Pert

Aangemaakte reacties

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Aansluiten plasma tellerplaten #17594328
    Pert
      Lid sinds:
      6 February 2009

      origineel gepost door sw_reijnders

      Het licht wat er vanaf komt mag nog wel iets minder.

      In reactie op: Aansluiten plasma tellerplaten #17594326
      Pert
        Lid sinds:
        6 February 2009

        Bedankt allemaal voor de reactie’s.

        Ik heb in TIS2000 een schema gevonden van de lichtschakelaar (links naast je stuur).

        De oplossing is als volgt:

        – Je haalt het linker paneel met luchtrooster weg inclusief de schakelunit.
        – Je gebruikt een soort van laskapjes om de stroom af te tappen (die doe je over de draad heen, en kun je weer een 2e draad insteken. Dan knijp je het samen en heb je ook stroom op de andere draad).
        – De bruine draad is de min, en de grijs/groene draad is de plus voor het stadslicht.

        Als je het op deze manier aansluit, gaan de tellerlichten branden zodat je de knop 1 klikje omdoet!

        In reactie op: Aansluiten plasma tellerplaten #17594322
        Pert
          Lid sinds:
          6 February 2009

          origineel gepost door wim-v6
          Ligt eraan, zit er zo’n kastje bij om aan te sturen..

          die kan je dan aan de aansluiting van stadslicht maken of kentekenlampje.

          dan kan je m regelen met t kastje wat erbij zit…

          Willem

          Er zit een inverter bij, die de stroom omvormt. Het probleem is dat deze wel genoeg stroom aangevoerd moet krijgen, anders gaan de plasma platen flikkeren.

          Ik denk dat de aansluiting van het stadslicht een goed idee is.
          Enig idee welke draden ik moet hebben achter mijn dashboard? Ik heb al in EPC gekeken, maar daar staan geen kabelschema in.

          In reactie op: Aansluiten plasma tellerplaten #17594320
          Pert
            Lid sinds:
            6 February 2009

            origineel gepost door wim-v6
            Welk relais, tellerverlichting gaat niet via een relais..

            willem

            Nuttige informatie..

            Heb jij een oplossing welke het beste is? Wat is het veiligste om de plus en min aan vast te maken? :)

            In reactie op: Aansluiten plasma tellerplaten #17594318
            Pert
              Lid sinds:
              6 February 2009

              origineel gepost door Myszek
              Zien er mooi uit man! Maar niet goedkoop zeg.
              Hoe is de verzending gegaan? Niet opengemaakt onderweg?

              //EDIT: Zie nu trouwens dat als je in zlotys betaalt het maar 35 euro is i.p.v. 65…:wtf

              Oké :wtf
              Je zit dan nog wel met omwissel kosten. Maar dat zal geen 30 euro zijn?

              Ik moet zeggen, het is wel het geld waard. Het is keurig binnen de tijd verzonden, netjes verpakt. Netjes een bonnetje erbij (oké, ik lees geen pools). Niets op aan te merken!

              Wat betreft de draden, ik wil geen kortsluiting of brandgevaar. Ik ben bang dat als ik de draden gewoon op een van de fittingen soldeer, dat er teveel stroom door de hele boel heen moet. Vandaar zou ik het liever direct achter het relais vast solderen.

              In reactie op: How to…. deurpanelen demonteren #17366314
              Pert
                Lid sinds:
                6 February 2009

                origineel gepost door speaker
                How to …. Leds in dashboard !!!

                Deze link is om normale verlichting te vervangen door led-verlichting!!

                http://www.spieker.se/howtoledsdash.htm

                Peter

                Ik heb vandaag mijn tellerplaten verwisseld, met deze how2 was het niet zoeken om schroefjes e.d. Erg handige how2 dus.

                Echter: ik kreeg de tellerunit niet achter het stuur vandaan. Misschien is het handig te vermelden dat het stuur op de laagste stand moet staan? Ik heb eerst wat aangemodderd, daarna kwam ik pas op dat idee.

                In reactie op: Hoe inlaatspruitstuk verwijderen? #17529233
                Pert
                  Lid sinds:
                  6 February 2009

                  Ik heb vandaag de kap er af gehaald, en schrok me dood. Mijn auto heeft 163.000 op de teller, maar zit bijna helemaal pot dicht?!

                  De foto’s spreken voor zich..

                  Nu wil ik dit geheel met kleppen ook schoonmaken. Maar kan ik dit in één geheel er af pakken door een paar moeren los te draaien? Iemand enig idee of tips?

                  In reactie op: Hoe inlaatspruitstuk verwijderen? #17529232
                  Pert
                    Lid sinds:
                    6 February 2009

                    Bedankt voor het antwoord! Ik ben dolblij dat ik hem helemaal schoon kan maken!

                    De linker twee hoef ik niet los te halen. Alleen de rechter twee, omdat het spruitstuk daar langs weg moet.

                    In reactie op: Hoe vervang je een brandstoffilter? #17527897
                    Pert
                      Lid sinds:
                      6 February 2009

                      origineel gepost door speaker
                      Je kan het filter los draaien door de torxbout ( nr.45 meen ik ) los te draaien , dan komt het filter aan de onderkant los. Er zal wel wat diesel uit je leidingen druppelen maar dat is niet echt noemenswaardig.
                      Oude filter en oude diesel er uit kiepen en een een nieuw filter plaatsen ( bij een filter zit meestal ook een nieuwe grote rubberring en een kleine , de kleine dicht het geheel bij de torxbout af. De grote dicht de test van het filter af )
                      Nieuwe diesel in je filterhuis gieten ( toto de rand ) en je filter weer monteren.

