Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bij mij is het precies andersom. Na tanken komt de benzine meter pas na 200 km rijden (en zeg maar 12 liter minder) uit de hoek.
Heb de 1.0 liter uit begin 2016
Zoals hier gezegd terechte winnaar
Heb deze auto vanaf begin maart en het is echt een goede auto in elk opzicht zie mijn review op autoweek : http://www.autoweek.nl/autoreview/41983/opel-astra-10-turbo-innovation” onclick=”window.open(this.href);return false;@Tusk wrote:
alleen jammer dat het zo’n lelijk aanslag achterlaat als het allemaal is opgedroogd
Ja inderdaad dat klopt, na verloop van jaren kan het ”glas” dof worden. Hieraan is niet veel te doen en je kunt er niet bij om het evt te reinigen.
Wat je wel kunt doen om het te vertragen is b.v Silicagel zakjes in je koplamp plaatsen en hierdoor zal het minder vaak voorkomen en zodoende blijven je koplampen wel langer helder :worsHet kan voorkomen dat er wat condens in de koplamp komt maar normaal gesproken gebeurd dat vrijwel nooit bij temperaturen boven de 10 a 12 graden.
Wanneer het dus in de zomer optreed is het niet goed en kan er een lek zittenZelf had ik regelmatig wat condens in mijn koplampen van mijn vorige auto (Vectra-GTS). Dit gebeurd vrijwel
alleen maar bij temperaturen onder de 10 graden en wanneer het zeer vochtig is( zeg maar wanneer het waterkoud is). Dit komt omdat het kunststof (voorkant koplamp) zeer koud is en onder de motorkap is het vrij warm waardoor er redelijk veel vocht aanwezig is.(warme lucht kan veel vocht bevatten) Deze vocht komt door de ontluchtingsgaten (v/d koplamp) in het koplamphuis waar deze dan op het koude voorglas condenseerd.
Deze condens is er normaal gesproken binnen enkele uren weer uit.Conclusie : wanneer het vocht er na dagen nog in zit moet er sprake zijn van een lek in de koplamp.
Mijn broer heeft het ook gehad met zijn nieuwe Fiat Bravo. Een koplamp
bleef na het wassen vochtig (dagen). De dealer heeft deze koplamp vervangen en probleem was opgelost.Moet wel zeggen dat sommige auto’s (lees koplampen) wat gevoeliger zijn voor condens. Heb nu een Astra-GTC en tot nu toe nog geen last van gehad. De Vectra-C heeft er veel meer last van, en wellicht is de Astra-H ook wat gevoeliger voor dit fenomeen
@Thundernerd wrote:
Ik heb een Astra J GTC met AFL. Tot een aantal weken geleden nog geen problemen en erg blij met deze optie. Maar sinds een tijdje heb ik erg veel last van medeweggebruikers die naar mij flitsen met hun lampen. Dit gebeurd momenteel alleen nog maar als ik op de snelweg rij. Het viel mij ook op dat ik zelfs de borden boven de weg (1000m verderop) met dimlicht bescheen. Nu kan ik zelf niets afstellen van binnen uit en ben ook met deze vraag naar Opel gegaan. Vandaag heeft mijn dealer een test gedaan met de verlichting en daaruit bleek dat er inmiddels wel een software update was en dat de hoogte afstelling tussen de linker en rechter lamp verschilde. Nieuwe software is geïnstalleerd en ze hebben het hele systeem opnieuw geijkt. Ik heb net een testrit gemaakt en in eerste instantie leek het goed te werken. Maar na ongeveer 3km rijden begonnen de borden weer op te lichten en mijn medeweggebruikers te signaleren. Het probleem is dus niet verholpen helaas.
Is er iemand die dit probleem ook heeft en wellicht de oplossing heeft?TNX
Hey, heb ook een Astra GTC met AFL. (van februari 2012) Ook ik had in het begin last van flitsende weggebruikers. Heb toen de lichten op de garagedeur gericht en zag inderdaad dat de rechter koplamp veel te hoog stond afgesteld. Heb deze toen zelf opnieuw afgesteld (naar beneden gedraaid, schroef zit op koplamp, verlichting niet op automatisch maar met de draaiknop 2 naar rechts).
