Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vandaag de gereviseerde pomp ontvangen uit Duitsland en hatseflats meteen erin dat ding!
Stelt echt niks voor, amper 15 minuutjes werk.
Starten lopen en gaan rijden met op-com eraan, alles is prima! geen storing meer en drukken blijven nu goed.
Probleem dus opgelost.. Helaas schakelt de automaat nog steeds niet 100% dus wellicht binnenkort toch een diagnose laten stellen bij autrans.
Iedereen bedankt voor de hulp!Yep, vast hetzelfde als mijn Signum(rechts achter). Die heb ik vandaag vervangen. Is zelfs een filmpje van op YouTube. Vervangen is simpel, wel opletten.. Komt na loskoppelen nog best wat benzine uit.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Nou, ik denk dat ik een nieuwe pomp moet gaan bestellen..
Vandaag eerst even een brug geregeld om het brandstoffilter te vervangen, resultaat was merkbaar terwijl deze toch nog niet zo oud was.
Het kleine snukje wat de auto geeft bij de eerste keer overschakelen is verdwenen, mijn hoop dat de automaat gewoon goed is word weer groter! :D
Vervolgens na een stukje volgas meteen een stevige snuk en de storing komt weer omhoog, dat probleem is er dus nog steeds.
stap 2: op-com aansluiten en drukken uitlezen:
Het verhaal is denk ik vrij duidelijk, stationair is de druk ongeveer 5000kpa (gevraagd en actueel). Bij rustig rijden loopt de actuele druk netjes mee met de gevraagde druk dus dat is ook goed. verschillen zijn minimaal (paar tienden) maar dat lijkt me normaal.
Bij half gas merk je dat er duidelijk verschil komt, actuele druk gaat achter lopen (1000kpa minder dan gevraagd), en bij volgas kakt de actuele druk helemaal in (gevraagd: 10 a 11000 kpa / actueel: 2500 kpa)
Dus dat lijkt me duidelijke koek toch? Het is wel zaak snel de pomp te gaan vervangen want ik merk dat hij steeds slechter gaat lopen, vooral bij accelereren.
Maar nog 1 vraag, hopelijk is niet ook de regelaar stuk. De actuele druk is soms ook hoger dan de gevraagde druk maar misschien hoort dat zo.
Het is namelijk alleen zodra je na accelereren je gas loslaat, op dat moment schiet de actuele druk even omhoog. (hoger dan de gevraagde druk)Iedereen in ieders geval heel erg bedankt voor de hulp bij deze toch wel leuke en leerzame weg.. jammer dat het toch veel geld gaat kosten ;)
Enige tips nog waar ik de pomp het beste kan bestellen?
– de dealer
– van kouwen parts: 399,95
– fsrs-opel webshop: 449,-
Montage wil ik zelf gaan doen, dat lijkt wel een redelijke simpele ingreep.Dat moet vast wel lukken denk ik, ik kwam al een how to tegen op een Engels forum.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Top! Dankjewel! Ik ga er zaterdag mee aan de gang. Is een brandstofpomp moeilijk te vervangen? Ik heb ergens gelezen dat het maar een half uurtje werk is maar is er een speciale methode of is het gewoon een kwestie van oude eraf en nieuwe erop?
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
@SigNumberOne wrote:
met de op-com kun je de gewenste druk en de actuele druk van de hogedrukpomp meten.
denk dat dat de boosdoener is, aangezien de regelaars bijna niet kapot gaan.Dat is fantastisch om te horen, dat betekend dat ik de diagnose mooi zelf kan doen. Is dat moeilijk of spreekt het voor zich? Ik ben nog redelijk nieuw met op-com.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Dankjewel jongens, ik ga eerst maar eens opzoek naar een bedrijfje die even zekerheid kan geven betreft het brandstof druk probleem. Ik heb het niet zo op de locale dealer hier.. Gaan we dat eerst oplossen en dan kan ik ook beter beoordelen of de automaatbak iets mankeert.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Dealer onderhouden was ook meer ter informatie, wil verder niks zeggen.
Ik heb de automaat preventief laten flushen toen ik de auto heb gekocht aangezien ik wist dat er problemen op zouden kunnen treden. Dus wellicht is er hoop dat het alleen het brandstof probleem is? Kan ik op de een of andere manier uitzoeken wat er precies aan de hand is? Ik heb OP-COM tot mijn beschikking.Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Ik heb hetzelfde probleem met mijn signum uit 2003(2.2). Vooral bij korte hoge drempels. Als de neus de drempel af gaat en in veert hoor je een behoorlijk hard krakend geluid. Maar het geluid is er niet altijd. Als over een tijdje het weer wat beter word wil ik eens goed op onderzoek uit gaan.
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
28 september 2015 om 17:47 In reactie op: Bestaande radio CD30 MP3 verbeteren of vervangen? #18297539Ik ben bezig met een audio upgrade in mijn Signum, de originele radio word vervangen door een Pioneer X720BT. (mooi dubbel din, kleur instelbaar, BT en usb)
Wat betreft je boordcomputer kan ik je niet mee helpen, ik heb het geluk dat bij mijn Signum de BC bedienbaar is dmv de ruitenwisser hendel.
De stuurwiel bediening laat ik voorlopig wegvallen, ik vind die modules veel te duur.. Maar het is wel mogelijk.
Wat betreft de speakers:
Ik heb er goede verhalen over gelezen, wat ik ook heb gelezen is dat je het beste speakers kunt pakken met een gevoeligheid van 90+ db’s als je de speakers rechtstreeks op je head unit aansluit.
