Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@stillekracht wrote:
@Peacefullll wrote:
Ja met dat koperdraad heb ik hem op plus gezet en min eerst de plus losgekoppeld de koper erom heen gezet
:wtf Ik denk dat je met jou technische kennis maar langs een garage moet gaan…… :hmmz
Of naar je betweterige buurman :cry
Hoezo wtf? Want toen ik het aan een monteur vroeg zij meneer dat het een goede trucje was om je auto aan het praat te krijgen? Of ben je een van de professionele monteurs.
@bart-gsi wrote:
ik heb een doppensetje van de hornbach.. werkt goed genoeg voor mij… een set ring/steeksleutels is ook een goede investering en een waterpomptang.. ik heb zelf een nutbuster of hoe ze dat ding noemen.. dat is een tang waar je dol gedraaide bouten en stukken schroefdraad mee los kan krijgen…
https://www.winparts.nl/werkplaats-gereedschap/gereedschapskisten-gevuld/c1897/hoogwaardig-gereedschapsset-78-st/p349063.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
zou ik hiermee al veel kunnen?
@Shane_Astra_g wrote:
Hoe handig ben je? Vervangen van een dynamo is niet moeilijk. Ik heb het 3 weken geleden toevallig zelf ook voor het de eerste keer gedaan. Je moet wel rekening houden met wat speciaal gereedschap en dat je(afhankelijk van motortype) weinig ruimte hebt. Ik heb alles gewoon gedaan vanaf de bovenkant. Luchtfilterhuis e.d. loshalen. Multiriem eraf. Dan zie je gelijk de dynamo zitten. Vanaf daar zie je vanzelf wel hoe het zit.
Makkelijker is als je op een brug zet, dan kun je namelijk makkelijker bij de bevestigingen aan de achter kant van de dynamo komen.
Ik ben redelijk handig maar me neef komt binnenkort langs dan zal ik het wel samen doen met hem en dan leer ik het gelijk ook. Enige nadeel is dat ik geen goede gereedschap hebt dus dan moet ik daar investeren. Enige aanrader voor een gereedschap kist? of gereedschappen die ik kan aanschaffen.
@dion87 wrote:
ziet er goed uit man :thumb
flinke cooler ervoor ook, zit zelf ook nog te twijfelen voor zoiets of een EVO intercooler
Vraag je hebt dezelfde kleur auto als die van jou. En ben op zoek naar een paar mooie zwarte velgen. Van welke merk zwart velgen rij jij ? Ze zien er dik uit.
En buiten dat ik zie mensen rijden met 5 gaat velgen en 4 gaat velgen. Ik heb zelf 4 gaat velgen en ik merk dat de aanbod in velgen voor 4 gaat aanzienlijk lager is dan 5 gaat?
Ik denk dat ik gewoon een nieuwe haal bij windarts of het een revisie is of niet. Er zit 2 jaar garantie op. Is het moeilijk om hem zelf te vervangen de dynamo?
Dus ik kan beter kijken naar windarts voor 100 euro een nieuwe. Maar kan je ook je oude onderdelen die je niet gebruikt op sturen naar hun voor geld?
@bart-gsi wrote:
dynamo laten reviseren is vaak goedkoper dan vervangen… dynamo`s en startmotoren zijn vaak revisie onderdelen…
En hoeveel kost een dynamo reviseren? aangezien ik aan een dynamo kan komen voor 100 euro.