Geen problemen meer gehad. Heb enkele weken later toen ik toch bij de dealer was de koplampafstelling laten controleren en volgens de monteur stonden ze goed.Zie ervaringen en verbruik : http://www.autoweek.nl/autoreview/34338/opel-astra-gtc-14-turbo-140pk-sport” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik heb ook een 1.9cdti 120 pk versie.
Heb bij 54000 km de EGR klep vervangen. Echter bij mij bleef toen het gele storingslampje branden. Heb er verschillende dagen me gereden. De motor liep nog uitstekend zonder in te houden of zo.
Heb toen onder gedeeltelijke garantie nieuwe EGR-klep laten monteren met de pakking van Fiat. Lampje hebben ze uitgezet (met Tech2) en verder geen problemen meer gehad met de nieuwe klep.@Lamborghini wrote:
Vandaag voor de 3e keer op rij blij dat ik zelf een opcom heb. Heeft me al minimaal 3*25euro bespaard en dat was ik lang en breed er niet eraan kwijt :P
Anyway: Mijn foutcode is P0380-08 Glow Device General Error.
Nu heb ik al gezocht op het forum naar deze error maar ik schijn de 1e te zijn die hem heeft. Iemand idee wat dit kan betekenen? De auto rijd verder gewoon normaal (geen noodloop) en het onderhouds logo op het dashboard verdwijnt ook na 5 minuten na aanzetten van contact.Errors al gewist en nu eens kijken of die nog een keer gaat optreden in korte tijd. Maar toch benieuwd wat het kan zijn.
Gr. Bas
In mijn fout-codelijst stond dit : P0380 – Glow Plug/Heater Circuit “A” Malfunction
Is het niet zo dat er wat aanslag aan de binnenkant van de koplamp zit ( door condenswater blijft er altijd wat vuil achter) en daardoor de koplampen niet voor 100 % helder te krijgen zijn !
Mijn auto is een Vectra GTS (CDTI met 120 pk) van mei 2007.
Bij 54000 km is de EGR-klep al vervangen. Bij 80.000 Km was de condensor rot (na 4 jaar) en paar weken geleden (84.000 km) de dynamo defect.
Nu begint de cruise control ook al regelmatig uit te vallen (waarschijnlijk de CIM)
Allemaal van die Opel-kwaaltjes wat vaak bij andere merken niet voorkomt (behalve dan de EGR)En dat allemaal bij een auto van 4.5 jaar en minder dan 100.00 km op de teller
Denk dat dit bij een toyota of Mazda onder de 100.000 km nooit voor zal komen. M.a.w. ben niet kapot van de kwaliteit van de Opel VectraVoor een half jaartje ga ik dat niet meer doen, bovendien leg ik dat geld (voor te tunen) liever bij de nieuwe auto
@sw_reijnders wrote:
EGR klopt.
zwak punt.maarrrrrrrrr king:
als je de egr klep goed schoon maakt en je rijdt vervolgens naar EDS in Marl
dan schakelen ze de ERG klep zo voor je uit in de software.
Verder krijg je er dan nog een bonk vermogen en een bult met koppel bij ook :jerryEr rijden hier verschillende cdti’s rond die gechipt zijn bij EDS.
En vermogens toenames van meer dan 60 pk zijn al gemeld met enkel de chip aan te passen :worsIk ben geen voorstander van tunen, bovendien ruil ik hem volgend jaar in (ga de Astra GTC kopen)en de dealers zijn niet zo gecharmeerd van getunde auto’s
Zwak punt van de CDTI (diesel)motoren is de EGR-klep en de dynamo. Bij mijn auto (ruim 4 jaar oud ) is de dynamo bij 82000 km al vervangen. Vonden ze zelfs bij de dealer al snel. Gemiddeld gaan ze tussen de 100.000 en 150.000 km stuk.
