Hulp voor Senator A2 of Sennie B

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Hulp voor Senator A2 of Sennie B

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217399
    Peter 1
      Lid sinds:
      5 July 2005

      Hey ,

      Nu mijn Opel Omega het heeft laten afweten heb ik mij een Senator A2 2.2 gekocht om mij uit de nood te helpen .
      Maar hij drinkt redelijk veel en er zijn wel carosseriewerkzaamheden aan en die zijn er teveel aan .
      Nu ben ik op zoek naar een A2 motor speelt weinig rol maar liefst een zwaardere dan een 2.2 en ene die geen plamuur op zich heeft maar waar nog overal echt plaatwerk zit .
      Zouden jullie mij uit de nood kunnen helpen door de toestand eens te controleren van bepaalde voertuigen ?
      http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//auto.marktplaats.nl/oldtimers/319666025-opel-senator.html%3Freturn%3DeJwtjVEKgzAQBe8ixE%252BTKBYaEbE3CZpiMCZLdqWlpXfv2vqzDDMP1hpt3t6oDo2%252BtKZAZ%252FO0dAsRGCnXBC5Wm80rQbCWsIpB%252FicVLDA8Q6%252FLGXtKohm1aG6Bz3j9ETG9PDDifcazw2EVw8ZhjPvmsp8Ov59%252BfTDw1yDqtlbooqWU2Sf0HOoSYO9V0X2%252BKZU5Lw%253D%253D%26df%3D1%26fta%3DeNolkEGOwyAMRe%252BCNF0bSEIw6q6bOUVFYtKJJm1QSdpoqtx9DNmgh%252F2%252FzcejwU%252FCFsX6nK4vPyXh%252BKpRbNNZniidlxmlmyRaPhf8G6NLAyWuxQXB3SM%252B1nt4jr2LK99%252F3zjHMH0pSOHhl%252Fnp5jSiOsW4niGPrlBEfwvCjTwiIS8aqeyUxqKQGnTtu2aTWg5h6PsCVEHNANSZxm5S9aElyxplq9r4IjZgLWtUB7LtsoZsqAe1SWmo74zJLkV68JtkBSmpD%252FCUXZ4AemJoBqg6lQGsqQp4AJntum9rYLviDjUFQFvblrdzjGWOntJ1Co%252Fb8pPjATc40t1v15yYQ1KJrFD4t3AeJX5GrCpzYGl8X8TxKVwWbt8P9SurAT%252F7%252Fg9N235M%26fta_ind%3D4%26fs%3D1

      http://www.autowereld.nl/opel/senator/2.5i-303741/details.html

      http://www.autowereld.nl/opel/senator/2.5-e-327147/foto.html

      http://www.tweedehands.nl/autos/autos/opel/opel-senator-3-0-e-aut-69157148.html?qq=senator&sort=datum_desc

      http://www.tweedehands.nl/autos/autos/opel/opel-senator-2-5e-81-lpg-62493277.html?qq=senator&sort=datum_desc

      Maar het mag ook een Senator B zijn zonder carosseriewerk en zoals hierboven gezegd keihard door plaat en niet door vulmaterialen aangezien onze keuring in België streng is .
      Als het een Senni B is dan heb ik wel redelijk moeilijke eisen nl:
      km-stand niet boven de 150000, leder airco , elektrische ramen , schuifdak , zetelverwarming en dus het belangrijkste nog eens herhalen , geen roest .

      #17614870
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        ene die geen plamuur op zich heeft maar waar nog overal echt plaatwerk zit

        je stelt hoge eisen voor een lage prijs [ca 1500-2000] :hmmz

        denk zelf dat je je tank vol moet gooien om deze
        wagens grondig op de [rotte] punten te bekijken,
        en hopenlijk vindt jij tussen deze aanbiedingen een Topper :thumbup

        succes ermee ;)

        #17614871
        The_Undertaker
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 April 2006

          Als je hem uit NL wilt halen, heb ik evt. nog wel een Senator B in de aanbieding, gegarandeerd hard en roestvrij, en relatief lage KM-stand. U2U maar voor meer info.

