Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
14 maart 2018 om 09:48 In reactie op: Opel (CIH) modellen nog aanwezig in Nederland volgens RDW per maart 2018 #18353782
Even nagekeken op kenteken op de RDW site zelf, is echt een B-Commodore Automatic uit 1972 met 5 liter V12, volgens het Commodore B forum in Duitsland een ombouw met een BMW850i motor, schijnt vaker gedaan te zijn, via zoekmachine idd diverse fotos gevonden. Auto heeft APK tot juni 2018.
Verder ook nog een Rekord V8 5,7 liter en een Ascona Turbo en Manta Turbo op kenteken. Ik zag zelfs een Opel GT V8 op een begin jaren 80 kenteken in de database, dat is helemaal knap.
Er is idd nog genoegd aparts, leuk.
heb je een 1 op 1 berichtje gestuurd ….succes
Dit is relatief eenvoudig op te lossen, alle kentekens zijn op te vragen bij de RDW op de website opendata.rdw.nl ; maak een selectie op Opel Rekord en je krijgt ze allemaal die nog bekend zijn in Nederland, kentekens, types, motoren, wel of niet gekeurd/verzekerd etc. Alleen de naam en adres zie je niet. Verder bestel ik zelf altijd op onderdeelnummer pakkingen, kijk eerst zelf bij Reinz of Elring wat je nodig hebt, kan het niet fout gaan.
Ik heb even snel gekeken: op dit moment (6 maart) zijn er nog ca. 1700 Opel Rekords bekend bij de RDW open data (alle bouwjaren t/m 1988) waarvan 885 met verzekering en APK (er staan dus ruim 800 projecten ergens in een schuur te slapen) .
Van de 885 auto’s met verzekering en keuring is de onderverdeling (ongeveer) als volgt:
285 stuks E rekord (1978-1988) waarvan 10 stuks met 2.2i motor (waarvan 2 automatics en 1 caravan)
207 stuks D Rekord (1972-1977)
283 stuks C Rekord (1966-1971) -> binnenkort de meest voorkomende Opel Rekord
30 stuks A+B rekord (1963-1965)
Een kleine 100 stuks ouder dan 1963 (P1/P2/Olympia etc.)
heb het bestandje met de kentekens als je wilt.
20 juni 2017 om 20:25 In reactie op: Ervaringen met tunen 1900 motoren inclusief testbank resultaten #18344907Hoi Astrona, de 1900N motor die ik als eerste (als probeersel) heb voorzien van de dubbele webers was al een redelijk oud blok met denk ik meer dan 150.000 km, erg vervuilde kleppen en lage compressie (7-8 bar, hoort zeker 10 bar te zijn); kortom was een mooi blok om op te oefenen. Ben er van overtuigd dat voor een nieuw(er) 1900N blok 100pk best mogelijk is, ook met gewone 95 benzine. De beter kwaliteit benzine zorgt niet echt voor extra’s PK’s (hooguit 1-3% wat ik zo lees) maar eerder voor meer trekracht/koppel omdat het pingelen voorkomt en je dus de ontsteking wat beter kunt afstellen over de hele toerenrange. Plus de 102 bezine van Firezone bevat geen ethanol, is beter voor je tank (mijn auto staat in de winter 4-6 maanden stil).
Buiten dat; de Webers zorgen echt voor veel meer trekkracht al van onderuit, een zeer mooi geluid, en de sprong van 75 naar 95 pk was echt een merkbaar verschil, de auto was een stuk sneller, topsnelheid was zeker 15 km/uur hoger bijvoorbeeld. Als je ze al hebt liggen; zeker doen, de moeite valt wel mee en 20-25pk extra is 25-30% meer vermogen, dat ga je echt merken. Succes!
-
AuteurBerichten