@bart-gsi wrote:
moet je een keer je laadspanning meten als je alle verbruikers aan zet.. kachel/blower vol open eventueel verwarmde spiegels en lampen aan en de radio…
hmm dat koperdraad zou je niet moeten gebruiken.. als je dat tussen de polen legt krijg je kortsluiting.. en gaat je accu kapot…je laadspanning zou zoals gezegd 14 volt moeten zijn… alles lager is een kapotte dynamo en dan heb je na een rit geen kracht meer om je motor te starten…
Ja met dat koperdraad heb ik hem op plus gezet en min eerst de plus losgekoppeld de koper erom heen gezet niet vast gemaakt na 1 minuut terug op gezet en de startkabels erop gegooid toen kon ik weer weg rijden. Maar ik kan nog rijden maar het kan ook zijn dat hij na een rit weer niet start? Dus ik zal me dynamo maar moeten vervangen mocht hij onder de 14 volt blijven zitten. Mijn neef gaf ook al aan dat het de dynamo kan zijn maar het was via de mobiel en hij zit in Zwitserland. Hij komt binnenkort wel langs gelukkig. Maar ik denk dat ik dan de dynamo en misschien de accu gelijk ook laat vervangen eerlijk gezegd en dan eentje van bosch met 61ah weet niet wat de verschil is tussen een 41ah en een 61ah maar ik denk dat een 61ah langer mee gaat? en een dynamo kost 100 euro op windarts voor me auto.
@bart-gsi wrote:
ff een beetje duidelijkheid in het topic want ik merk dat mensen denken op 1 lijn te zitten maar 2 verschillenden dingen bedoelen
heb je 12,8 volt met een lopende motor of met alleen contact aan??
als dit met een lopende motor is is je dynamo kapot… en heeft nikt met je dynamo te maken..
laadspannig ( dus als de motor loopt) moet 14 volt zijn(vervanging van je accu of dynamo staat nooit in je APK rapport.. vervanging ervan is geen APK punt alleen als je los of vast staat)
draait je motor er rond maar slaat deze niet aan.. dan kun je idd kijken naar de ontsteking of benzinepomp..
draai je de sleutel en gebeurd er niks.. kan een lege accu zijn of je startmotor
als je je auto niet met startkabels kunt starten.. sowieso je startmotor..Ook met een draaiend motor zat die tussen de 12 v en de 13 v. Dus dat wilt zeggen dat de dynamo kapot is? maar hij rijdt nu gewoon normaal zoals eerst.
Het ging zo. Ik reed richting mijn moeders werk om haar op te halen. Bij aankomen op de parkeerplaats doe ik mijn auto uit. Na 1 minuut stop ik de sleutels weer in het contact en probeer ik hem aan te doen waardoor hij niet aanging de motor dus. De lichten en de rest zoals de radio ging wel aan. Volgende dag met een stuk koper draad en startkabels aangekregen waardoor ik gelijk bij de motor een tikkend geluid kreeg (in de buurt van de dynamo-distrubitie riem kwam het geluid. Onderweg rijdend naar huis verdween het tikkend geluid en was het weer normaal zoals tevoren.
@Astra_DLS wrote:
12,6 is laag voor een lopende motor. Als hij uitstaat is het prima.
Via Tapatalk
Toen hij aan stond was stond hij rond de 12.80. Uit rond de 12.50 v. Hij gaf aan ”buurman” dat hij gewoon perfect is. Maar wanneer ik hem vertelde wat er was gebeurd kon hij het niet nader verklaren dan alleen van dat ik hem naar de garage moest brengen. De indicaties wanneer ik me motor start zijn nu ook verdwenen. Ik heb tog een raar gevoel met lange afstanden aangezien ik een kleine kind hebt in de auto en me ANWB lidmaatschap compleet pas over ongeveer 2 weken ingaat.
Wat zou jullie advies zijn om nu te doen?
Op windarts heb ik een mooie accu op het oog van 61AH van bosch toen ik dat ook aangaf aan me buurman kwam die met allerlei verhaaltjes dat ze de accu reviseren als ik het goed zeg en hem door verkopen en dat ik beter naar de garage kan gaan :sleep-in geloof niet dat ze gebruikte spullen verkopen op een auto onderdelen website.
@Corsaliefhebber wrote:
Een accu test je niet met een multimeter op het aantal volts
Een accu test je onder volle belasting met een accutester om te kijken of die niet inzakt. :thumb :thumb
en zijn maximum capaciteit nog haalt.Hij stond op 12.60 volt. Wat houdt dat in voor de accu? stabiel?