De pioneers zitten volgens mij op 89db, maar ondanks dat lees ik goede verhalen over deze speakers. Het voordeel is dat ze plug en play zouden moeten zijn, dus je hebt geen verloop nodig voor je stekkers of speaker ringen. (helaas zijn ze wel vrij prijzig)
Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor een ander setje van Hertz (incl speaker ringen en stekker adapters nog een stukje goedkoper dan de pioneer’s)
Wil je het geluid ook echt verbeteren is het ook aan te raden om je deuren te gaan ontdreunen/isoleren.28 september 2015 om 17:32 In reactie op: Advies nodig voor sierstrips interieur bevestigen(lijm) #18297520Ik ben er net mee klaar en ik heb ze alleen gelijmd met hard pvc lijm en tot nu toe zit het echt stevig vast.
Als het puur om de sierlijsten gaat lijkt me dit ruim voldoende, hier komt toch geen kracht op.
Ik heb overigens niks afgevlakt maar vooraf gewoon de kopjes eraf geboord bij demontage, daarna de lijsten weer terug gedrukt en aan de binnenzijde gelijmd.Ik ben zelf niet vies van sleutelen dus ik wil dat evt graag zelf doen. Het is leuk en scheelt een hoop geld..
Ik ga eerst even naar de EGR kijken, ik heb op een engels z22 forum al gelezen dat het spruitstuk vanzelf schoner word als de EGR afgedopt en uitgeschakeld is.
Daar geeft men ook de tip om ergens anders af te doppen dan de Opel dealer doet, stukken goedkoper en de EGR klep kan gewoon blijven zitten. Er komt dan een plaatje tussen de cilinderkop en de leiding naar het spruitstuk.
Op zich ben ik het wel met jullie eens, afblijven zo lang het functioneert.. Maar als ik in het spruitstuk kijk denk ik bij mezelf; Dat kan nooit optimaal functioneren zo met al dat vuil.. Schoon/schoner is beter natuurlijk.Wat wil je daarmee zeggen?
Afblijven zolang het functioneert? Want ik heb geen problemen, ik zou het alleen evt preventief willen reinigen.Dat zou ik alleen doen omdat er zoveel zwarte drab in zit, dus gewoon preventief om alles netjes schoon te maken.
Dankjewel voor jullie reacties, ik zal hier eens gaan informeren. Ik ben benieuwd, heb ergens gelezen dat ze bij de dealer 75,- vragen voor dat blind plaatje.. En dan moet de software nog aangepast worden. Weten jullie zo waar afgedopt word? Direct bij de EGR klep of bij de aansluiting op het spruitstuk? (leiding)
Het inlaat spruitstuk demonteren, is dat nog een lastige klus of kan ik dat zo thuis doen?
Misschien ga ik eerst informeren bij de dealer die altijd het onderhoud heeft gedaan, je zou verwachten dat ze zoiets preventief doen als de EGR klep niet meer leverbaar is.
20 september 2015 om 10:28 In reactie op: How to – X18XE1 – olie verversen en oliefilter vervangen #17912945Even een snelle korte vraag mbt de z22yh
klopt het dat de kunstof dop op het filterhuis niet helemaal aan/afsluit?
ik heb er vooraf niet goed genoeg op gelet en alles zit erin, draaien van de dop ging soepel en alles zit netjes op zijn plek maar de kunststof dop sluit niet helemaal aan op het huis.
hij is wel netjes afgesloten(lekt niet) en je mag ze maar hand vast aandraaien.Welkom!
Daar heb ik ook rekening mee gehouden dat die mogelijkheid erin zit. Hoewel hij als 2e auto (naast auto van de zaak) is gekomen zal ik hem zelf ook met regelmaat meenemen voor een fatsoenlijke rit.
Daarbij heb je tegenwoordig bij elke auto kans op hoge kosten.
Ik had een civic hybride, accu pakket is daar het “zwakke” punt. 2000,-
Vag, psa, alfa hebben ook allemaal problemen met kettingen.Mijn Signum heeft overigens een automaat, ik denk dat ik eerst opzoek ga naar een goed bedrijf om de automaat bak een keer een onderhoudsbeurt te laten geven.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 4 met Tapatalk
Een hele tijd verder en eindelijk een nieuwe auto gevonden, een Opel uiteraard..
Vandaag geslaagd voor een mooie Signum 2.2 direct, afgelopen woensdag al een dag vrij genomen en 4 Signum’s bekeken maar geen een naar mijn zin.
Helaas een hoop prut of slechte (liegende) verkopers..
De auto is in uitzonderlijk nette staat en heeft 130dkm gelopen, komt van eerste eigenaar en heeft netjes elk jaar zijn beurt gehad bij de Opel dealer.
Ik zal eens kijken of ik morgen tijd heb voor foto’s, anders zal ik er een paar plaatsen vanuit de verkoper.Nu mijn eigen maar eens wegwijs maken in het Opel wereldje..
Iemand ervaring met deze verkoper?
Ik zoek een setje om uit te kunnen lezen voor mijn Signum.De auto zal ook vaak korte ritjes maken in het dorp dus lijkt me een turbo motor niet geschikt.
Daarbij zie je ze nauwelijks.. Maar waarom is dit een betere optie als deze ook de slechte m32 bak heeft? Dan hou je bij de 2.2 alleen de slechte db ketting over. Weet jij toevallig wat het kost om zo’n ketting set te laten vervangen?
Maar een 2.2. automaat zou dan wellicht ook een goede optie zijn?Is de 3.2 v6 echt veel duurder in onderhoud of valt dat wel mee?
Misschien dat ik morgen gewoon eens bij eentje ga kijken, in Uden staat er een bij een mazda dealer voor 4400,- niet al teveel geld en word volgens de advertentie gewoon full service afgeleverd incl garantie. -
AuteurBerichten