Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
19 juni 2020 om 21:33 In reactie op: Aanhanger socket werkt niet (geen zekering) welke kopen? #18376844
Staat de juiste ampere niet gewoon op de klep van de zekeringkast? Zover ik weet wel
Hallo,
zover ik weet staat het aantal amp toch ook op de klep van de zekeringkast.
Ik heb inmiddels de schijven en remblokken binnen.
nu nog tijd vinden om ze eronder te leggen
Ik ben op internet aan het zoeken naar een goed distributieset + waterpomp.
nu kom ik steeds 3 merken tegen die vaak worden aangeboden. Dat zijn: SKF, Gates en Continental Contitech.
SKF en Gates ken ik wel, maar Continental Contitech heb ik geen ervaring mee.Kent iemand dit merk en evt. de ervaring ermee?
Door prive-omstandigheden heb ik de distributieriem vorig jaar niet vervangen. Nu alles weer in rustig vaarwater is, heb ik eindelijk tijd/geld om de distributieriem, v-snaar en waterpomp te vervangen.
Het wordt een setje van SKF aangezien dit origineel montage is bij deze motoren (x18xe1) (thanks Wim-v6).
Voordat ik er aan ga beginnen wil ik graag van te voren weten waar ik op moet letten. (dit is niet de eerste keer dat ik een distributieriem ga vervangen, maar wel voor dit type motorblok).
Dus wie-o-wie kan mij info geven?alvast bedankt voor de info
Binnenkort ga ik de distributieriem vervangen incl. waterpomp en v-riem/snaar.
Hebben jullie nog aanbevelingen kwa merk riem of welke juist absoluut niet?Heb je de software?
Regio Venray/venlo (op-com aanwezig)
Tot nu toe ook geen melding meer.
Moet ik er wel bijzeggen dat mijn oom geen kilometervreter is. Hij reed gemiddeld 6000km per jaar. Mijn vader heeft de auto maar 1 jaar gehad en is daarna overleden. Mijn vader heeft er ongeveer 10.000km mee gereden
Bij deze de foto’s van de operatie:
Via de dunne rand heb ik de ecu opengemaakt:
Na het openmaken zie je het volgende:
Rechts zie je een grote chip. Links daarvan zie je 4 soldeerpunten, 3 in een kleine boog 1 er boven. Deze moet je desolderen.
Na het desolderen heb ik nog een klein vierkantje weggeslepen om bij het relais te komen:
Vervolgens kon ik het relais er zo uithalen en de nieuwe plaatsen en vastsolderen:
Daarna zorg je ervoor dat alles weer goed dicht zit met kit. Of dichtsmelten met plastic.
Ecu terug monteren en aansluiten. Opcom aansluiten en als je het goed hebt gedaan krijg je de volgende melding nadat je de oude foutcodes hebt gewist:Zover ik weet is het lampje niet voorbereidt en zul je dus zelf het draadje moeten trekken.
ik heb vandaag operatie “inbouwen cruise control” met succes afgerond. Het was wel een heel karwei.
bij een x18xe1 heb je niet veel ruimte. Accu verwijderd, accuplaat losgehaald, en plug van de schakelbakolie losgehaald en toen kon de servomotor eindelijk naar de goede plek. Vervolgens de beugel nog er doorheen gepropt en aan de servomotor vastgemaakt. Bleek de beugel niet helemaal te kloppen (zelf gemaakte beugel) dus moest deze er weer vanaf en worden bijgeslepen. Nadat ik dat had gedaan kon de beugel weer op de servomotor worden geplaatst. Vervolgens de beugel vastgezet rn de stekker aangesloten
nu moest de kabel nog een goede weg zien te krijgen naar de gaskabel. Gelukkig is dit deel heel gemakkelijk. Gaskabel gemonteerd en testen maar. Uiteraard deed de cruisecontrol het niet. Opcom eraan gehangen, melding “geen foutcodes aanwezig”. Waardes bekeken, remschakelaar niet actief. Conclusie ik heb een 2polige remschakelaar ipv een 4 polige. Hoe kon ik de cc toch testen want ik moest weten of de servo wel goed was. Stekker van de remschakelaar eraf en de 2contacten die niet worden gebruikt doorlussen. Vervolgens kon het testen weer beginnen.
En ja hoor de cc werkt. Dus ik moet nu nog alleen een 4polige remschakelaar halen en dan kan ik ook cruise zonder gas te geven.Dan gaan we dat proberen
Vandaag staat operatie “inbouwen cc” op de planning.
Wat mij opvalt is dat er zeer weinig plaats is onder de motorkap om de servomotor op zijn plaats te krijgen.
motor: x18xe1iemand een idee hoe dat dit het beste gaat?
Gisteren mijn abs-ecu gemaakt. Nu blijft het lampje mooi uit en geen c0121 melding meer.
Nadat ik het relais had vervangen en de abs-ecu had dichtgemaakt kwam het moment steeds dichterbij.
Het aansluiten van de abs-ecu en het uitlezen van de abs. Gelukkig ging het terugplaatsen van de abs-ecu vele malen makkelijker dan het loshalen. Nadat de stekker er weer op zat kon het uitlezen beginnen.
eerst de oude foutcodes gewist en vervolgens begonnen met uitlezen.
Vingers gekruist, en vervolgens de op-com laten uitlezen.
resultaat, geen foutcodes. Omdat ik het niet geloofde nog een paar keer gedaan, maar er kwamen steeds geen foutcodes. Na een testrit bleef het lampje uit.Mijn conclusie: operatie geslaagd.
Foto’s van de operatie heb ik gemaakt en zal ik hier plaatsen. Misschien ook makkelijk om die toe te voegen aan de how-to.
Is mij inmiddels gelukt. Nu de andere terugsolderen
Krijg het niet gedesoldeerd
Thanks voor de info.
ik heb code c0121 anders was ik er niet aan begonnen.Heb net mijn abs ecu open gemaakt, alleen hoe nu verder.
het relais zit volgens mij aan de andere kant van het printplaatje.
kan ik het printplaatje er makkelijk uithalen of moet ik nu nog meer slijpen met de dremel?Als de koppeling omhoog staat is de koppelingsschakelaar ingedrukt, dat hoort. Zodra je de koppeling indrukt, schuift de schakelaar zich uit
Wat doet de auto als je de koppelingsschakelaar verwijderd? De cc werkt dan niet, maar loopt de auto dan weer normaal?
Ik zou een koppelingsschakelaar halen. Haal deze niet bij de dealer kost 42euro.
bij heuts 11euro.Naar mijn weten werkt het niet zonder koppelingsschakelaar
Koppelingsschakelaar geplaatst? Is de remschakelaar 4 polig?
Servomotor kan ook gewoon kapot zijn.Als je de foutcode c0121 hebt dan ligt dat aan het relais. Maar dan moet je ook een kelsey hayes abs hebben.
(correct me if i am wrong) -
AuteurBerichten