Kraken bij drempels

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Kraken bij drempels

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275214
    ketel1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 January 2016

      Hallo.
      Mijn vectra kraakt vooraan bij grote verkeersregels.
      Wat kan dit zijn?

      Alvast bedankt

      #18309367
      ketel1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 January 2016

        is dit de vering? of rubbers ofzo ? het valt me op als ik 100 km achter elkaar heb gereden en kom terug is het een stuk minder

        mvg

        #18309368
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Je bent wel heeeeeel summier. Omschrijf het eens. Wat voor Vectra heb je? Bonkt het, kraakt het? Is het alleen bij inveren of ook bij uitveren?

          #18309369
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            Ten eerste.. Wat voor type/bouwjaar vectra is het??

            #18309370
            Pollie
              Lid sinds:
              27 August 2015

              Ik heb hetzelfde probleem met mijn signum uit 2003(2.2). Vooral bij korte hoge drempels. Als de neus de drempel af gaat en in veert hoor je een behoorlijk hard krakend geluid. Maar het geluid is er niet altijd. Als over een tijdje het weer wat beter word wil ik eens goed op onderzoek uit gaan.

              Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

              #18309371
              ketel1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 January 2016

                Hallo.
                Het is een vectra c van bouwjaar 2003 met een 2.2 liter benzine blok 147 pk
                Geluid moeilijk te beschrijven daarom even een filmpje gemaakt https://youtu.be/i3DuQ5pPWlw” onclick=”window.open(this.href);return false;

                #18309372
                Tech 1
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 February 2013

                  Hebben veel vectra’s en signums last van bij koud weer,de mijne kraakt ook weer.
                  viewtopic.php?f=6&t=174167&hilit=fin+grease&start=75

                  #18309373
                  GTS2.2DTI
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 October 2006

                    Dat kraken doen de ophanging rubbers welke onder meer tussen de bevestiging punten van de draagarmen zitten. Je kunt ze inspuiten en dan is het een tijdje over. Het komt ook meestal met wat lagere temperaturen voor.

                    Is een bekend Vectra euvel.

                    #18309374
                    TedMechanic
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2007

                      Daar had de Vectra C van mijn vader ook altijd last van als het vochtig weer was. Heb in het begin een keertje de stabilisatorstangrubbers vervangen en toen was het een tijdje over, maar een jaar later begon die weer te kraken. Toen maar tegen m’n vader gezegd dat die er maar mee moest leren leven…

                      Mijn Astra G kraakt trouwens ook met vochtig weer over drempels, ben na de ervaringen met de Vectra niet eens van plan om daar moeite in te gaan steken.

                      #18309375
                      jraaf
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 January 2008

                        :angel Bekende kwaal waarvoor bij mijn vec een nog al kostbare en ingrijpende mod als bijwerking had dat mijn vec niet meer kraakt, ongeacht de temperatuur; Welke mod :mrgreen:

                        Alle draagarmen vervangen, alle bussen en rubbers vervangen voor Whiteline.
                        Topmounts van AST en veerpootlagers vervangen. Schokbrekers en veren vervangen voor AST schroefkit.

                        Groet jraaf

                        #18309376
                        gerben rsv
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 October 2011

                          Ik vermoed dat het je stabilisatorstang rubbers zijn. Het gekraak is bij lage temperaturen erger als bij hogere temperaturen.
                          Ik heb bij allebei mijn auto’s deze rubbers vervangen bij de Zafira zijn ze weer gaan kraken omdat ik ze zonder vet oid gemonteerd heb bij de Astra heb ik ze ingevet met lagervet en deze is tot nu toe nog steeds stil.

                          #18309377
                          saluma
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            17 November 2010

                            Onze Zafira A MAXX uit 2004 kraakt er ook over!

                            #18309378
                            jraaf
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 January 2008

                              @gerben rsv wrote:

                              Ik vermoed dat het je stabilisatorstang rubbers zijn. Het gekraak is bij lage temperaturen erger als bij hogere temperaturen.
                              Ik heb bij allebei mijn auto’s deze rubbers vervangen bij de Zafira zijn ze weer gaan kraken omdat ik ze zonder vet oid gemonteerd heb bij de Astra heb ik ze ingevet met lagervet en deze is tot nu toe nog steeds stil.

                              Klopt, ik heb als eerste die rubbers vervangen voor de powerflex versie. Gekraak was toen een half jaar weg maar kwam toch weer terug. Probleem heeft zich daarna opgelost door bovenstaande mod. Doet het nu al ruim een jaar zonder gekraak :thumb

                              Maar dat van het vet schijnt ook te helpen. Is in het verleden, dacht 2013 zelfs een heel topic over geweets.
                              Groet jraaf

                              #18309379
                              trucker01
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                19 August 2015

                                dat zal aardig in de centen hebben gelopen buiten het monteren denk ik zo jraaf

                                #18309380
                                jraaf
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 January 2008

                                  @trucker01 wrote:

                                  dat zal aardig in de centen hebben gelopen buiten het monteren denk ik zo jraaf

                                  Yep, maar ik heb er wel een hele dikke glimlach voor terug elke keer als ik mijn veccie start, weg rijd, en ergens onderweg weer eens iemand in z’n hemd zet omdat ie me in bochten gewoon weg niet kan bijhouden.

                                  Leuk voorbeeld:

                                  Met 140 per uur op de snelweg rijden en dan zo een gast achter je die zit te drukken omdat je niet hard genoeg gaat. Volgende afslag Drukt ie nog maar op 2 kwart van de bocht zie ik ‘m al niet meer omdat ie vol in de ankers gaat en ik slechts 2 tandjes heb terug geschakeld om vervolgens op 3 kwart vol uit te accelereren. haha. Komt ie later weer met 160 voorbij op het rechte stuk :ass Het gas in trappen op een recht stuk kunnen we allemaal. Maar ik geef toch echt heel veel om de wegligging. Vandaar dat ik daar niet op bezuinigd heb. Op banden bezuinig ik ook niet.

                                  Ieder z’n hobby he :angel :agent :afro

                                  Groet jraaf

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.