Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
hoi ik heb een Vectra GTS van 2007 en heb ook een storing erin zitten P0100 en wil proberen om een massa rechtstreeks aan te leggen naar de accu .
maar ik heb geen gele draad zoals ik hier en daar al gelezen had , en vanaf waar wordt er gerekend naar pin 3 vanaf de achterkant gezien of vanaf de voorkant ?
Ik heb vanaf de achterkant gezien eerst een paarse draad – bruin groen – groen wit – rood blauw
heb al proberen meten maar ik wordt er niet wijzer van (ben er ook geen meester in)
Dank u
@JHR wrote:
probeer eerst eens of je massa hebt.
Ik vermoed namelijk dat de massa weg is en dan krijg je ook dergelijke problemen.
Dus pak een multimeter en haal de plus uit de stekker en de min ergens van een kaal stuk chassis.Dit is wel een goeie ja , ik heb zelf alle Polen onder elkaar gemeten morgen gelijk eens proberen
Ik zal eens beginnen om overal zekeringen in te douwen ook in de opties die ik niet op de vectra 2003 heb
Ben benieuwd wat dat gaat doen@R van Lune wrote:
Cannus is niet zomaar een ding maar is een naampje voor de communicatie tussen alle stuurapparaten in de auto.
Vroeger werd we verlichting vor de aanhanger afgetakt van de verlichting in de auto. Tegenwoordig zit er een stuurapparaat in die de verlichtig bediend. Wanneer dit stuurapparaat geen aanhanger detecteerd wordt er geen spanning op de connector gezet. Daarom kun je het niet zomaar met een multimeter doormeten. Waarom het niet precies werkt kan ik zo niet zeggen. Controleer in elk geval de pinnen en bussen van de connector even goed. Zodat het probleem niet een slecht contact is.dat heb ik gedaan de stekkerdoos ziet er goed uit eigenlijk en de stekker van de lichtbalk is zo goed als nieuw maar waar zit dat ding die dat allemaal bestuurd
Ik heb 2 stekkers op mijn kar 1 = gewone verlichting en 1 is een nieuwe lichtbalk met led verlichting die gewone verlichting zie ik helemaal niets branden en die balk laat een denk ik een signaal zien wat op een storing duid ?
ik snap er geen snars vanwaar zit die canbus ding dan ? en hoe zie dat er uit
@plexpiloot wrote:
Nieuw circuit met spannende bochten, snelle stukken en goede voorzieningen!
Wie gaat er mee?
Waar: Circuit Clastres
Wie: Auto’s
Wanneer: Maandag 15 april 2013
Prijs: € 195,- (meer info hieronder)
Vertrek: Zondag 14 april 2013, BBQ bij aankomst
Extra: We mogen overnachten op het terrein van het circuit. De auto’s, aanhangers en tenten kunnen 14 en 15 april op dezelfde plek blijven staan. En er zijn toiletten, die ook de avond van aankomst open zijn!Om voor iedereen een leuke dag te kunnen bieden houden we een maximum aan van 30 auto’s (die verdeeld worden over 2 sessies) Zorg dus dat je op tijd inschrijft en betaalt!
De prijs per deelnemer is € 195,-. Dit is inclusief BBQ op 14 april bij aankomst, ontbijt en lunch op 15 april.
Overige prijzen:
– Extra rijder: €75,- incl. BBQ, ontbijt en lunch
– BBQ, ontbijt, lunch: €35,-
– Deelnemers aankomst 16 april: €170,- incl. lunch
– Lunch: €7,50Inschrijven kan per e-mail of post tot 14 maart 2013 bij Nadine (inschrijfformulier invullen en terugmailen of posten). Bedrag kan contant worden betaald aan Nadine. Extra mensen voor BBQ, ontbijt en lunch kunnen gemeld en betaald worden tot 8 april.
