Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door sw_reijnders
Het licht wat er vanaf komt mag nog wel iets minder.
Bedankt allemaal voor de reactie’s.
Ik heb in TIS2000 een schema gevonden van de lichtschakelaar (links naast je stuur).
De oplossing is als volgt:
– Je haalt het linker paneel met luchtrooster weg inclusief de schakelunit.
– Je gebruikt een soort van laskapjes om de stroom af te tappen (die doe je over de draad heen, en kun je weer een 2e draad insteken. Dan knijp je het samen en heb je ook stroom op de andere draad).
– De bruine draad is de min, en de grijs/groene draad is de plus voor het stadslicht.Als je het op deze manier aansluit, gaan de tellerlichten branden zodat je de knop 1 klikje omdoet!
origineel gepost door wim-v6
Ligt eraan, zit er zo’n kastje bij om aan te sturen..die kan je dan aan de aansluiting van stadslicht maken of kentekenlampje.
dan kan je m regelen met t kastje wat erbij zit…
Willem
Er zit een inverter bij, die de stroom omvormt. Het probleem is dat deze wel genoeg stroom aangevoerd moet krijgen, anders gaan de plasma platen flikkeren.
Ik denk dat de aansluiting van het stadslicht een goed idee is.
Enig idee welke draden ik moet hebben achter mijn dashboard? Ik heb al in EPC gekeken, maar daar staan geen kabelschema in.origineel gepost door wim-v6
Welk relais, tellerverlichting gaat niet via een relais..willem
Nuttige informatie..
Heb jij een oplossing welke het beste is? Wat is het veiligste om de plus en min aan vast te maken? :)
origineel gepost door Myszek
Zien er mooi uit man! Maar niet goedkoop zeg.
Hoe is de verzending gegaan? Niet opengemaakt onderweg?//EDIT: Zie nu trouwens dat als je in zlotys betaalt het maar 35 euro is i.p.v. 65…:wtf
Oké :wtf
Je zit dan nog wel met omwissel kosten. Maar dat zal geen 30 euro zijn?Ik moet zeggen, het is wel het geld waard. Het is keurig binnen de tijd verzonden, netjes verpakt. Netjes een bonnetje erbij (oké, ik lees geen pools). Niets op aan te merken!
Wat betreft de draden, ik wil geen kortsluiting of brandgevaar. Ik ben bang dat als ik de draden gewoon op een van de fittingen soldeer, dat er teveel stroom door de hele boel heen moet. Vandaar zou ik het liever direct achter het relais vast solderen.
origineel gepost door speaker
How to …. Leds in dashboard !!!Deze link is om normale verlichting te vervangen door led-verlichting!!
http://www.spieker.se/howtoledsdash.htm
Peter
Ik heb vandaag mijn tellerplaten verwisseld, met deze how2 was het niet zoeken om schroefjes e.d. Erg handige how2 dus.
Echter: ik kreeg de tellerunit niet achter het stuur vandaan. Misschien is het handig te vermelden dat het stuur op de laagste stand moet staan? Ik heb eerst wat aangemodderd, daarna kwam ik pas op dat idee.
Ik heb vandaag de kap er af gehaald, en schrok me dood. Mijn auto heeft 163.000 op de teller, maar zit bijna helemaal pot dicht?!
De foto’s spreken voor zich..
Nu wil ik dit geheel met kleppen ook schoonmaken. Maar kan ik dit in één geheel er af pakken door een paar moeren los te draaien? Iemand enig idee of tips?
Bedankt voor het antwoord! Ik ben dolblij dat ik hem helemaal schoon kan maken!
De linker twee hoef ik niet los te halen. Alleen de rechter twee, omdat het spruitstuk daar langs weg moet.
origineel gepost door speaker
Je kan het filter los draaien door de torxbout ( nr.45 meen ik ) los te draaien , dan komt het filter aan de onderkant los. Er zal wel wat diesel uit je leidingen druppelen maar dat is niet echt noemenswaardig.
Oude filter en oude diesel er uit kiepen en een een nieuw filter plaatsen ( bij een filter zit meestal ook een nieuwe grote rubberring en een kleine , de kleine dicht het geheel bij de torxbout af. De grote dicht de test van het filter af )
Nieuwe diesel in je filterhuis gieten ( toto de rand ) en je filter weer monteren.In de meeste gevallen is er toch lucht in de leidingen gekomen, maar dat is niet erg.
