ventilator / aanjager valt uit – Vectra C

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum ventilator / aanjager valt uit – Vectra C

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268787
    McLambo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 September 2004

      Hallo,

      Sinds begin vorige week heb ik het vervelende probleem dat te pas en te onpas de ventilator/aanjager uitvalt.
      Dat is zeker in dit jaargetijde bijzonder lastig, wan zo kan ik de auto niet ontwasemen ’s morgens :swear

      Eerst dat ik dacht het in de EEC besturings unit zit, dus deze heb ik er al een paar keer uit gehaald toen het probleem zich voordeet, en een beetje aan de kabels gerommeld.
      Soms slaat de ventilator dan ineens weer aan, meestal niet. De ECC besturingsunit zelf blijft het wel doen, dat wil zeggen; alle lampjes reageren op de knopjes, en temperatuurswijzigingen zijn op de display af te lezen.

      Toevallig merkte mijn vrouw vandaag op tijdens een ritje terug uit het mooie ommen dat met name bij felle tikken in het wegdek (putten en viaducten) de ventilator uitviel en weer aan sprong.

      Iemand dit wel eens eerder mee gemaakt?

      Ik zou graag de bedrading van de ventilator controleren, maar ik heb geen benul hoe ik hier bij moet komen… :???:

      #18258719
      aapje1963
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 July 2006

        Ventilator zelf zit achter je dashboard kastje. Als je deze verwijderd zie je hem zitten.
        Ff zoekfunctie gebruiken vast een topic over.

        Waar zit het en hoe kastje verwijderen

        viewtopic.php?f=129&t=173146&hilit=how+to%27s

        #18258720
        liviu2004
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 April 2014

          Maybe fan speed regulator is defect?

          #18258721
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Dat kan inderdaad, meestal is de kachelmotor zelf kapot bij de Vectra-C.

            Let op kachelmotor is anders vanbde ecc versie als van de gewone.

            verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

            #18258722
            McLambo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 September 2004

              fan-speed regulator? Wat is dat precies?

              het is me wel opgevallen dat de kachel het snelst weer aanspringt (tussen 2 en 10 minuten) als ik de blazer handmatig op 7 zet (max)

              Wim: weet je ook wat er kapot gaan aan de motor? borstels? bekabeling? elektronica?

              #18258723
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Weerstand bij normale verwarming, en een snelheidsregelaar bij Climate Control.

                verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                #18258724
                r_kluft
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 June 2005

                  Valt ook de indicatie van de ecc op het display uit? (temperatuur e.d.)

                  Zo ja dan moet je waarschijnlijk de hele ECC unit vervangen.
                  Ik heb het 3 weken geleden gehad. Oude bleef tijdens een rit uit en aan gaan.
                  Gelukkig een andere kunnen kopen voor een prikkie met een lamme middenknop maar dit was zo gesoldeerd.

                  Vervangen en alle problemen verholpen.

                  #18258725
                  McLambo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 September 2004

                    Nee, dat werkt allemaal prima.

                    Ik heb dinsdag de OPCOM eraan gehad, en een hele bubs foutmeldingen verwijderd.

                    Sindsdien werkt het allemaal weer naar behoren. Even aanzien hoe lang dit goed gaat… ;)

                    #18258726
                    berryvectrac
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      20 January 2012

                      Bij mijn vectra was er met een hevige regenbui water in de auto gelopen via de pollenfilter.
                      Helaas loopt het water dan rechstreeks naar je kachelmotor en weerstand.
                      Deze heb ik beide moeten vervangen.
                      Kachel motor met weerstand zit direct achter je dashboard kastje…

                      #18258727
                      wa.ma
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 July 2012

                        Beste McLambo,

                        Werkende opcom en vectra c
                        Heb zelf een Vectra C de Z22SE uit 2002 en opcom maar deze werkt niet kan alleen in
                        het radio systeem komen.
                        Zou graag van je horen welke opcom je gebruikt(heb zelf een china clone die op de astra G z16XE prima werkte??)
                        Alvast bedankt.

                        #18258728
                        McLambo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 September 2004

                          Vanwege tijdgebrek en geen zin, heb ik het een jaar lang laten aanmodderen,

                          maar nu was ik het echt zat, dus ik heb aan de rechterkant het dashboard een stuk gedemonteerd.

                          Ik heb zicht op de aanjager behuizing. Onderin zit de motor.
                          Als de aanjager niet aanslaat, en ik geef een heel klein tikje op de motor, of wiebel er even iets mee, springt hij aan.
                          Je hoort wel iets brommen, als in: een versleten lager ofzo.

                          Of zouden dit bijvoorbeeld versleten koolborstels kunnen zijn, heeft deze aanjager koolborstels?

                          #18258729
                          Opeltje17
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 January 2012

                            Grote kans dat het in de motor zelf zit, mijne bromde/piepte ook heb hem gedemonteerd en geprobeerd te smeren bleef k*t heb hem toen vervangen.

                            #18258730
                            McLambo
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 September 2004

                              Kun je alleen de motor vervangen, of moet dan de hele ‘unit’ vervangen worden?
                              En krijg je daar dan ook de regelaar bij in geval van ECC?

                              Kan een complete onderkand voor een dikke honderd euro vinden:

                              http://www.mister-auto.nl/fl/interieurventilator/bolk-bol-c031615_g2669_a999BOL-C031615.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                              Maar ik steek het liefst geen ene euro te veel meer in de Vectra, daar hij op de nominatie staat ingeruild te worden komende jaar.

                              #18258731
                              Opeltje17
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                18 January 2012

                                Motor kan je los vervangen, weerstand zit onder op de motor geschroefd, ik had mijn motor voor rond de €130,- bij de opel zit je op €550,-

                                Motor in de link is niet de goede, je moet echt één hebben die voor ECC is.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.