Aanhanger socket werkt niet (geen zekering) welke kopen?

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Aanhanger socket werkt niet (geen zekering) welke kopen?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18376696
    deSenna24
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 June 2020

      Ik ben recent eigenaar van een 2015 Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi met 163pk en wilde afgelopen weekend een aanhanger trekken. Nu bleek dat deze geen enkel licht gaf, waardoor ik dus niet met de aanhanger kon rijden.

      Nu zag ik gisteren dat er geen enkele zekering zit voor “trailer socket” of aanhangerstekkerdos in de manual (zekeringenkast in bagageruimte). Dit zou plaats 5 en 8 zijn. Nu wilde ik enkele zekeringen te bestellen maar ik ben niet zeker welke capaciteit deze best zijn voor aanhangers. In de manual staat dit ook niet nader beschreven. Weten jullie welke capaciteit ik hiervoor best zou bestellen? Alvast bedankt!

      #18376733
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Is het een Orginele trekhaak of achteraf ingebouwd?

        #18376844
        Paul-VectraB
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 January 2012

          Staat de juiste ampere niet gewoon op de klep van de zekeringkast? Zover ik weet wel

           

          #18376857
          deSenna24
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 June 2020

            [quote quote=18376733]Is het een Orginele trekhaak of achteraf ingebouwd?[/quote]

            Ben ik helaas niet zeker van, op de car pass staat dat de wagen geïmporteerd is uit Oostenrijk. Er zit een afneembare trekhaak op met 7-polige stekker. Denk niet dat deze origineel is vanuit fabriek.

            #18377042
            deSenna24
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 June 2020

              Ik ben zekeringen gaan halen die pasten (mini, 20A) maar deze vallen er gewoonweg uit. Gebeld naar een garage en snel even langsgeweest. Daar zeiden ze mij, na passen met verschillende zekeringen, dat er mogelijk geen aansluiting in de zekeringkast zit voor de zekeringen in vast te zetten. Ze passen er perfect in maar zitten los, dus ga de wagen eens moeten binnen brengen.

              Dit wil dus wel zeggen dat de trekhaak nog nooit gebruikt geweest is, of toch niet voor iets elektrisch, aangezien er gewoon geen stroom door de zekeringkast kan.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.