          #17614872
          Peter 1
            Lid sinds:
            5 July 2005

            origineel gepost door MonzaRon

            ene die geen plamuur op zich heeft maar waar nog overal echt plaatwerk zit

            je stelt hoge eisen voor een lage prijs [ca 1500-2000] :hmmz

            denk zelf dat je je tank vol moet gooien om deze
            wagens grondig op de [rotte] punten te bekijken,
            en hopenlijk vindt jij tussen deze aanbiedingen een Topper :thumbup

            succes ermee ;)

            Ik stel hoge eisen aan de carosserie omdat de keuringseisen streng zijn in België en ik hem als dagelijkse wil inzetten .
            De prijs is niet zoals aangegeven door de advertenties 1500 – 2000 maar mag tot 3000 gaan maar dan moet hij echt perfect zijn en moet er LPG inzitten in het geval van een Senator A2 .
            Maar ik denk dat je mijn topic niet goed gelezen hebt ,
            de optielijst is voor een Sennie B en dan mag hij tot 3000 euro gaan .
            Indien het een Sennie A2 is met de optielijst die gehanteerd wordt voor de Sennie B dan mag hij ook 3000 kosten maar meestal hebben die zo geen optielijst en dan vind ik rondde 2500 een eerlijke prijs voor een Sennie A2 .
            De Monza’s gaan hier rond de 3500 en die zijn meer geliefd .

            #17614873
            Ghanz
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 July 2005

              ik zou, als de 2.2 motor niet bevalt, ook zeker geen 2.5 nemen.

              wel zuipen die dingen, maar toch weinig prestaties.

              de 3.0 motoren daarintegen zuipen ook, maar leveren wel prestaties.

              http://link.marktplaats.nl/313530553

              das een leuk ding, maar wel eindje uit de buurt. maar zeker niet verrot

              #17614874
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Ik stel hoge eisen aan de carosserie omdat de keuringseisen streng zijn in België en ik hem als dagelijkse wil inzetten .
                De prijs is niet zoals aangegeven door de advertenties 1500 – 2000 maar mag tot 3000 gaan maar dan moet hij echt perfect zijn en moet er LPG inzitten in het geval van een Senator A2 .
                Maar ik denk dat je mijn topic niet goed gelezen hebt ,
                de optielijst is voor een Sennie B en dan mag hij tot 3000 euro gaan .

                ik blijf maar lezen, lezen en lezen maar kon geen 3000 euro vinden
                in de opening van je topic,
                en je advertenties lagen niet hoger dan 2000, vandaar ook mijn reactie ;)

                Maar nu ben je wel duidelijk, met wat je wil, en tot welke prijs. :thumbup

                succes met het vinden van een Sennie :wors

                #17614875
                rinus de boer
                  Lid sinds:
                  2 July 2004

                  Met een klein beetje geluk kun je tegen een Sennie A aanlopen voor die prijs, die ook nog goed is (dwz dagelijks inzetbaar) en weinig werk heeft. Maar het zal niet meevallen.

                  Een goede Sennie B zijn eigenlijk in verhouding goedkoper, want totaal niet geliefd bij het grotere publiek, vanwege de (eventuele) elektrische storingen en onderhoudskosten.

                  Nog niet zolang geleden stond er in het dorp naast mijn dorpje een hele mooie te koop, voor nog geen 1250 Euries, en die was haast in concoursconditie. Heeft maandenlang te koop gestaan. Maar ja, zoals gezegd, onderhoudskosten, verbruik (zeker als dagelijkse auto) en houdersschapsbelasting “killen” de vraag naar het model.

