Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi,
Emmen ligt in Drenthe. Een plek om te sleutelen heb ik niet, maar wel een prima DHZ garage in de buurt. Ik was nog vergeten te zeggen dat het pas wss pas mei wordt dat ik het kan doen, omdat ik in het buitenland ben voor een halfjaar. Ik ben vanaf eind februari ook drie weken thuis, maar dan heb ik wss de tijd er niet voor…
Ik zie dat jij in Amersfoort woont? dat is dan wellicht misschien wat ver uit de buurt??
Thx anyway!
Hallo,
Bedankt voor de reactie! Mijn vermoeden is ook de ketting, maar ik vind het alleen bijzonder dat hij niet ratelt bij koude motor. Je zou verwachten dat hij het dan juist zou doen ivm de weggevallen kettingspanning.
Andere vraag: Wie zou mij (redelijk in de buurt van Emmen) willen helpen met het vervangen van de ketting. Dit tegen betaling natuurlijk :). De garage vind ik nl veel te duur voor deze klus.
Onderdelen kan ik simpelweg via internet bestellen, dus dat is geen probleem.alvast bedankt voor jullie reacties!
Het is overduidelijk te zien dat het de aircopomp poelie is die steeds stilstaat. Doet je airco het wel?
De waterpomp is de bovenste poelie die je in het filmpje ziet.
Het ozu kunnen dat het geluid wordt veroorzaakt door de waterpomp, maar inderdaad ook doort een andere poelie.Suc6
EDIT: het zou ook de kettingspanner vd distributieketting kunnen zijn!!
Hoi, T-stukjes weet ik niet of ze die hebben, maar die kun je normaal gesproken gewoon weer gebruiken. die speciale aansluitingen met pennetje heb je niks mee te doen, dit laat je gewoon zitten.
zoals je begrijpt komt de retour terug op de brandstofpomp, wat dus inhoudt dat hier lucht in kan komen, Dat komtdus dan in de aanvoer van de diesel vanaf de pomp.
Nee, zoals het woord als zegt, het zijn RETOUR leidingen, dus die voeren de overmatige diesel van de injectoren terug naar de brandstofpomp (en evt filter-tank). De metalen leidingen die zijdelings aan de injectoren komen voeren de diesel onder hoge druk aan.
Als er lucht in de retourleidingen komt kan dit inderdaad voor problemen zorgen. dat er dan dus bijvoorbeeld lucht in de aanvoerleiding zit op het moment dat je wil starten.Weet niet of het probleem hierdoor veroorzaakt wordt, maar het is mogelijk.
P.s. als de retourleidingen wilt vervangen kun je ook gewoon bij de onderdelenzaak halen. even de oude meenemen en je krijgt zo de goede mee (vaak zelf nog even op maat snijden). Dit kost niet de wereld. denk dat je ergens tussen een tientje of twee (max!) uitkomt
Suc6
Brandstofpomp
Als het goed is naar de brandstofpomp. Geen idee wat een setje kost
retour leidingen zijn die bovenop de verstuivers. Tussenalle vier verstuivers zitten de rubberen leidingen en monden uit in 1 leiding tussen de 2e en 3e verstuiver.
Suc6
Hoi,
De 120 pk;s hebben in ieder geval een Aisin (6 traps) automaatbak en deze staan niet al te best bekend als je het aan een automaat specialist vraagt.
Daar komt bij dat een revisie erg duur is: Tussen de 2000-2500 euro incl montage (en duurder).
het is eerder de bak zelf dan de koppelomvormer die de geest geeft.Moet wel zeggen dat dit icm met een 120 pk cdti heerlijk rijdt (zelf ervaren). Schakelt soepel en fijn.
Als je een dergelijke automaat wilt aanschaffen zou ik hem inderdaad ook meteen laten flushen.
Suc6
@ famempeters: Ik heb geen idee wat je laatste bericht inhoudt :shock:
Maar het is gelukt hoor!!
