Oliepeil controleren

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Oliepeil controleren

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265455
    rolandow
      Lid sinds:
      11 March 2014

      Sinds kort krijg ik de melding “Oliepeil Control.” in mijn display.

      Het stomme is dat dit is begonnen juist nadat ik het oliepeil heb gecontroleerd. Inmiddels heb ik nog twee maal gekeken, maar volgens mij is het redelijk op peil. Ik heb deze auto pas, maar ik heb eigenlijk nog nooit zo’n peilstok gezien. Dus ik heb daar ook een een foto van gemaakt.

      Ik zou denken dat als je twee tandjes hebt vanaf de onderkant (de bovenkant op de foto), dat je dan genoeg hebt? Of moet hij helemaal tot aan de verdikking zeg maar?

      Tot slot: welke olie kan ik er het beste in gooien? 10w40, 5w30, of weet ik veel wat ze allemaal nog meer verkopen :-)

      Bedankt alvast!

      #18230360
      prince
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 May 2012

        Normaal gesproken zou hij nog geen melding moeten geven als hij nog op 2 streepjes staat. Maar het is wel het m eest ideale als je pijl tot aan de verdikking (max) staat. Ik zou dus gewoon de olie aanvullen.

        Voor wat betreft de olie is het handig om te weten welke motor je hebt.

        #18230361
        Dolby
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 May 2008

          Zorg er altijd voor dat de oliepijl voldoende is. Controlleer regelmatig de pijlstok. Ik persoonlijk doe het om de 14dagen even snel nakijken. En als ik de volgende dag een lange rit ga maken controleer ik altijd ook even snel alle vloeistoffen na om te kijken of alles inorde is. Welk type olie in jouw vectra moet ligt aan jouw motor type. Staat in je boekje. :thumb

          #18230362
          rolandow
            Lid sinds:
            11 March 2014

            Ik heb een 1.6 benzine motor. Een 1.6 i 16V (100Pk) benzine volgens mister-auto :-). Ik zal even in het boekje kijken inderdaad en bijvullen. Ohja, hoe weet ik nu hoeveel ik er bij moet gooien? Is elk streepje 0,1 ltr ongeveer? Of 0,2?

            #18230363
            prince
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 May 2012

              Ik zou zeggen 5w40 synthetisch.
              Gemiddeld is het verschil tussen min en max één liter. Dus beging met een half litertje zou ik zeggen.

              #18230364
              Dolby
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 May 2008

                Gemiddeld is inderdaad tussen min en max 1 liter. Zorg ervoor dat je niet boven de max uit komt want dat is ook weer niet goed.

                #18230365
                remutr
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 August 2012

                  pas wel op met een full synthetisch als er nu half synthetisch in zit gaat dat niet goed samen.

                  5w30 5w40 10w40 het mag er allemaal in.

                  #18230366
                  rolandow
                    Lid sinds:
                    11 March 2014

                    Oei. Ik heb geen idee wat er nu in zit…

                    #18230367
                    remutr
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 August 2012

                      hangt er nergens een kaartje van een olie wissel?

                      Is je motorolie nog wel mooi blank?

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.