                      In de meeste gevallen is er toch lucht in de leidingen gekomen, maar dat is niet erg.

                      Start je vec. Hij zal zeker starten….. en weer uitvallen. start dan ff door zodat de pomp de diesel door pompt.
                      Doe dit steeds maximaal 20 seconden , anders vind je startmotor dit niet zo fijn. ff wachten en weer starten. Hij kan na 2 keer ff flink aan sputteren , maar dan ff volhouden en hij start !!

                      Pix heb ik niet, maar zo moet het ook lukken hoor !!

                      Ik weet niet waar je woont, maar anders kom je maar ff langs !!

                      Inderdaad een duidelijke beschrijving. Ik denk dat het dan wel moet gaan lukken. Zo moeilijk kan het niet zijn! Heel erg bedankt voor de moeite. :wors
                      Als het gelukt is, post ik mijn ervaring wel even.

                      In reactie op: Hoe vervang je een brandstoffilter? #17527895
                      Pert
                        Lid sinds:
                        6 February 2009

                        origineel gepost door sw_reijnders
                        ik heb even niet snel een how-to.

                        maar als je het klein onderhoud zelf wil gaan uitvoeren, kan ik je aanraden om bv Haynes Manual en So Wird’s Gemacht aan te schaffen.
                        Beide boeken zijn voor een 20 euro op de duitse en engelse ebay’s goed te krijgen hoor.

                        Bedankt voor de tip! Ik zal hier eens naar kijken!

                        Werkt ongeveer hetzelfde als een oliefilter. Je kunt hem gewoon losdraaien met de hand. Als je niet genoeg ruimte hebt naar onder om hem los te kunnen halen omdat er nog buis in zit die naar de bodem van de filter loopt, kun je de middelste bajonetbout even losdraaien en die buis eruit halen. Wat er in het filter zit laten verwerken samen met de filter, dus niet nog even alle diesel hergebruiken, hier zit namelijk ook het nodige vocht bij. Nieuwe filter even afvullen met diesel zodat er geen lucht in je brandstofsysteem zit. Die kun je gewoon erop draaien, en daarna kun je ook de bajonetbout weer terugzetten. Vergeet niet even nieuwe koperen ringen te gebruiken, als je geen nieuwe hebt kun je de oude even verhitten, dan zijn ze ook weer als nieuw.

                        Bedankt voor de reactie. Maar als ik het filter los haal, loopt er toch allemaal diesel uit de leidingen? Ik heb begrepen dat er druk op het systeem staat.

                        In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17432943
                        Pert
                          Lid sinds:
                          6 February 2009

                          Mijn auto had een beetje last van kortsluiting. Één zekering ging steeds stuk, waarna geen enkele teller het meer deed. Ook de lichtjes en knipperlichten deden het niet meer.
                          Oorzaak: een kabelbreuk aan de cruisecontrol unit in het stuur. Kom er maar eens op. :P Dus heb even een nieuw kabeltje getrokken.

                          P.s. Wat word ik toch gek van al die jopie’s patat, die lopen te solderen aan kabels van de radio e.d. Haal gewoon Iso verlengstekker voor je auto :hmmz

                          In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17432894
                          Pert
                            Lid sinds:
                            6 February 2009

                            Zo’n powerled lijkt mij maar niks. Ik vind de binnenverlichting al erg scherp aan je ogen, als je in het donker instapt.

                            Gister reed ik weg, deed mijn hele dashboard incl. alle lampjes en knipperlichten etc. het niet meer. Bleek dat er 1 zekering stuk was. FF vervangen, en alles doet het weer.

                            In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17432850
                            Pert
                              Lid sinds:
                              6 February 2009

                              origineel gepost door machoboy
                              Nieuwe voorbumper geplaatst wat een werkking:

                              Welke velgen zijn dit machoboy? Die staan echt super! :wors

                              In reactie op: wat houd ecotec nu precies in ? #17379257
                              Pert
                                Lid sinds:
                                6 February 2009

                                Het is een Y20DTH motor. Ook heb ik het idee dat hij onder de +/- 2300 toeren vermogen inhoudt. Of is het omdat het een 16v is, dat die pas hoger in de toeren extra kleppen opengaan ofzo?

                                In reactie op: wat houd ecotec nu precies in ? #17379255
                                Pert
                                  Lid sinds:
                                  6 February 2009

                                  origineel gepost door headzz
                                  ik heb het laatst over deze motor gehad op school :D

                                  de ecotec heeft een lange inlaat en een korte inlaat

                                  bij lage toerentallen en weinigvermogenvraag gaat de inlaat via de lange weg

                                  en bij zware belasting dusss gaaaaaaasss pakt hij de korte inlaat waardoor je net iets meer koppel krijgt :)

                                  Kan het daarom zijn dat als ik het gas intrap, hij bij +/- 2300 toeren in een keer vooruit schiet (veel meer power heeft?) omdat hij dat overschakelt naar de kortere inlaat?

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)