X20SE kabelboom zonder stuurcode – startblokkering

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) X20SE kabelboom zonder stuurcode – startblokkering

  • Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264451
    Peter_N14GTI
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 April 2011

      Kan iemand me uitleggen (wellicht uit de autocross) hoe je een X20se motor kan laten lopen zonder het aansluiten van de ronde kabels……
      Ik heb een X20se (2ltr 8v, milieuvriendelijkere versie van de C20ne) ingebouwd in een oldtimer waarbij de kabelboom naar de ecu intact is, de beide ronde stekkers zijn erbij en heb een nagenoeg complete kabelboom met naar dashbord met 3 aansluitstekkers.
      Ik heb alles aangesloten alvast op de aanwezige kabelboom echter schiet hij in de startblokkering (knipperend dashbord lampje op de originele omega cockpit. Ook het het orginele stuur en sleutel erbij maar dit mag niet baten.
      Aangezien de kabelboom nagenoeg compleet is en niet alle draden ongeschonden zijn wil ik terug naar de eerste optie en vanaf de ronde stekkers de sensors solderen naar de bestaande kabelboom van de auto.
      Echter hoe ga ik de stuurcode omzeilen? Ik weet dat er in de autocross alleen het stuk van de kabelboom aan de bijrijderskant wordt gebruikt en niet het sensorgedeelte met de ronde stekkers. Ook kan ik zo snel geen draden ontdekken welke vanaf de cockpit/ ronde stekkers direct naar de motronic loopt.
      De “normale” kleurcodes van de bedrading weet ik wel (oa met dank aan corsanova ombouwsite).
      Welke draden dien ik met elkaar door te lussen om een vonk en openen van de injectoren te realiseren?

      Alvast bedankt voor t meedenken,

      Peter

      #18220987
      theunm
        Lid sinds:
        29 June 2004

        weet je zeker dat die jongens in de cross gebruik maken van een motor met startblokkering ?

        een motor start blokkering loopt met 4 draden

        #18220988
        arnold kadett
          Lid sinds:
          17 October 2010

          gewoon uit je ecu laten halen?

          #18220989
          Peter_N14GTI
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 April 2011

            Welke 4 draden draden gebruikt de startblokkering dan?
            Als je hem uit je ecu laat halen dan loopt ie dus zonder de ronde stekkers???
            Waar kan je hem er dan uit laten halen en wat kost dit dan ongeveer, meen wel eens gehoord te hebben dat dit 150euro kost, vindt dat toch wel aardig geld zoals je begrijpt. Is er hier op het forum niemand handig mee?

            Alvast bedankt voor het meedenken.

            #18220990
            arnold kadett
              Lid sinds:
              17 October 2010

              ik heb er een eruit laten halen + goed chippen voor 150 euro heb geen idee wat anderen vragen
              afgelopen week bij een audi sleutelcode laten verwijderen koste 75 euro

              #18220991
              Peter_N14GTI
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 April 2011

                Waar heb je dit laten doen dan?

                #18220992
                Jurgen
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 September 2007

                  gewoon andere ECU er aan hangen voor een paar tientjes. Zou volgens mij met een c20ne ecu moeten kunnen lopen.

                  #18220993
                  Peter_N14GTI
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 April 2011

                    Als dat juist is dan is dat natuurlijk geweldig.
                    Passen de stekkers dan 1 op 1 of moet dat nog aangepast worden?

                    #18220994
                    RamSwa72
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 February 2014

                      Kwam nog een leuke link tegen voor schema’s misschien heb je er wat aan , Ik wel tenminste!

                      http://members.home.nl/opeltje/SCHEMA.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

                      #18220995
                      Peter_N14GTI
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 April 2011

                        Altijd goed om te hebben, had er al veel maar om eerlijk te zijn is schema lezen niet echt mijn ding……

                        kan iemand me met zekerheid zeggen dat c20ne ecu direct past op een x20se motor = kabelboom (2 stekkers)

                        #18220996
                        RamSwa72
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 February 2014

                          Hallo Peter ben jij er al in geslaagd ?

