Aanhanger socket werkt niet (geen zekering)

Forumindex Forums Modellen Insignia Aanhanger socket werkt niet (geen zekering)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18376689
    deSenna24
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 June 2020

      Ik ben recent eigenaar van een 2015 Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi met 163pk en wilde afgelopen weekend een aanhanger trekken. Nu bleek dat deze geen enkel licht gaf, waardoor ik dus niet met de aanhanger kon rijden.

      Nu zag ik gisteren dat er geen enkele zekering zit voor “trailer socket” of aanhangerstekkerdos in de manual (zekeringenkast in bagageruimte). Dit zou plaats 5 en 8 zijn. Nu wilde ik enkele zekeringen te bestellen maar ik ben niet zeker welke capaciteit deze best zijn voor aanhangers. In de manual staat dit ook niet nader beschreven. Weten jullie welke capaciteit ik hiervoor best zou bestellen? Alvast bedankt!

      #18376751
      Paul-VectraB
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 January 2012

        Hallo,

         

        zover ik weet staat het aantal amp toch ook op de klep van de zekeringkast.

        #18377063
        deSenna24
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 June 2020

          Ik ben zekeringen gaan halen die pasten (mini, 20A) maar deze vallen er gewoonweg uit. Gebeld naar een garage en snel even langsgeweest. Daar zeiden ze mij, na passen met verschillende zekeringen, dat er mogelijk geen aansluiting in de zekeringkast zit voor de zekeringen in vast te zetten. Ze passen er perfect in maar zitten los, dus ga de wagen eens moeten binnen brengen.

          Dit wil dus wel zeggen dat de trekhaak nog nooit gebruikt geweest is, of toch niet voor iets elektrisch, aangezien er gewoon geen stroom door de zekeringkast kan.

          #18377268
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Wat ook zou kunnen is dat er een imitatie draadboom in zit welke niet op de orginele manier is aangesloten.

            #18377279
            Insigniauser
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 November 2014

              Het mooie van de huidige auto’s is de CANBUS interface. Alles moet ingeleerd worden, niets is “zomaar” aan te sluiten zoals dat vroeger misschien heel gemakkelijk was om een radio in te bouwen. Waarschijnlijk is dit nu ook het geval.

              Is de trekhaak origineel GM of een aftermarket merk (Brink, Bosal, GDW, Westfalia, Thule)?

              #18377280
              deSenna24
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 June 2020

                [quote quote=18377279]Het mooie van de huidige auto’s is de CANBUS interface. Alles moet ingeleerd worden, niets is “zomaar” aan te sluiten zoals dat vroeger misschien heel gemakkelijk was om een radio in te bouwen. Waarschijnlijk is dit nu ook het geval. Is de trekhaak origineel GM of een aftermarket merk (Brink, Bosal, GDW, Westfalia, Thule)?[/quote]

                Aanhanger is niet origineel denk ik, het is een afneembare en de garage (niet Opel) waar ik deze kocht had deze er terug op gemonteerd.

                #18377282
                deSenna24
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 June 2020

                  [quote quote=18377268]Wat ook zou kunnen is dat er een imitatie draadboom in zit welke niet op de orginele manier is aangesloten.[/quote]

                  Ik ga proberen een van deze dagen ermee langs de garage te rijden, ik heb de auto nu net 4 weken en is al de 2e keer dat er iets niet werkt. Eerste week deed de airco het niet (enkel warme lucht) en nu dit probleem. Tijd dat deze volledig in orde komt :)

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.