Me buurman heeft een apparaat dat kan meten hoeveel volt erop staat. Hij concludeerde en bij het zelf zien stond het stabiel. Vanavond weer maar is gaan kijken met het apparaat hij gaf aan wanneer het in de buurt van de 11 volt ligt of 10 dat ik mijn accu moet vervangen. Hij gaf ook aan bij het tikkend geluid in het begin dat het kwam door de startmotor ende startmotor zelf daarna goed draait waardoor de tikkend geluid van zelf weg gaat. Daarna een test rit gereden waardoor de accu nog steeds daarnaar stabiel was. Vanavond maar weer is gaan kijken ik weet het echt niet. Indicatie lampjes zijn wel verdwenen?
Apparaat gaf aan dat me accu rond de 12.45 volt zat. Als ik hier op de forum is rond leest klinkt dat niet zo goed?
Ik heb mijn auto startend gekregen met een koperdraad op plus en min voor 1 minuut geluisterd naar mijn neef. Daarna start kabels erop gedaan waardoor hij wel aanging gelukkig. Alleen bij het aan doen hoorde ik een tikkend geluid van de motor onderweg naar huis verdween dat tikkend geluid geen idee?? Accu was wel erg zwak volgens hem dus die maar vervangen?
2 september 2016 om 23:10 In reactie op: past een Astra coupe voorbumper op een astra g hatchback #18325352Heb nooit eerlijk gezegd een coupe voorbumper op een astra g gezien. Iemand een foto?
@liviu2004 wrote:
Emissie lampje (motor) brand ook met niet draaiende motor.
Wat auto, bouwjaar, motor, benzine of diesel?
Opel astra G hatchback 2003 njoy 5 deurs, Benzine , 1.6, 84pk, Z 16 SE.
Hij gaat wel aan alleen wanneer ik de motor aan wil doen gaat hij niet en dat valt al het stroom uit wanneer ik dan aan de contact sleutel duwt voor om de motor aan te doen. Knipper licht, groot licht alles doet het gewoon alleen de motor wilt niet starten.
Heb dit accu op het oog voor als het morgen niet gaat werken voor datgene wat ik van plan ben…
https://www.winparts.nl/motordelen-toebehoren/accu/c52/bosch-s5-silver-accu-61-ah/p491806.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
En misschien de brandstof filter tog laten vervangen voor de zekerheid?
https://www.winparts.nl/filters-vloeistoffen/brandstoffilters/c467/brandstoffilter-17635-febi/p369369.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Olie filter is twee maanden terug vervangen door mijn neef. En gelijk ook de olie ververst. Sindsdien heeft die ook helemaal geen olie verbruikt hij staat nog steeds op max van wat die mag en wat er aangegeven staat dus dat zou het niet kunnen zijn.
Dealer waar ik mijn astra hebt gekocht gaf aan dat het een storing zou kunnen zijn door de sleutels dus ik zal morgen de sleutels her programeren op de hoop dat het zal werken.
Misschien mijn bougies ook gelijk vervangen?
@Helmer opelfan wrote:
Dat je accu lampje en olie branden bij niet draaiende motor? Dat hoort zo. Deze lampjes branden altijd bij niet gestarte motor!
Omdat de motor niet draait de dynamo niet draait en niet laad! En er geen olie druk is.Het gele lampje (motor) brand omdat er een storing is. Even uitlezen. Scheelt een hoop zoekwerk.
Hoelang zit de accu er in? Aangezien je geen idee hebt of de accu nog goed is
Geen idee al vanaf de oude eigenaar eigenlijk heb de auto vanaf eind april. De merk van de accu ken ik zelf ook niet toen ik ernaar keek. Mijn voorgevoel gaat ook naar de accu. Uitlezen zou ik graag willen maar de auto rijdt niet meer op dit moment hoe zou ik dat moeten doen.
Als ik naar de apk papieren kijken van de jaren terug kan ik niet terug vinden dat de accu vervangen is.
Bedankt zal ik zeker doen. Ben van plan nog een aantal jaren met deze auto te rijden hij staat nu rond de 92000 km pas. Wil ook zo veel mogelijk zelf doen aan de auto. Zodat ik koste kan besparen aangezien ik een student nog bent. Ben voor gereedschap aan het kijken maar weet nog niet echt wat het handigst is om als eerst te gaan kopen.