– Afdekkap van de naafmoer eraf.
– naafmoer (27) eraf draaien
– trommel eraf schuiven (eerst handrem klein stukje terug gesteld)TOEN de ABS-ring: Schroevendraaier van de buitenkant door de gaten van de wielbouten steken en stukje bij beetje de ABS-ring er heel voorzichtig aftikken. Dit was zo gepiept en npog helemaal intact!
– Borgring verwijderen
– Lager eruit persenNw lager:
– Nw lager erin persen
– Borgring aanbrengen
– ABS-ring voorzichtig weer op de trommel aanbrengen
– Trommel monteren op de naaf
– Nwe naafmoetr met 175 Nm aandraaien
– Afdekkap aanbrengenKlaar!! (evt handrem weer opstellen)
Tja, das mooi kl..als ik die moet vernieuwen. Losse ring kost al tussen de 2 en 3 tientjes plus het nwe lager… Dan had ik beter een nwe complete trommel kunnen kopen voor 47 euro…..
Ja dit idee had ik ook. Zit die ring normaal gelijmd ofzo??
Bedankt!! Maar volgens mij ziet de trommel er zo uit:
http://www.motor-talk.de/bilder/trommelbremse-hinten-was-soll-ich-nur-tauschen-g62571889/dsc01682-i206680249.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit is zo’n set met ABS ring:
http://www.bogijn.nl/onderdelen/84/opel/4650/corsa-c-f08-f68/17696/1-3-cdti/wiellagers/192/fag/713-6442-20/wiellagerset” onclick=”window.open(this.href);return false;
Complete trommel:
http://www.mister-auto.nl/fl/remtrommel/trw-db4302b_g123_a161DB4302B.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Daarom lijkt het mij dat de ring op het lager gemonteerd zit..
hoi,
Bedankt voor je reactie.
Ik dat dit een perslager is maar ik heb beschrijvingen gevonden dat de ABS ring op het lager zit.
Tevens worden er wiellager setjes met losse ABS ring verkocht.
Vandaar dat ik deze vraag stel.
Waar zit volgens jou de ABS ring in de trommel?Even je kenteken invoeren op rdw.nl, dan kun je het zo zien:)
3000 km
Tja dat weet ik dus niet. Ik heb hem nog maar kort en het staat niet in het boekje….
22 april 2014 om 10:11 In reactie op: Hoe schrijf MULITRIEM-SPANNER in het Duits ?? Tbv ebay #18230276Kan gebeuren he, leesfouten ;)
En ik ben het met je eens dat ze er zeker wel gunstiger zijn!
Ik zou zeggen 5w40 synthetisch.
Gemiddeld is het verschil tussen min en max één liter. Dus beging met een half litertje zou ik zeggen.Normaal gesproken zou hij nog geen melding moeten geven als hij nog op 2 streepjes staat. Maar het is wel het m eest ideale als je pijl tot aan de verdikking (max) staat. Ik zou dus gewoon de olie aanvullen.
Voor wat betreft de olie is het handig om te weten welke motor je hebt.
Ja klopt, dit moet ook. Maar ik hoorde ze voor die tijd nooit eigenlijk. vandaar dat ik het me afvroeg…
22 april 2014 om 08:42 In reactie op: Hoe schrijf MULITRIEM-SPANNER in het Duits ?? Tbv ebay #18230274Ik denk dat je inderdaad die van de 1e link moet hebben.
@Famempeters: Dit zijn duidelijk multiriemen hoor!
Distributieriemen heten Zahnriemen (tandriem) in het Duits.Up…
He WimV6,
Kun je mij vertellen hoe ver ik deze roetstop moet open draaien en waar deze precies zit?
Ik heb nl ook een Corsa B 1.7D voor erbij ;)
Alvast bedankt!Wissers zijn 500mm (best) en 450mm (pass). Bestellen bij carpartsdirect bvb. Snelle levering en gunstig
-
AuteurBerichten