Aanhanger trekken met rijbewijs B

Forumindex Forums Overige Auto algemeen Aanhanger trekken met rijbewijs B

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #18295500
    wim-v6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 August 2005

      Lucht of electrisch remsysteem

      verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

      #18295501
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Op onze BE trekker oplegger zit luchtremsysteem

        verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

        #18295502
        speaker
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 March 2007

          @Dolby wrote:

          @Smilies, Bedankt voor de reactie.
          Ik heb even opgezocht wat de zwaarste X-trail zou wegen max. toelaatbare massa 2050 kg + Caravan max 1650 Totaal gewicht is dan = 3700KG. Dat betekend dus dat het met rijbewijs B niet gereden mag worden. Als ik het nu wel goed berekend heb.

          Kijken of ik het nu wel goed zou hebben.

          Mijn Zafira A 2.2 16V Maximum toelaatbare massa 2010 kg. En mag maximaal 1400KG trekken. Dat zou dus betekenen dat ik met mijn rijbewij B
          gewoon een caravan mag trekken tot maximaal 1400KG. (i.v.m. maximaal wat auto mag trekken).

          Rijbewijs B 3500 KG
          -Zafira A 2010 KG
          -Caravan 1400 KG
          =============
          Totaal: 90KG Onder de 3500KG. Dat zou dus betekenen dat ik dit mag rijden met rijbewijs B. Klopt dit nu wel dan. :thumbup

          @speaker wrote:

          Je maakt een foutje Dolby.

          Je telt nu het gewicht wat de x-trail mag trekken en het gewicht van de caravan bij elkaar op.
          Je moet het gewicht van de caravan + gewicht van de auto bij elkaar optellen.
          Als de caravan max. 1650 is .. maar je x-trail 2000kg weegt (geen idee of dat zo is) dan zit je over de 3500kg heen.!

          Nu is je berekening wel goed ;)

          #18295503
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Ik zit er strakker op met mijn vectra-B

            Max gewicht auto: 1980kg
            Trekgewicht 1500kg
            Is 3480kg

            verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

            #18295504
            OlafK
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 November 2013

              Regels gaan binnenkort nog meer op de schop, komen nog meer catogorien bij :(

              Maar voorals nog niet moeilijk doen dit is de eenvoudigste uitleg
              https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Mag-ik-met-een-B-rijbewijs-een-aanhanger-of-caravan-trekken.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;

              #18295505
              Dolby
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 May 2008

                @Speaker, Bedankt voor je antwoord. Dan weet ik nu ten minste dat ik toch met mijn rijbewijs B toch al redelijk een caravan mag meenemen legaal. :wors

                Kijken of ik het nu wel goed zou hebben.

                Mijn Zafira A 2.2 16V Maximum toelaatbare massa 2010 kg. En mag maximaal 1400KG trekken. Dat zou dus betekenen dat ik met mijn rijbewij B
                gewoon een caravan mag trekken tot maximaal 1400KG. (i.v.m. maximaal wat auto mag trekken).

                Rijbewijs B 3500 KG
                -Zafira A 2010 KG
                -Caravan 1400 KG
                =============
                Totaal: 90KG Onder de 3500KG. Dat zou dus betekenen dat ik dit mag rijden met rijbewijs B. Klopt dit nu wel dan. :thumbup

                @speaker wrote:

                Je maakt een foutje Dolby.

                Je telt nu het gewicht wat de x-trail mag trekken en het gewicht van de caravan bij elkaar op.
                Je moet het gewicht van de caravan + gewicht van de auto bij elkaar optellen.
                Als de caravan max. 1650 is .. maar je x-trail 2000kg weegt (geen idee of dat zo is) dan zit je over de 3500kg heen.!

                [/quote]
                Nu is je berekening wel goed ;)[/quote]

                #18295506
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Caravan mag dus technisch niet meer MOGEN!! wegen dan die 1400kg

                  verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                  #18295507
                  Dolby
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 May 2008

                    @Wim-v6, Voor in mijn geval juist. :thumb

                    @wim-v6 wrote:

                    Caravan mag dus technisch niet meer MOGEN!! wegen dan die 1400kg

                    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                    #18295508
                    PieterK
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      11 November 2014

                      @bart-gsi wrote:

                      lol willem.. CE is tot 50 ton totale massa inclusief lading… en 60 ton (LZV) onder vergunning

                      C/E staat geen maximum gewicht voor, anders zou ik zwaar in overtreding geweest zijn met een dieplader van totaal 110 ton met lading. Alleen voor die verrekte LZV moet je een of ander nutteloos papiertje halen om er mee te mogen rijden.

                      #18295509
                      bart-gsi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 July 2012

                        @PieterK wrote:

                        @bart-gsi wrote:

                        lol willem.. CE is tot 50 ton totale massa inclusief lading… en 60 ton (LZV) onder vergunning

                        C/E staat geen maximum gewicht voor, anders zou ik zwaar in overtreding geweest zijn met een dieplader van totaal 110 ton met lading. Alleen voor die verrekte LZV moet je een of ander nutteloos papiertje halen om er mee te mogen rijden.

                        Dat deel heb je denk ik met je ccvb opleiding gehad.. 50 ton was max alles erboven gaat over de weg met een vergunning die je bij het ministerie aan moet vragen…
                        Die vergunning heb je in je cabine in een map zitten en je baas/planner heeft er een

                        #18295510
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Dat mag je gewoon eijden met CE

                          verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                          #18295511
                          PieterK
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            11 November 2014

                            @bart-gsi wrote:

                            Dat deel heb je denk ik met je ccvb opleiding gehad.. 50 ton was max alles erboven gaat over de weg met een vergunning die je bij het ministerie aan moet vragen…
                            Die vergunning heb je in je cabine in een map zitten en je baas/planner heeft er een

                            Had, ben nu 3 werkgevers verder en hou het lekker bij een tankwagen met levensmiddelen :)

                            #18295512
                            bart-gsi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 July 2012

                              @PieterK wrote:

                              @bart-gsi wrote:

                              Dat deel heb je denk ik met je ccvb opleiding gehad.. 50 ton was max alles erboven gaat over de weg met een vergunning die je bij het ministerie aan moet vragen…
                              Die vergunning heb je in je cabine in een map zitten en je baas/planner heeft er een

                              Had, ben nu 3 werkgevers verder en hou het lekker bij een tankwagen met levensmiddelen :)

                              heb van alles al achter me trekker gehad.. diepvries spullen, gewone levens middelen, cummins en paccar motoren van daf, kantoor units van de meeuw ( uitzonderlijk vervoer) en hier en daar wat zeecontainers… maar ben eruit gestapt… zit terug in de schoolbanken voor de andere kant van het vak… de garage….

                            13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.