Wel een voordeel van een gebruikte Vectra met diesel is dat de aanschafprijs vaak lager ligt dan de vergelijkbare benzine-uitvoeringen. (nieuw waren ze 3500 Euro duurder in aanschaf)
Indien je rustig rijdt (ik rij de 120pk-versie 1.9 CDTI 1 :18) dan is het bij 20.000km per jaar of meer al gunstig om een diesel te rijden. (dit ondanks de hoge wegenbelasting van 115 per/maand)Persoonlijk vind ik een diesel prettigere rijden door het hogere koppel bij lage toeren en door de 6-bak is ie op de snelweg lekker stil.
Een lager k-waarde bereikt de fabrikant door allerlei chemisch toevoegingen. Door deze toevoegingen gaat de lamp ook meer licht geven maar is hierdoor wel
iets geler van kleur (komt wat kleurtemperatuur in de buurt van halogeen)
Persoonlijk vind ik dit niet mooi. Heb zelf de Philips Ultimate van 5800k en deze geeft krijt wit licht.
Heb met het wisselen van 4300k naar deze Ultimate lampen heb ik wening verschil gezien in lichtopbrengst.Philips heeft nu een nieuwe Xenon lamp uitgebracht die mooi (iets of wat blauw) licht geeft en net zoveel licht-output heeft als de 4300k :
http://www.lighting.philips.com/nl_nl/consumer/carlighting/1_car_lighting/products_for_car/11_xenonub.php?main=nl_nl_consumer_lighting&parent=89083467512&id=nl_nl_car_lighting&lang=nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
Zijn wel duur maar dan heb je ook wat.
Volgens de Philips specs geven de 4300k en de 6000k even veel licht, lichtsterkte bij beide 3200 lm: zie de specs hieronder van beide lampenAllgemeine beschreibende Daten 4300k
ECE Kategorie / Fassung D2S
Sockel (Normbezeichnung) P32d-2
Model 85122+
Farbe in Kelvin 4300K
Technik – Elektrische Angaben
Nennspannung-Packgut 85 V
Nennleistung-Packgut 35 W
StVO
E1 Prüfzeichen Zugelassen
Technik – Lichttechnische Daten
Lichtstrom 3200±15% lm
Lebensdauer ca.3500St, oder 150tkm
Hergestellt Made in Germany
Allgemeine beschreibende Daten 6000k
ECE Kategorie / Fassung D2S
Sockel (Normbezeichnung) P32d-2
Model 85122UB/85122UBC1
Farbe in Kelvin 6000K
Technik – Elektrische Angaben
Nennspannung-Packgut 85 V
Nennleistung-Packgut 35 W
StVO
E1 Prüfzeichen Zugelassen
Technik – Lichttechnische Daten
Lichtstrom 3200±15% lm
Lebensdauer ca.3500St, oder 150tkm
Hergestellt Made in Germany@stiggel wrote:
Ook ik ga vanavond meteen aan het downloaden. Ik had hier namelijk al een tijdje vergeefs naar gezocht.
Is de rest van Europa al te downloaden of is bekend wanneer deze beschikbaar komen?
Zou wel handig zijn zo vlak voor de vakantie :angel
Bedankt i.i.g :worsSTiGGEL
@Maarten wrote:
Zo, die is weer binnen! En hij werkt!
Nu even wachten tot de rest van Europa 2011-2012 te downloaden is.
Die zijn nu ook al te downloaden, helaas mag ik hier geen link plaatsen
@speaker wrote:
@pegasusjan wrote:
Het te downloaden schijfje is zonder hoofdwegen van Europa dus geschikt voor meerdere merken zoals hierboven is aangegeven.
Mijn CD70 werkt alleen maar met postcode met de ‘oude’ originele cd van Opel.
Met deze versie (zonder hoofdwegen en blijkbaar ook zonder postcode )werkt het ook niet.Waarom reageer je dan eerst zo op mijn eerste reactie??
Ik zei toch dat hij WEL werkt op een cd70 , maar wat funkties mist ( zoals postcodes en hoofdwegen EU )
De laatste versie van GM/Opel is 2010-2011
Oke je hebt gelijk, alleen had al jaren niet meer de originele CD gebruikt met hoofdwegen en postcode, vandaar.
Vind wel dat de postcode niet zo heel veel toevoegt. De plaatsnaam heb je meteen maar de straat en het nummer moet je nog steeds volledig ingeven.Het te downloaden schijfje is zonder hoofdwegen van Europa dus geschikt voor meerdere merken zoals hierboven is aangegeven.
