Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Helemaal super, we moeten weer even een moment vinden om er verder mee te gaan.
We hebben nog wel een paar uitdagingen zoals de kabelboom naar de bobine welke ontbreekt dus deze van de omega moeten gebruiken, echter moeten hier alle overbodige draden tussen uit en verbonden worden met de rest van de kabelboom (motor + rekord).
Dankzij Peter heb ik de werkplaatsboeken dus met wat gepuzzel…..
Dank je wel.
Dank je wel, ik heb je een pb gestuurd.
Niemand die mij even een schema/ tekening oid kan geven????
11 januari 2018 om 17:36 In reactie op: iemand al eens een X 20SE ingebouwd in een oldtimer? #18351664Ik heb exact hetzelfde probleem, heb hem in m’n rekord gelegd echter wil hij maar niet lopen. Ik heb hem 2x lopend gehad voor een minuut maar blijft maar in de startblokkering schieten. Ik heb alles liggen want heb er een complete omega voor gestript. Ik ben (na lange tijd) nu bezig het te laten lopen met een andere ecu, kabelboom…..
Wat jij hebt is een motronic van bosch, ik heb een delco.
Heeft die motronic ook 2 stekkers?
Ik stuur je ook wel even een pm met mijn emailadres, communiceerd een stuk makkelijker……Heb inmiddels bericht terug, ze schijnen deze ecu niet te kunnen herprogammeren omdat het een denso is……
was iemand bekend of deze motor op een andere ecu ook werkt?
Alvast bedankt,
Peter
Super, stuur mij ook dit adres even (per pm) dan ga ik ook even infomeren.
Alvast bedankt,
Peter
Helaas nog niet, moet ik eerlijkheidshalve ook wel bekennen dat t op een laag pitje staat vanwege de algemene factor: tijd.
+ ik heb nog nergens een pasklaar antwoord, de startblokkering eruit halen kan alleen met compete auto maar aangezien de opcom hem niet leest……. en een half gedemonteerde auto vervoeren voor een ecu aanpassing is in mijn ogen toch wel erg veel moeite/ werk/ kosten! Het moet wel leuk (hobby) blijven natuurlijk. ;)Altijd goed om te hebben, had er al veel maar om eerlijk te zijn is schema lezen niet echt mijn ding……
kan iemand me met zekerheid zeggen dat c20ne ecu direct past op een x20se motor = kabelboom (2 stekkers)
Als dat juist is dan is dat natuurlijk geweldig.
Passen de stekkers dan 1 op 1 of moet dat nog aangepast worden?Waar heb je dit laten doen dan?
Welke 4 draden draden gebruikt de startblokkering dan?
Als je hem uit je ecu laat halen dan loopt ie dus zonder de ronde stekkers???
Waar kan je hem er dan uit laten halen en wat kost dit dan ongeveer, meen wel eens gehoord te hebben dat dit 150euro kost, vindt dat toch wel aardig geld zoals je begrijpt. Is er hier op het forum niemand handig mee?Alvast bedankt voor het meedenken.
Het blijkt inderdaad met de bijbehorende sleutel en transponderring opgelosd te zijn. Ik heb nu een mooie vonk maar vallen gelijk weer in de volgende uitdaging……, geen brandstof: zowel de benzineinjectoren als de lpg injectoren blijven dicht. De brandstofpomp wordt middels een apart getrokken stroomdraad gevoed.
Nu lees ik overal dat er relais dienen te schakelen om de injectoren te voorzien van stroom maar welke relais zijn dat precies en worden deze gewoon geopend middels geschakelde stroom (op welke draad?) of denk ik dan weer te makkelijk.Ik realiseer me steeds meer dat ik terug verlang naar de blokken zonder al te veel (onzin) electronica…..
Heeft er nog iemand suggesties….
Thanks
Na vandaag weer ermee bezig te zijn geweest gebeurt er nog steeds niks.
Ik heb de rode + zwarte draden (van de stekker nabij de computer) van stroom voorzien en de bruine van min (direct aan een losse accu). Hierop krijg ik nog geen vonk.
Misschien een domme vraag maar om eea te begrijpen, een bougie geeft geen stroom als hij in het contact staat (toch?), wat maakt het verschil dat ie wel vonk maakt? Waardoor wordt hij geprikkeld?
Staat er wel continue stroom op de ontsteking? Er komen drie contacten uit bij de stekker naar de verdeelkap, staat hier altijd stroom op?, zo ja, op welke zou er stroom komen.
Ik heb de verdeelkap van zijn orginele plaats gehaald waar hij tegen de motor gebout zit, maakt dit nog iets uit? Heb al de boutgaten verbonden met het blok voor als dit misschien een min zou zijn (je probeert alles uit te sluiten…)
ik heb een omega kabelboom aangesloten op de ronde stekkers welke normaliter stroom en info doorgeven naar het interieur, tevens heb ik de cockpit aangesloten, nu blijft het motorstoringslampje knipperen……., heeft dit ermee te maken dat ik de draden van de sensors (oliedruk, koeltemperatuur) nog niet heb aangesloten?
