Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door MonzaRon
:o je hebt al een garage vol met oldies :wubweet niet of het voor jou interessant is om Duitsland te verkennen,
daar staan nog genoeg GOEDE Sennies te wachten op een nieuwe eigenaar. :hmmzvoor de LPG kun je zelf gaan zorgen in Belgie,
om dan niet met de keuringen in de problemen te komenklik hier op een paar voorbeeld sites:
http://www.mobile.de>>>Senators
bij EB kan je goedkoper terecht, maar de kans dat je
een beetje werk naar je toe haalt is groter ;)grtz Ron ;)
Mobile.de ken ik al en ik kijk dagelijks of er iets opstaat .
De tweede site is nieuw voor mij , maar meestal hebben ze 220000+ op de teller staan of is er schade aan en geven ze zaken er extra bij waar ik niets mee ben .
Zoals je zegt ik heb een garage vol met oldies en die zijn allemaal in concourstaat , en de kmstand is allemaal onder de 150000 dus die zijn te gek om te gebruiken als dagelijkse wagen .
Daarom mijn zoektocht .
Ik heb al enkele jonge wagens gehad zoals een Omega B X2.0XEV en die oliepomp heeft het op 235000 km begeven , een Rover 800 waar de benzinepomp en injectoren het begeven hebben door de vorige eigenaar hem te lang laten stil te staan en nu dus op zoek , en waarom ik jullie hulp vraag is simpel , ik ben al eens naar Friesland gereden om een rotte wagen te bezichtigen terwijl die aan de telefoon zei strak en keihard maar dat was door de plamuur dat ze in de drempels gestoken hadden , en in Zeeland heb ik hetzelfde meegemaakt .
Daarom wil ik vragen aan degene die er in de buurt wonen of die mij willen helpen en een eerste check up van de wagen gaan maken , indien die de moeite is dan kom ik naar Nederland .@ Ghanz : Het verbruik doet er in feite niet toe , maar het is de samenloop van de carosserie en het verbruik dat mij doet besluiten een andere te zoeken .
De motor bevalt mij wel dat is het probleem niet , hij heeft nog maar 134000 km dat is nog nieuw .
@MonzaRon : Die 3000 is ook geen maximum in feite , ik taxeer elke auto op de kwaliteit en het kan zijn dat ik 4 of 5000 uitgeef , alles hangt van de staat en de optielijst af .
Mijn opzet is , ik heb een Sennie A2 2.5 CD met LPG en een Sennie B 2.6 bijgetuned tot 185 Pk en een Mattigsnuitje erop ook met LPG erin .
Die wil ik houden in showroom toestand .
Maar ik moet een dagelijkse wagen hebben ook dus indien ik een Sennie B met die opties vind dat ik zeg en die toestand dan krijgt die de tuningkit en bewaar ik die en rijd met mijn 2.6 dagelijks omdat die LPG heeft .
Indien er zich een Sennie A2 voordoet in zeer goede toestand kan die mijn Mattigit krijgen en bewaar ik die en rijd met mijn Sennie A2 2.5 met LPG rond daarom dat ik niet echt een LPG in mijn te zoeken voertuig moet hebben , er word misschien zelden mee gereden , verleden jaar met de BMW die ik heb heb ik 500 km gereden .
Zo nu hebben jullie meer info over waarom ik een andere auto zoek .origineel gepost door MonzaRon
ene die geen plamuur op zich heeft maar waar nog overal echt plaatwerk zit
je stelt hoge eisen voor een lage prijs [ca 1500-2000] :hmmz
denk zelf dat je je tank vol moet gooien om deze
wagens grondig op de [rotte] punten te bekijken,
en hopenlijk vindt jij tussen deze aanbiedingen een Topper :thumbupsucces ermee ;)
Ik stel hoge eisen aan de carosserie omdat de keuringseisen streng zijn in België en ik hem als dagelijkse wil inzetten .
De prijs is niet zoals aangegeven door de advertenties 1500 – 2000 maar mag tot 3000 gaan maar dan moet hij echt perfect zijn en moet er LPG inzitten in het geval van een Senator A2 .
Maar ik denk dat je mijn topic niet goed gelezen hebt ,
de optielijst is voor een Sennie B en dan mag hij tot 3000 euro gaan .
Indien het een Sennie A2 is met de optielijst die gehanteerd wordt voor de Sennie B dan mag hij ook 3000 kosten maar meestal hebben die zo geen optielijst en dan vind ik rondde 2500 een eerlijke prijs voor een Sennie A2 .
De Monza’s gaan hier rond de 3500 en die zijn meer geliefd .Ik ben een liefhebber van de Senator A2 en de B , die ik allebij heb .
De Senator B is een 2.6 en in nieuwstaat met een 130000km en getuned met Mattig , onderlip , wenkbrauwen en de grill .
De Senator A2 moet nog kompleet in orde gezet worden met de volledige Mattigkit , dat is een 2.5 CD .
Volgend jaar zal er een Senator A2 2.3 TD origineel dus geen omgebouwde benzine te koop komen en een 2.2 in onderdelen .
Geïnteresseerden voor de 2.3 TD mogen al iets laten horen .Ik heb een Senator A2 2.2 gekocht als wintervoertuig .
Het zijn beide 4 versnellingsautomaten .
Dus de primaire as is hetzelfde van vertanding en de verhoudingen in de versnellingsbak ook ?Normaal is een Senni A2 en een Monza A2 bumper juist hetzelfde en als ik mij goed herinner is hij geproduceerd uit ABS of PPE ?
origineel gepost door Omega Jeff
Weet jij zo het kenteken van de Omi ?
en is hij zilvergrijs ?
Ik heb er best veel gehad, king:
misschien heb ik em ooit in bezit gehad en kan ik je er meer over vertellen..groeten
Het is een Belgische wagen ,
die hebben geen kenteken , het kenteken wordt door iedere eigenaar opnieuw aangevraagd .De Omi heeft dus 120000 km en op 70000 km is er een nieuwe motor in geplaatst door de garage , ze konden mij niet zeggen welke motor het was van voor 92 met de kettingproblemen of die erna , ook wisten ze de km-stand niet te vertellen .
Heb dus al een Opel Senator A2 2.2 automaat gekocht om voorlopig verder te kunnen .
De Senator B met 179000 km heeft geen leder en er is roest aan de achterste wielranden en deuren , dus beiden zijn niet perfect .Dag Bjorn ,
Ik heb die van mijn Senni A2 ook gesukkeld en heb ze laten intrekken bij AutoGLASS J&M bvba
Adres: Tongersesteenweg 190
3800 Sint-Truiden
Tel.: 011 / 69 53 97
Fax: 011 / 69 53 98
E-mail: info@autoglassjm.be
Dat heeft mij toen 75 euro gekost , ik had wel alle delen geleverd .
Je ziet je bent niet alleen die sukkeld met die ramen .Er gaat geen enkele deur open . Alleen de knipperlichten worden aangestuurd .
Ik heb dat kickpanel weggedaan en ben volgende tegengekomen een zware fiche waar 2 kabels zijn van doorgeknipt (er waren maar 2 kabels voorzien) en een stuurmodule met nummer 90 493 285 .
Een Kiekert was er niet te zien , maar ik vermoed dat dat de sturing is .
Of staat die Kiekert op een andere plaats ?
Kan ik die vervangen en werkt dan alles gewoon terug nadat ik de twee handzenders terug ingelezen heb door de methode van 15 sec een signaal te zenden met het contact aan ?
Moet ik naar de dealer om aan de Tech gehangen te worden ?Alvast bedankt .
-
AuteurBerichten