Betaald = ingeschreven!Ivo en Nadine van Rosevelt-Schol
Mercuriusstraat 18
4511 CP BreskensSchrijf je in voor de circuitdag in Clastres! We hebben nog minimaal 10 inschrijvingen nodig om de circuitdag door te laten gaan!!! Maak anderen enthousiast!
Kan je nog niet direct betalen, maar weet je wel al dat je meegaat? Laat ons dan in ieder geval weten dat we op je kunnen rekenen!
Ook kijkers/BBQers zijn van harte welkom!@plexpiloot wrote:
@Fearless wrote:
Wat kwam daar allemaal bij kijken? Qua ontsteking en krukassensor enz?
De kdfi is een verbeterde cloon van een megasquirt ofzoiets had ik begrepen op de site van bs.
krukas positie sensor – vacuümslangetje- en natuurlijk een draadboom naar injectors en bobine
met de lpg had ik het anders dat was krukas positie sensor draadboom naar injectors en 4 bobine en natuurlijk de vacuüm
hoe meer meetpunten hoe beter natuurlijk maar die heb ik er allemaal niet op maar zou misschien wel beter zijn
die was ik vergeten bij te zetten de breedband lambasonde die zit er bij mij ook bij (stom van me om die te vergeten )
@Fearless wrote:
Wat kwam daar allemaal bij kijken? Qua ontsteking en krukassensor enz?
De kdfi is een verbeterde cloon van een megasquirt ofzoiets had ik begrepen op de site van bs.
krukas positie sensor – vacuümslangetje- en natuurlijk een draadboom naar injectors en bobine
met de lpg had ik het anders dat was krukas positie sensor draadboom naar injectors en 4 bobine en natuurlijk de vacuüm
hoe meer meetpunten hoe beter natuurlijk maar die heb ik er allemaal niet op maar zou misschien wel beter zijn
@Fearless wrote:
Stukken duurder idd!
ik denk dat ik me ga wagen aan een kdfi in een behuizig. Volgens mij is dat ook gewoon een alleskunner voor weinig geld.
Of zie ik dat verkeerd?ik heb er een megasqeurt op manta 2.4 ingekorte 6cil injectiebuis snelle nokkenas groepA op de testbank 170 pk 233 nm
deze heb ik gehaald bij http://www.jv-engineering.nl/nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
heb hem nu al een paar jaar en overlaatst heb ik hetzelfde systeem maar dan met lpg ingebouwd (andere wagen)
@Ghanz wrote:
maak ze dan ff klaar, en verzenden dat spul :P
heb er hier ook zat liggen… enkel mot ze nog inelkaar branden.
Hoi hans heb je nog van die dingen ? ik heb er aan 1 gebrek
de mijne geeft steeds te veel aan, Heb net een losse temperatuurmeter op geprobeerd en die geeft gewoon +/- 80 graden aan
alvast bedankt
@Keesjr wrote:
De cilinders van de Commo zijn 22.2 mm en die van de Manta 19 mm, dus met de Commo cilinders krijg je meer remkracht achter.
En dat is ook de bedoeling , ik heb liever dat ik het terug moet regelen dan dat ik het moet nemen hoe het is
http://www.facebook.com/Circuitdagen?notif_t=fbpage_fan_invite” onclick=”window.open(this.href);return false;
selecteren en plakken
het was weer geweldig hele dag gereden 300km op de dagteller geen brokken wel 4 bandjes op gestookt en waarschijnlijk de remmen ook weg
En dat is een goed teken zeg ik dan maar
Een hele dag droog met heel af en toe een wolkje , gewoon een geslaagde dagNet 1x een uitstapje gedaan net zoals jos dat doet , door de grintbak en op eigen kracht er weer uit :thumb
Ik hoop dat Nadin weer snel een dagje organiseert
http://s5.photobucket.com/albums/y188/plexpiloot/?action=view¤t=folembray2012008.mp4″ onclick=”window.open(this.href);return false;
@postbusmanta wrote:
@plexpiloot wrote:
ik kan 17″ met een et waarde van 30/35 monteren ?
of moet ik dan van die ringen tussen steken
Zoals in de eerste reactie al vermeld:
Welke breedte heeft de velg? :vertag
Als de velg bijv. 9J breed is, met een hoge ET-waarde, dan loopt de velg tegen de voorschokdemper.