De motor moet tevens op G3 lopen, is hier misschien iets onderbroken (al lijkt dit me sterk want dit heeft met de brandstoftoevoer te maken en de vonk heeft ie evengoed nodig), tevens heb ik de brandstofpomp/ gasinstallatie nog niet aangesloten.
Wat zie ik over het hoofd?
Toppie,
Hier kan ik wel wat mee, gaan we eens kijken of we de juiste draden aan elkaar kunnen knopen.
Ik laat het je weten….Gr Peter
Kan iemand me dan helpen aan deze schema’s of de benodigde informatie.
Een motor welke alleen maar mooi ligt te wezen in het motorruim is ook nix.Alvast bedankt,
Peter
Op de computer staat x20se, deze komt uit een omega uit 1996.
Maargoed, kan je me uitleggen hoe deze aangesloten dient te worden?
In theorie zou je de motor zelf alleen op de motorkabelboom tesamen met computer te kunnen laten draaien als je hem voorziet van stroom?…….
Welke draden dien je te trekken om dit te bereiken?, ik heb nu twee kabelbomen naast elkaar liggen…….Alvast bedankt,
Peter
2 november 2012 om 19:24 In reactie op: Dramaverhaal X20se in rekord E1 – Kennis gezocht!!!! #17937557Zoooo, goedemorgen, dat is duidelijk een teken van buiten de lijntjes denken…..
Ik ging er inderdaad van uit dat de bult aan dezelfde kant kwam, niet dus.
Naar mijn inziens zou hij dan wel moeten passen over het subframe alleen zit de stuurinrichting dan in de weg maar dit lijkt me wel op te lossen, morgen maar eens passen en meten.Ter verduidelijking, ik heb de juiste aanzuigbuis en de motor past in de orginele rekord steunen.
Ik heb geen onderdelen van een 1.8 en heb deze dan ook niet te ruil, zoals gezegt ben ik echt voornemens het met de 2.0 te doen.
Ik heb eventueel wel de orginele carter met aanzuigbuis van de x20se met de bult voor. (eventuele interesse kan per pm)Jongens, voor zover, dank jullie wel (hoop er nu verder wel uit te komen) en zodra het allemaal draait zal ik wel een projecttopic ervoor openen aangezien er nog veel onbekend lijkt te zijn wat wel en wat niet gaat passen…..
2 november 2012 om 16:43 In reactie op: Dramaverhaal X20se in rekord E1 – Kennis gezocht!!!! #17937553
Uiteraard is de vuile carterpan de orginele, de schonere die van de ne
Hier het “spatscherm” op de ne carterpan, je ziet duidelijk dat het model maar ook de boutgaten geheel verschillend zijn.2 november 2012 om 09:57 In reactie op: Dramaverhaal X20se in rekord E1 – Kennis gezocht!!!! #17937552Zo werd het mij ook uitgelegd, het gaat om een alumium pan, zowel van de se als de ne, beiden uit 1 deel.
Als ik het spatscherm (of hoe het ook mag heten) in de ne carterpan leg dan zie je gewoon dat de omtrek anders is en dus nooit gaat passen. ik zal vanmiddag wel even een fotootje hiervan posten.
@opelforever, bedankt voor het aanbod maar het nu al aardig wat kosten gemaakt aan dit blok dus deze MOET erin, tevens is deze voorzien van een G3 installatie……1 november 2012 om 19:29 In reactie op: Dramaverhaal X20se in rekord E1 – Kennis gezocht!!!! #17937549@trashmetal, ikzelf kan geen aluminium lassen maar als iemand dit voor me kan voor een hobbyprijsje hou ik me aanbevolen.
Als iemand een carterpan met aanzuigbuis van een 1.8s blok heeft liggen of weet te liggen voor een vriendschappelijk prijsje….., denk dan aub aan mij.
Als er nog andere ideeen zijn verneem ik deze uiteraard ook graag want ik begin het nu aardig zat te worden en wil gewoon kunnen sleutelen met resultaten!!!!
Weet iemand me misschien ook zo te vertellen of het dan mogelijk om de gehele voorbrug over te schroeven van een omega B naar een rekord E1?
Als ik hier even op in mag haken:
Ben toevallig ook bezig met zo’n blok overhangen en kom er inderdaad ook achter dat de carterpan anders is.
Maar is deze dan 1 op 1 uitwisselbaar met deze van een 2.0s motor, want deze heb ik nog liggen…Alvast bedankt
Kijk hier hebben we wat aan, heb het topic van je gelijk even bij m’n favorieten opgeslagen.
Hebben er nog mensen ervaringen met een hydrolische koppeling?
Alvast bedankt,
Peter
Hmmmm, dus als ik standaard een 1800 had gehad paste het wel en omdat er standaard een 2.0 in heeft gelegen niet.
Maar als ik een 2.0-2.4e had genomen paste dit oo zonder problemen maar een 2.0 uit een omega is dus een geheel ander blok????
Dus de bak van een 1800 zou wel er zo op passen…..Maargoed, terug naar mijn vraag, als ik de bak van de omega over zet past deze dan wel op de cardan?
-
AuteurBerichten