Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@bart-gsi wrote:
Dat deel heb je denk ik met je ccvb opleiding gehad.. 50 ton was max alles erboven gaat over de weg met een vergunning die je bij het ministerie aan moet vragen…
Die vergunning heb je in je cabine in een map zitten en je baas/planner heeft er eenHad, ben nu 3 werkgevers verder en hou het lekker bij een tankwagen met levensmiddelen :)
@bart-gsi wrote:
lol willem.. CE is tot 50 ton totale massa inclusief lading… en 60 ton (LZV) onder vergunning
C/E staat geen maximum gewicht voor, anders zou ik zwaar in overtreding geweest zijn met een dieplader van totaal 110 ton met lading. Alleen voor die verrekte LZV moet je een of ander nutteloos papiertje halen om er mee te mogen rijden.
:thumb :thumb
Knap dat de versnellingsbak eraf moet als de waterpomp voor op het blok zit (hele grote poelie in het midden), op de waterpomp zit geen enkele slang aangesloten. De driewegklep of een slang kunnen lek zijn maar daarvoor hoeft de kop er niet af om te vervangen………….oftewel…………….ze zijn op je geld uit.
@Banjerrr wrote:
Dat is voor ons om de hoek! Leuk!! :thumb :thumb
Wel 2 keer gasgeven hoor, moeten dwars door Castricum heen :P
http://www.besteonderdelen.nl/auto-merk/auto-onderdelen-opel/omega-b-25-26-27/3860/12319/kleppen-regeling.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hoop dat je hier wat aan hebt, anders Berry contacteren (XR1 hier dacht ik)
Volgens mijn boekje “automatische versnellingsbak defect”. Brand bij ingeschakelde ontsteking en dooft naa het starten van de motor. Het branden tijdens het rijden duidt op een storing. Handmatig schakelen en een dealer opzoeken.
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
De grijze is een V6 ja, mijn vrouw rijdt met een Astra rond ;)
Heb er tegenwoordig 2 :shock:
In Venlo, niet zo gek ver weg
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/carrosserie-en-plaatwerk/m947398975-opel-omega-b-sloop-alle-onderdelen-te-koop-combi-zilver.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
Net voor je versnellingspook zit een smal strookje, die eruit wippen en daaronder zitten de stekkers van de stoelverwarming ingeklikt
Ja, zo kan het ook :thumb . Heb je ook electrische ramen, die kun je dan ook sluiten met de AB. Het knopje om de deuren op slot te doen net zolang vasthouden tot de ramen dicht zijn (als dat bij een F al kon natuurlijk)
Vergeet je niet de chip van de startblokkering die in de “donor”sleutel zit te programmeren op jou auto
Bij mij hadden ze het ergens anders vandaan gehaald, ergens bovenin bij de MID in de buurt.
@Opeltje17 wrote:
Kan je zo wisselen, stuurwiel bediening zal niet meer werken hier zal je een interface voor moeten kopen.
Mocht je de originele radio willen verkopen eerst even uit laten leren!
Weet je het zeker, bij mij moest toen het halve dashbord open om een geschakelde + en een constant + te zoeken ivm het CAN-BUS systeem waar de orginele radio op aangesloten zit
Even een sloperij afstruinen in de buurt en hopen dat het plaatje er nog in zit.
Neem aan dat je een B1 hebt
Wel met de Omega trouwens
@GSE wrote:
Precies koppel is the way to go,een vrachtwagen merk het ook niet of der 5 ton meer opzit,maar een personen auto met 300pk merkt dat wel..
Je moet schakelen als je op max koppel zit,iets met 200pk en 400nm kan sneller zijn als iets van 250pk en 300nm.
Jammer is dat zo,n kleine motoren (korte slag) het moeten hebben van toeren maken en dan krijg je automatisch dat alles wat hoger ligt en je die dingen op toeren moet houden,een v6 zal onderin wat meer te bieden hebben bv in verhouding.
Sorry, ik merk het echt wel of er 5 ton meer in zit. Maar wat je zegt, schakelen bij maximale koppel. Heb het al een keer in de bergen uitgeprobeerd. bij maximale koppel ging hij sneller naarboven dan bij maximale pk’s. Het maximale koppel zit dan tussen de 1100 en 1500 rpm (2300nm) en het maximale pk’s (460) bij 1900r pm en hij zuipt dan een stuk meer, 1op 1.5 ongeveer :shock:
23 februari 2015 om 21:18 In reactie op: M32 BAK. Wie heeft ervaring met Opel coulance IK NU WEL!!! #18274385Opel Nederland is niet erg happig op garantie reparaties. Ik heb een Astra H gehad waarvan ik vanaf dag 1 al problemen met de automaat had, slecht en ruw schakelen. Ik heb de auto 9 maanden gehad waarvan 6 maanden in de garage en een versnellingsbak specialist en dat allemaal op kosten van de dealer destijds, pas toen de bak helemaal in de puinpoeier gelopen was heb ik via Opel Nederland een nieuwe bak gekregen. Die bak was nog erger als de eerste, niet willen schakelen, ruw schakelen als die wel wilde overschakelen. Bergop bijna stilstaan omdat er niet terug geschakeld werd en dus met de hand moest schakelen (waar dient een automaat anders voor). Gelukkig was de dealer zo coulant dat ik de auto 1 op 1 om kon ruilen voor een jonger exemplaar met handbak, die had weer andere problemen naderhand. Als het buiten regende, regende het binnen ook :shock:
Vreet die automaat niet wat vermogen weg. Ik heb ook een 2.2 met handbak en dat ding trekt als een tierelier. En 144 pk voor 1500 kilo is meer als zat, moet het doordeweeks doen met 460 pk en 47 ton gewicht :mrgreen:
Bekerhouders zijn er maar zeeeeeeeeer zeldzaam. Via Ebay Amerika mischien nog wel te krijgen voor een Cadillac Catera, de USA versie van de Omega.
Half uurke vanaf hier :agent
De orginele bedrading naar je crossover leggen en vanaf daar afsplitsen naar je composetje lijkt mij het handigste. Je mag al blij zijn dat je geen Peugeot hebt, daar weet je nooit wat er op, in of aan is gebouwd. Die ervaring had ik namelijk, na 6 jaar achtergekomen dat er follow me home verlichting op zat……….nooit besteld.
-
AuteurBerichten