteindelijk is het een Vectra C2 GTS 2.2 automaat geworden uit 2007. Waarschijnlijk met de laagste kilometerstand hier in het Vectra deel, namelijk 16.000 kilometer.
Technisch helemaal perfect. Alleen optisch in wat mindere staat, Een deukje in de achterdeur en rondom wat kleine schaafplekjes en krasjes. Ondanks de parkeersensoren voor en achter. Maarja dat is te fixen.Nouja. Foto’s zeggen meer dan woorden dus bij deze.:
Sowieso is het handig om te weten uit welk jaar hij komt, hoeveel kilometer hij heeft gelopen en of het een C1 of C2 is. Ook GTS of niet is handig om te weten.
Nou ik heb hem inderdaad met een zetje dicht kunnen krijgen.
40 cm naar voren en een gooi geven werkt prima. Dat is niet zo met de Astra’s en Corsa’s die ik gehad heb.Bedankt maar weer. Foto’s en voorstellen komen na een lekkere poetsbeurt en hopelijk wat lakherstel.
Jep. Coupé/opc stuurtje erin, OPC pedalen, OPC spiegels, Insignia ruitensproeiers, Xenon projector koplampen, Andere kleur gordels?
21 juni 2011 om 15:35 In reactie op: Waarom is het zo moeilijk een Astra Coupé Turbo te verkopen. #17882658Nou als het tegen zit dan zit het ook goed tegen.
Net de auto van APK opgehaald. Goedgekeurd en dus weer 14 maanden APK
Krijg ik in een keer de melding op de boordcomputer dat de remslijtage indicatoren af gaan.
Eigenlijk dus nieuwe blokken en waarschijnlijk ook schijven.Dus nu het dilemma. Laten vervangen en eigenlijk dus ruim 400€ in de put storten of laten voor de volgende eigenaar.
20 juni 2011 om 10:24 In reactie op: Waarom is het zo moeilijk een Astra Coupé Turbo te verkopen. #17882652Nou heb de advertentie maar even aangepast.
Alle opties erbij gezet en even onderscheid gemaakt tussen fabrieksopties en extra’s.
Ook de vraagprijs verlaagd naar 7.250€ (net als iedereen is mijn minimum prijs het maximum dat iemand er voor wil betalen)Merk nu ik er goed over nadenk dat ik toch inderdaad wat opties miste.
Nouja morgen verse APK op de auto en hopelijk verkoopt hij beter met 14 maanden APK.19 juni 2011 om 10:45 In reactie op: Waarom is het zo moeilijk een Astra Coupé Turbo te verkopen. #17882644Bedankt voor de reacties.
Ik kon me al niet voorstellen dat ik echt veel te hoog zat met m’n prijs.
Maar Wim, Mag ik je vragen waar de coupe die jij liet zien voor is weggegaan?Geduld met verkopen heb ik wel maar nu ik besloten heb om hem weg te doen wil ik eigenlijk ook wel dat hij dan maar weg gaat.
24 april 2011 om 19:13 In reactie op: Opel-forum Paaswedstrijd 2011! (Bekendmaking prijswinnaars) #17844722Heb ze ook allemaal gevonden en al een tijdje geleden het antwoord doorgestuurd.
Morgen is de grote dag. Eens kijken wie er gewonnen heeft.Ik hoop natuurlijk ikke :D
-
AuteurBerichten