Dit verklaart ook dat de cd kleiner is dan 200Mb, de versie met hoofdwegen is aanzienlijk groterMijn CD70 werkt alleen maar met postcode met de ‘oude’ originele cd van Opel.
Met deze versie (zonder hoofdwegen en blijkbaar ook zonder postcode )werkt het ook niet.@jwvanyperen wrote:
@Edvries wrote:
@pegasusjan wrote:
@Edvries wrote:
@pegasusjan wrote:
@speaker wrote:
Postcodes werken wel bij cd70!!
Load je hem zelf up dan ??
en niet :swearVind het trouwens raar , want de vorige versie ( 2010-2011 ) was al sprake van dat er geen nieuwe uit zou komen voor de cd70/dvd90.
Postcodes heeft in mijn CD70 in iedergeval nooit gewerkt. Optie zit niet in de menu’s van mijn cd70
Optie zit er wel…… je weet m alleen niet te vinden…. :jerry
Graag hoor ik het dan waar ik deze optie kan vinden
Zal ik t zeggen…….?
Ik zou er wel blij mee zijn maar dacht ook dat het er niet op zat
dus make my day :thumbZit er niet op maar sommige willen de zaak gewoon opkloten. Leuk toch zo’n forum
@Maarten wrote:
Zo, die is weer binnen! En hij werkt!
Nu even wachten tot de rest van Europa 2011-2012 te downloaden is.
Zul je geduld moeten hebben, er zijn er niet zo veel die zo gek zijn als ik om ze op het net te zetten
ondertussen hebben al 11 mensen de cd gedownload
@Edvries wrote:
@pegasusjan wrote:
@speaker wrote:
Postcodes werken wel bij cd70!!
Load je hem zelf up dan ??
en niet :swearVind het trouwens raar , want de vorige versie ( 2010-2011 ) was al sprake van dat er geen nieuwe uit zou komen voor de cd70/dvd90.
Postcodes heeft in mijn CD70 in iedergeval nooit gewerkt. Optie zit niet in de menu’s van mijn cd70
Optie zit er wel…… je weet m alleen niet te vinden…. :jerry
Graag hoor ik het dan waar ik deze optie kan vinden
@yzf1kr wrote:
Nouja, posten doet hij wel maar uploaden niet. :(
Ben hem wel degelijk aan het uploaden !!
@speaker wrote:
Postcodes werken wel bij cd70!!
Load je hem zelf up dan ??
en niet :swearVind het trouwens raar , want de vorige versie ( 2010-2011 ) was al sprake van dat er geen nieuwe uit zou komen voor de cd70/dvd90.
Postcodes heeft in mijn CD70 in iedergeval nooit gewerkt, ook niet met de orginele cd van Opel (Navteq) Optie zit niet in de menu’s van mijn cd70
@speaker wrote:
Is waarschijnlijk niet een CD70 schijfje , maar eentje voor VDO , etc.
Werkt ook in BMW, Mini , etc.
Hij werkt wel , maar mist een paar opties. ( ik meen dat de postcodes niet werken )In het verleden zijn er al een paar gepost onder de noemer cd70 , die het niet bleken te zijn !
( Jammer genoeg )
Is wel een CD70 schijfje (voor de CD70 van Opel). Postcodes werkt zowiezo niet bij de CD70.
Ik kan je verzekeren dat deze werkt :swearDat de 1.9CDTI moeilijk te ”peilen” is heb ik ook ondervonden.
Er is volgens mij maar een goede methode.
Na een rit van minimaal 10 a 15 km de auto stoppen en ongeveer 10 minuten wachten. Dan de peilstok eruit halen en kijken waar de olie staat. Dit is het goede niveau !!! Indien je vervolgens de peilstok afveegt en opnieuw meet is het niveau (bij mijn auto in iedergeval) altijd te hoog m.a.w. ruim boven MAX.
Dus de allereerste meting is betrouwbaar.
Waarschijnlijk neem je bij de tweede/derde enz. meting olie uit de buis mee waar de peilstok zich in bevind en meet ie een hoger niveau. -
AuteurBerichten