                  #17614876
                  Peter 1
                    Lid sinds:
                    5 July 2005

                    @ Ghanz : Het verbruik doet er in feite niet toe , maar het is de samenloop van de carosserie en het verbruik dat mij doet besluiten een andere te zoeken .
                    De motor bevalt mij wel dat is het probleem niet , hij heeft nog maar 134000 km dat is nog nieuw .
                    @MonzaRon : Die 3000 is ook geen maximum in feite , ik taxeer elke auto op de kwaliteit en het kan zijn dat ik 4 of 5000 uitgeef , alles hangt van de staat en de optielijst af .
                    Mijn opzet is , ik heb een Sennie A2 2.5 CD met LPG en een Sennie B 2.6 bijgetuned tot 185 Pk en een Mattigsnuitje erop ook met LPG erin .
                    Die wil ik houden in showroom toestand .
                    Maar ik moet een dagelijkse wagen hebben ook dus indien ik een Sennie B met die opties vind dat ik zeg en die toestand dan krijgt die de tuningkit en bewaar ik die en rijd met mijn 2.6 dagelijks omdat die LPG heeft .
                    Indien er zich een Sennie A2 voordoet in zeer goede toestand kan die mijn Mattigit krijgen en bewaar ik die en rijd met mijn Sennie A2 2.5 met LPG rond daarom dat ik niet echt een LPG in mijn te zoeken voertuig moet hebben , er word misschien zelden mee gereden , verleden jaar met de BMW die ik heb heb ik 500 km gereden .
                    Zo nu hebben jullie meer info over waarom ik een andere auto zoek .

                    #17614877
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      :o je hebt al een garage vol met oldies :wub

                      weet niet of het voor jou interessant is om Duitsland te verkennen,
                      daar staan nog genoeg GOEDE Sennies te wachten op een nieuwe eigenaar. :hmmz

                      voor de LPG kun je zelf gaan zorgen in Belgie,
                      om dan niet met de keuringen in de problemen te komen

                      klik hier op een paar voorbeeld sites:

                      autoscout.de>>>Senator B

                      http://www.mobile.de>>>Senators

                      bij EB kan je goedkoper terecht, maar de kans dat je
                      een beetje werk naar je toe haalt is groter ;)

                      grtz Ron ;)

                      #17614878
                      Peter 1
                        Lid sinds:
                        5 July 2005

                        origineel gepost door MonzaRon
                        :o je hebt al een garage vol met oldies :wub

                        weet niet of het voor jou interessant is om Duitsland te verkennen,
                        daar staan nog genoeg GOEDE Sennies te wachten op een nieuwe eigenaar. :hmmz

                        voor de LPG kun je zelf gaan zorgen in Belgie,
                        om dan niet met de keuringen in de problemen te komen

                        klik hier op een paar voorbeeld sites:

                        autoscout.de>>>Senator B

                        http://www.mobile.de>>>Senators

                        bij EB kan je goedkoper terecht, maar de kans dat je
                        een beetje werk naar je toe haalt is groter ;)

                        grtz Ron ;)

                        Mobile.de ken ik al en ik kijk dagelijks of er iets opstaat .
                        De tweede site is nieuw voor mij , maar meestal hebben ze 220000+ op de teller staan of is er schade aan en geven ze zaken er extra bij waar ik niets mee ben .
                        Zoals je zegt ik heb een garage vol met oldies en die zijn allemaal in concourstaat , en de kmstand is allemaal onder de 150000 dus die zijn te gek om te gebruiken als dagelijkse wagen .
                        Daarom mijn zoektocht .
                        Ik heb al enkele jonge wagens gehad zoals een Omega B X2.0XEV en die oliepomp heeft het op 235000 km begeven , een Rover 800 waar de benzinepomp en injectoren het begeven hebben door de vorige eigenaar hem te lang laten stil te staan en nu dus op zoek , en waarom ik jullie hulp vraag is simpel , ik ben al eens naar Friesland gereden om een rotte wagen te bezichtigen terwijl die aan de telefoon zei strak en keihard maar dat was door de plamuur dat ze in de drempels gestoken hadden , en in Zeeland heb ik hetzelfde meegemaakt .
                        Daarom wil ik vragen aan degene die er in de buurt wonen of die mij willen helpen en een eerste check up van de wagen gaan maken , indien die de moeite is dan kom ik naar Nederland .

                        #17614879
                        Ghanz
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          31 July 2005

                          die wagen waarvan ik de link gaf…

                          volgens mij wel een goed ding, heb m al eens nader bekeken gedaan :D

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.