Ben ook opzoek naar een set velgen 17INCH (4 Gaat) zwart/mat zwart het liefst. Kent iemand een aantal goede merken?
Zal op een donkerblauw achtig astra g opc bumper komt ook in de toekomst.@littlebird wrote:
@Peacefullll wrote:
Vraagje sinds vandaag wanneer ik me koppeling in duw dan komt die stroef op dus niet zo soepel als eerst? kan het iets zijn met het rubber ?
Ik hoop voor jou geen f17 bak? Want zoiets heb ik pas gehad. Bleek hulpcilinder en het potje wat achterop zat niet goed meer te zijn.
Pedaal intrappen en opkomen ging soepel. Maar bij sportief schakelen bleef koppeling onderin tikkeltje hangen elke keer. Alsof die werd tegengehouden met schokken omhoog kwam.Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Probleem is weg uit het niets. Zal vast te maken hebben met de rubbers op de pendalen of het kwam door de hitte geen idee. Denk dat ik de rubbers wel ga vervangen aangezien ze er een beetje versleten en oud eruit zien. Vorige eigenaar was een roker en heeft de auto niet echt goed onderhouden vindt ik maar voor de rest een goede sterke auto.
@littlebird wrote:
@Peacefullll wrote:
Vraagje sinds vandaag wanneer ik me koppeling in duw dan komt die stroef op dus niet zo soepel als eerst? kan het iets zijn met het rubber ?
Ik hoop voor jou geen f17 bak? Want zoiets heb ik pas gehad. Bleek hulpcilinder en het potje wat achterop zat niet goed meer te zijn.
Pedaal intrappen en opkomen ging soepel. Maar bij sportief schakelen bleef koppeling onderin tikkeltje hangen elke keer. Alsof die werd tegengehouden met schokken omhoog kwam.Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Ik rij gewoon in een njoy hatchback 2003, zal het een dure grap worden of? is het zo te doen? heb het alleen bij me schakel pedaal.
Vraagje sinds vandaag wanneer ik me koppeling in duw dan komt die stroef op dus niet zo soepel als eerst? kan het iets zijn met het rubber ?
@Shane_Astra_g wrote:
Schroefset:
Inprincipe zijn alle schroefsets wel goed. Het verschil in prijs zit het in de kwaliteit van de schroefsetjes. Budgets schroefset van rond de 200/300euro zijn op zich prima, maar de meeste zijn zo stug als ik weet niet wat. Wil je kwaliteit dan zul je moeten uitwijken naar merken als AP(+-450euro) Of zels de duurdere KW setjes.
Ik heb zelf ervaring met verlagingsveren op standaard schokdempers, SChroefset van ta technics en Verlagingsveren met bijbehorende dempers. waarbij het laatste genoemde mijn huidige setup is. 40/30mm verlaagd met ap dempers en ik moet eerlijk bekennen, voor mij niks anders meer.
Maar je wilt een schroefset, dan zou ik voor FK gaan. Die zijn nog goed betaalbaar en iets minder stug dan ta technics(Uiteraar afhankelijk hoelaag je het zet) Kijk ook op ebay.de. Tijd geleden zag ik hier een fk setje voor rond 200euro! en ta technics voor 180euro. Heb je meer geld uittegeven pak dan ap schroefset van rond de 450 euro. Ap is ondermerk van KW en is gewoon het betere merk!
Embleem:
Kijk is naar plastidip! Dit is een geweldig product dat een rubbere coating achterlaat, in diverse kleuren en kan makkelijk verwijderd worden als je het zat bent. Plastidip kun je vrijwel alles mee spuiten! Zoek maar is op youtube naar plastidip emblem of zo iets
Heb je een website voor me waar je ze kan bestellen de AP schroefset? En over plastidip heb ik wel is gehoord zal een busje bestellen.
Trouwens ben ook van plan om me velgen te veranderen maar ik heb zelf 4gaats velgen. En wanneer ik opzoek ben kom ik alleen 5 gaats velgen tegen. Wil dat zeggen dat ik me achterwiel en voorwiel lagers moet vervangen?