Als de ET-waarde echter weer te laag is, dan loopt hij tegen de spatschermrand.(waarom zou je 17 inch onder een manta willen plaatsen?)
16 inch is toch wel het grootste wat ik eronder zou zetten, zodat het mooi blijft (maar dit is persoonlijke smaak) en nog een klein beetje comfortabel rijdt.
het is voor een circuit wagen en voor de 2ehands slicks zijn deze redelijk makkelijk te verkrijgen
15″ rijden we nu ook mee maar deze zijn steeds minder te krijgen dus vandaar comfort is voor ons niet echt een puntik kan 17″ met een et waarde van 30/35 monteren ?
of moet ik dan van die ringen tussen steken
Dagindeling Circuitdag Folembray 16 april 2012.
Tijdstip Wat?
7.00 Ontbijt op het grasveld voor de poort + ophalen startnummer / betalingscheck
8.30 Poort circuit open
8.50 Briefing
9.00 Sessie 1 auto’s (nummer 101 t/m 115)
9.30 Sessie 2 auto’s (nummer 201 t/m 215)
10.00 Sessie 1
10.30 Sessie 2
11.00 Sessie 1
11.30 Sessie 2
12.00 Lunch
12.30 Lunch
13.00 Sessie 1 auto’s
13.30 Sessie 2 auto’s
14.00 Sessie 1
14.30 Sessie 2
15.00 Sessie 1
15.30 Sessie 2
16.00 Sessie 1 en 2 auto’s
17.00 AfsluitingHallo allemaal,
Na wat overleg en het minimale aantal inschrijvingen voor de motorsessies hebben we besloten deze NIET door te laten gaan. Helaas voor de motorrijders kunnen we geen extra rijtijd beschikbaar stellen of de prijs naar beneden brengen. De inschrijvingen die al betaald zijn voor de motorsessies zullen zo snel mogelijk worden terugbetaald.
Voor de auto’s betekent dit dat er meer rijtijd is. Voor de mensen die al hebben ingeschreven volgt zo snel mogelijk een nieuwe dagindeling.
Voor de mensen die nog niet ingeschreven hebben: misschien is dit een mooie reden om onze sessies vol te maken!
Mochten er nog vragen zijn, kun je ons altijd mailen.
Groeten,
Ivo en Nadine@plexpiloot wrote:
@otdh wrote:
hoe kom ik aan n inschrijfformulier?
lijkt me wel n x leuk om n hele dag te rijden
Inschrijfformulier
Circuitdag Folembray
16 april 2012Naam:
Adres:
Postcode/Woonplaats:
Emailadres:
Motor/Auto (merk/type):
Telefoonnummer:Aankruisen wat van toepassing is. Tel alles bij elkaar op en je weet wat je moet betalen. Heb je nog vragen, mail gerust (ivonadine@gmail.com)
Aantal Prijs € Totaal €
1e Rijder (incl. BBQ, ontbijt, lunch) 170
2e Rijder (incl. BBQ, ontbijt, lunch) 55
Extra eter (BBQ, ontbijt, lunch) 35
Lunch 7,50
Rijder aankomst 16 april 155Totaal te betalen bedrag X X €
Het te betalen bedrag moet uiterlijk 15 maart 2010 bij Nadine binnen zijn. LET OP!!! VOL=VOL Extra eters die gemeld zijn tussen 15 maart en 10 april kunnen bij aankomst in Folembray betalen bij Nadine.