Start je vec. Hij zal zeker starten….. en weer uitvallen. start dan ff door zodat de pomp de diesel door pompt.
Doe dit steeds maximaal 20 seconden , anders vind je startmotor dit niet zo fijn. ff wachten en weer starten. Hij kan na 2 keer ff flink aan sputteren , maar dan ff volhouden en hij start !!Pix heb ik niet, maar zo moet het ook lukken hoor !!
Ik weet niet waar je woont, maar anders kom je maar ff langs !!
Inderdaad een duidelijke beschrijving. Ik denk dat het dan wel moet gaan lukken. Zo moeilijk kan het niet zijn! Heel erg bedankt voor de moeite. :wors
Als het gelukt is, post ik mijn ervaring wel even.origineel gepost door sw_reijnders
ik heb even niet snel een how-to.maar als je het klein onderhoud zelf wil gaan uitvoeren, kan ik je aanraden om bv Haynes Manual en So Wird’s Gemacht aan te schaffen.
Beide boeken zijn voor een 20 euro op de duitse en engelse ebay’s goed te krijgen hoor.Bedankt voor de tip! Ik zal hier eens naar kijken!
Werkt ongeveer hetzelfde als een oliefilter. Je kunt hem gewoon losdraaien met de hand. Als je niet genoeg ruimte hebt naar onder om hem los te kunnen halen omdat er nog buis in zit die naar de bodem van de filter loopt, kun je de middelste bajonetbout even losdraaien en die buis eruit halen. Wat er in het filter zit laten verwerken samen met de filter, dus niet nog even alle diesel hergebruiken, hier zit namelijk ook het nodige vocht bij. Nieuwe filter even afvullen met diesel zodat er geen lucht in je brandstofsysteem zit. Die kun je gewoon erop draaien, en daarna kun je ook de bajonetbout weer terugzetten. Vergeet niet even nieuwe koperen ringen te gebruiken, als je geen nieuwe hebt kun je de oude even verhitten, dan zijn ze ook weer als nieuw.
Bedankt voor de reactie. Maar als ik het filter los haal, loopt er toch allemaal diesel uit de leidingen? Ik heb begrepen dat er druk op het systeem staat.
Mijn auto had een beetje last van kortsluiting. Één zekering ging steeds stuk, waarna geen enkele teller het meer deed. Ook de lichtjes en knipperlichten deden het niet meer.
Oorzaak: een kabelbreuk aan de cruisecontrol unit in het stuur. Kom er maar eens op. :P Dus heb even een nieuw kabeltje getrokken.P.s. Wat word ik toch gek van al die jopie’s patat, die lopen te solderen aan kabels van de radio e.d. Haal gewoon Iso verlengstekker voor je auto :hmmz
Zo’n powerled lijkt mij maar niks. Ik vind de binnenverlichting al erg scherp aan je ogen, als je in het donker instapt.
Gister reed ik weg, deed mijn hele dashboard incl. alle lampjes en knipperlichten etc. het niet meer. Bleek dat er 1 zekering stuk was. FF vervangen, en alles doet het weer.
origineel gepost door machoboy
Nieuwe voorbumper geplaatst wat een werkking:Welke velgen zijn dit machoboy? Die staan echt super! :wors
Het is een Y20DTH motor. Ook heb ik het idee dat hij onder de +/- 2300 toeren vermogen inhoudt. Of is het omdat het een 16v is, dat die pas hoger in de toeren extra kleppen opengaan ofzo?
origineel gepost door headzz
ik heb het laatst over deze motor gehad op school :Dde ecotec heeft een lange inlaat en een korte inlaat
bij lage toerentallen en weinigvermogenvraag gaat de inlaat via de lange weg
en bij zware belasting dusss gaaaaaaasss pakt hij de korte inlaat waardoor je net iets meer koppel krijgt :)
Kan het daarom zijn dat als ik het gas intrap, hij bij +/- 2300 toeren in een keer vooruit schiet (veel meer power heeft?) omdat hij dat overschakelt naar de kortere inlaat?
-
AuteurBerichten