                          #18220997
                          Peter_N14GTI
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 April 2011

                            Helaas nog niet, moet ik eerlijkheidshalve ook wel bekennen dat t op een laag pitje staat vanwege de algemene factor: tijd.
                            + ik heb nog nergens een pasklaar antwoord, de startblokkering eruit halen kan alleen met compete auto maar aangezien de opcom hem niet leest……. en een half gedemonteerde auto vervoeren voor een ecu aanpassing is in mijn ogen toch wel erg veel moeite/ werk/ kosten! Het moet wel leuk (hobby) blijven natuurlijk. ;)

                            #18220998
                            RamSwa72
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 February 2014

                              Goeie morgen peter ik heb een adres waar ze de IMMO kunnen uitprogrammeren ik heb dit ook laten doen krijg maandag of dinsdag mijn ecu terug , kosten waren 125 euro

                              #18220999
                              Peter_N14GTI
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                5 April 2011

                                Super, stuur mij ook dit adres even (per pm) dan ga ik ook even infomeren.

                                Alvast bedankt,

                                Peter

                                #18221000
                                RamSwa72
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 February 2014

                                  Oky duidelijk, kosten 125 euro inclusief de btw en verzendkosten.

                                  Met vriendelijke groet,
                                  Eurox Auto-Electronica
                                  Noordersluisweg 37 J
                                  8243 PR Lelystad
                                  Tel 0320-260166
                                  Tel 06-15372251
                                  http://www.eurox.nl

                                  #18221001
                                  Peter_N14GTI
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    5 April 2011

                                    Heb inmiddels bericht terug, ze schijnen deze ecu niet te kunnen herprogammeren omdat het een denso is……

                                    was iemand bekend of deze motor op een andere ecu ook werkt?

                                    Alvast bedankt,

                                    Peter

                                    #18221002
                                    RamSwa72
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      5 February 2014

                                      Oh dat is balen dacht dat geen verschillende X20SE Ecu’s waren
                                      Welk nummer staat er bij jou op ?
                                      dit is die van mij

                                      #18221003
                                      RamSwa72
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        5 February 2014

                                        PS: ik heb nog wel een codevrije C20NE ECU liggen

                                        #18221004
                                        Peter_N14GTI
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          5 April 2011

                                          Wat jij hebt is een motronic van bosch, ik heb een delco.
                                          Heeft die motronic ook 2 stekkers?
                                          Ik stuur je ook wel even een pm met mijn emailadres, communiceerd een stuk makkelijker……

                                          #18221005
                                          RamSwa72
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            5 February 2014

                                            Delco Ecu in niet van de X20SE dit weet ik 100% zeker
                                            die zitten vaak op lichtere 16v motoren zoals de C14NZ

                                            #18221006
                                            RamSwa72
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              5 February 2014

                                              X20SE
                                              Bauform: R4
                                              Steuerung: OHC
                                              Anzahl der Ventile: 8
                                              Bohrung (mm): 86,0
                                              Hub (mm): 86,0
                                              Volumen (cm³): 1998
                                              Leistung (kW bei min-1): 85 / 5200, 85 / 5400 (Omega B)
                                              Drehmoment (Nm bei min-1): 172 / 2800, 178 / 2800 (Omega B)
                                              Verdichtung: 10 : 1
                                              Motormanagement: Bosch Motronic M 1.5.4
                                              Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt
                                              Steuerung: Zahnriemen
                                              Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator
                                              Eigenschaften:
                                              Verwendung: Frontera A (MSG 5E-T), Omega B (R25, AR25)

                                              #18221007
                                              RamSwa72
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                5 February 2014

                                                hier de link voor de motoren info

                                                http://www.opel-infos.de/motoren/motto.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                              22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.