Wanneer je betaling binnen is, krijg je een bevestiging van je inschrijving per email. Hierbij ontvang je direct je startnummer.
@otdh wrote:
hoe kom ik aan n inschrijfformulier?
lijkt me wel n x leuk om n hele dag te rijden
Inschrijfformulier
Circuitdag Folembray
16 april 2012Naam:
Adres:
Postcode/Woonplaats:
Emailadres:
Motor/Auto (merk/type):
Telefoonnummer:Aankruisen wat van toepassing is. Tel alles bij elkaar op en je weet wat je moet betalen. Heb je nog vragen, mail gerust (ivonadine@gmail.com)
Aantal Prijs € Totaal €
1e Rijder (incl. BBQ, ontbijt, lunch) 170
2e Rijder (incl. BBQ, ontbijt, lunch) 55
Extra eter (BBQ, ontbijt, lunch) 35
Lunch 7,50
Rijder aankomst 26 april 155Totaal te betalen bedrag X X €
Het te betalen bedrag moet uiterlijk 15 maart 2010 bij Nadine binnen zijn. LET OP!!! VOL=VOL Extra eters die gemeld zijn tussen 15 maart en 10 april kunnen bij aankomst in Folembray betalen bij Nadine.
Wanneer je betaling binnen is, krijg je een bevestiging van je inschrijving per email. Hierbij ontvang je direct je startnummer.
@eddepet007 wrote:
heb een lpg systeem er op zitten gewoon het ouderwetse met schakelaar met wit choke knopje ernaast
icm variete 2 carberateurnu het probleem
als ik de witte knop vast houd/doorverbind blijft ie wel lopen is ie ook af te stellenenkel als ik deze los laat wil ie alleen maar hoog in toeren lopen
iemand hier een idee over
evt schema van zo n lpg instalatie ?
lijkt me dat de choke blijft aangestuurd en dan krijg die zoveel gas dat die alleen vol gas blijf lopen
zou je eens moeten kijken of dat die chokerelais continu bekrachtigd word (en hoor je ook duidelijk het gas lopen )[rquote=1912948&tid=146307&author=Maartuh]Heeft iemand deze al op zijn manta zitten?
Ik kwam namelijk deze tegen op ebay en heb ze besteld om eens te testen:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=230608063898
Het vreemde is dat ik op de bosch site geen type vind voor de opel manta… Ben dus wel benieuwd wat ik straks binnen krijg :)
[/rquote]
Yep en als ze versleten zijn koop ik er weer deze zijn bere goed
[rquote=1904550&tid=145504&author=nl-tuning]Is dat hetzelfde als vrij rijden???
Groeten nick[/rquote]
als je meer info wilt dan moet je hier even kijken
groetjes
[rquote=1904994&tid=145504&author=GSI Racer]en wat kost dan grapje?:P[/rquote]
Locatie
Circuit Spa-Francorchamps
Info
Kom rijden op het mooiste F1-circuit van de wereld!Explore the most beautiful F1-track of the world!
Voormiddag / Before noon (09h00 – 12h00) : € 180
Namiddag / Afternoon (13h00 – 18h00) : € 250
Hele dag / Whole day (09h00 – 12h00 & 13h00 – 18h00) : € 350Pitbox op aanvraag!
Pitbox on request!Endurance – pitbox: € 75
Mogelijkheden
Free Driving
(green: open / orange: allmost full / red: full)
Timing
07:30:00 tot 13:00:00: Administration
09:00:00 tot 12:00:00: Free Driving voormiddag / before noon
12:00:00 tot 13:00:00: Pauze / Motor Silence
13:00:00 tot 18:00:00: Free Driving namiddag / afternoonEn ga die kapot word het per uur verrekend hadden kennissen van me gezegd
wij gaan in de middag van 13:00 tot 18:00 250 euro dus is dit 125 euro de man voor 2,5 uur knallen
en is natuurlijk vrij rijden -
AuteurBerichten