28 augustus 2016 om 10:40 In reactie op: Standaard op Astra Anniversary 17 inch velgen of niet? #18325475@sandorw wrote:
Kan iemand mij toevallig nog vertellen of er bij de sports tourer 1.4 anniversary edition (2012), standaard 17 inch velgen bij zitten? Dealer geeft aan van niet maar op het internet lees ik van wel.
Bron: http://www.autowereld.nl/info/opel/astra-sports-tourer/1-4-turbo-anniversary-edition-117027/details.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Zou autoweek en dan opel gedeelte vragen die weten het wel.
@littlebird wrote:
De xenon setjes die ik heb komen hier uit de buurt. Die man levert ze aan mij. Kost mij iets van 90 euro per set.
Dan heb je dus je dimlichten in xenon. En je stadslichten zijn led vanwege de angel eyes neem ik aan. Of heb je oranje angel eyes??
Je moet de dimlichten eruit halen. Die wisselen met de xenon pitten. Dan de balasten aankoppelen. Gaatje boren in de ronde afdekkap voor draadjes. En dan heb je xenon dimlicht.
De knipperlichten in led is leuk alleen moet je dan ook het relais vervangen. Of een weerstand ertussen plaatsen en is voordeel van led ook weer weg. Grootlicht in led kan. Maar als en amper met grootlicht rijd zou gewoon halogeen in laten. Mistlampen kun je wel vervangen voor led als je wil. Plug and play 1 op 1 wisselen. Ook daarvoor kun je kiezen xenon. Wat je mooi vind.
Waar kom ke vandaan? Ik uit omgeving den bosch Tilburg. Als je in de buurt woont kan ik je wel keer helpen?Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Ik kom zelf uit Rotterdam, geen idee wat het beste is. Ik denk de relais vervangen en de weerstand er tussen plaatsen en dan nog een gaatje boren veel werk zal zijn of heb ik het mis?
Ik heb ze nog niet gemonteerd ze liggen nog in het doos maar het zijn Donkere Angle eyes hier het linkje ; http://www.gm-tuningparts.nl/product/koplampen-opel-astra-g-angel-eyes-led-2/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Wat is de meest populaire setup die je vaak ziet? dus daarmee bedoel ik xenon met led of? En hoeveel kost zo iets?
hoop niet dat het te prijzig wordt aangezien ik een student bent :angel– Edit
Op gm-tuningparts zie ik ook deze twee staan slim line; http://www.gm-tuningparts.nl/product/xenon-kit-h7-6000k-slim-line-2/” onclick=”window.open(this.href);return false; en http://www.gm-tuningparts.nl/product/xenon-kit-h7-6000k/” onclick=”window.open(this.href);return false;
@littlebird wrote:
Je kan in die lampen gewoon h7 xenon zetten. Geen adapters nodig. En zekeringen hoef je ook zeker niet te vervangen. Aangezien xenon minder vebruikt als halogeen.
35watt setje h7 kopen. En grootlicht is ook h7 dus wil je die ook in xenon moet je nog setje 35watt h7 kopen. Ga geen 55wat xenon kopen. Dat is niet toegestaan in NL. En ook nergens voor nodig.Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Bedankt voor je informatie. Dus ik heb alleen de xenon lampen nodig en gaan?. Ik heb zelf een set gezien voor 150 euro ; https://www.xenonlamp.nl/xenon/merken/opel?kleur_lamp=222&maat_lamp=205″ onclick=”window.open(this.href);return false; maar ik heb ook gelezen hier op het forum dat je het voor minder kan kopen? Ken jij misschien een goede website of merk?
En ook nog iets wat ik niet begrijp. Als ik het goed hebt moet ik elke lamp vervangen in me koplamp?
Dus de knipper licht/ dimlicht/ grootlicht/ mistlicht? of zijn het echt maar een paar en de rest kan gewoon led?
Sorry ik heb niet echt veel verstand van dit soort zaken.
Iemand??
-
AuteurBerichten