EGR…?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum EGR…?

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240721
    tonnie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 February 2006

      Afgelopen donderdag de vectra (1.9cdti 120 pk versie)weggebracht met de volgende klacht:

      – motorstoringslampje brandt af en toe tijdens rijden (2 a 3 seconden en gaat weer uit)
      – motor stottert af en toe bij +/- 1800 toeren
      – motor houdt af en toe in bij wat meer gasgeven

      Ik dacht zelf aan de egr klep, deze hebben ze gereinigd, en het electronische gedeelte ervan schoongemaakt (zat wat olie bij?) vervolgens de boel gereset.

      De auto opgehaald, 1 dag gereden zonder problemen en nu is het probleem weer terug.

      Kan het zijn dat de egr klep het gewoon aan het begeven is of moet ik het ergens anders gaan zoeken.
      Ik krijg zo onderhand een sik van deze auto, iemand een idee?

      gr, Tonnie

      #17910962
      pegasusjan
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 April 2006

        Ik heb ook een 1.9cdti 120 pk versie.
        Heb bij 54000 km de EGR klep vervangen. Echter bij mij bleef toen het gele storingslampje branden. Heb er verschillende dagen me gereden. De motor liep nog uitstekend zonder in te houden of zo.
        Heb toen onder gedeeltelijke garantie nieuwe EGR-klep laten monteren met de pakking van Fiat. Lampje hebben ze uitgezet (met Tech2) en verder geen problemen meer gehad met de nieuwe klep.

        #17910963
        sw_reijnders
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 October 2005

          EGR klep . . . misschien

          maar jij brengt hem weg, zij lezen hem uit
          wat was dan de foutcode die eruit kwam?
          dat had nu interessant geweest hier ;)

          daarnaast kan ook de roetfilter vol zitten als die er op zit.
          dan moet die gewoon even geforceerd geregenereerd worden.

          maar wat ik vooral zou doen als ik jou was (aangezien het ook bij jou om de hoek is)
          Naar EDS in Marl rijden :vertag

          daar doen ze dan het volgende:
          1 je EGR-klep wordt softwarematig uitgeschakeld
          2 je roetfilter gaat zich veel vaker regenereren
          3 je krijgt er minimaal 50 à 60 pk bij king:

          #17910964
          tonnie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 February 2006

            EDS is een optie, maarja en een roetfilter heb ik niet.

            Vandaag in de noodloop gesprongen, even doorgereden naar mijn vader die wel een op-com heeft een aantal malen de code P1125 (gasklep/huis) ,met subgetallen erachter, voorbij.
            Dit zou dus ook nog een oorzaak van het stotteren en inhouden kunnen zijn.
            Als ik me niet vergis zit het gasklephuis voor het egr gedeelte (wat al schoongemaakt is), dus een grotere schoonmaak is gewenst, en dan maar hopen dat het geouwehoer afgelopen is.

            #17910965
            Lamborghini
              Lid sinds:
              9 August 2009

              Lijkt me eerder je gasklep dan je EGR. Je EGR doet niet zo heel veel bijzonders, eerder irritatie en storingen opleveren dan dat je er wat aan hebt.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.