Kenteken CIH22E

Forumindex Forums Techniek Cih Kenteken CIH22E

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18352162
    hinterachse
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 January 2012

      Telkens als ik onderdelen voor mijn CIH22E zoek bij de diverse internetbedrijven, kom ik steeds weer hetzelfde probleem tegen.

      Iedere keer als zo’n “handige” harrie begint in zijn welwillende app “Kan ik u helpen?” loopt het telkens op niks uit omdat ik geen kenteken heb van de wagen

      waar het blok uitkomt. “Tja, dan kan ik u helaas niet helpen”, krijg ik te lezen als ik zeg dat ik geen kenteken heb maar alleen het type waar het blok uitkomt.

       

      Weet er iemand misschien een  kenteken van een wagen waar origineel een CIH22E in ligt of lag, die ik dan in kan toetsen?

      #18352349
      Robert3
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 January 2018

        pak gewoon de CIH 2.0 liter is allemaal hetzelfde op de kleppen en zuigers na – DE 2,2 LITER LAG IN DE SENATOR EN IN DE RECORD.

        #18352414
        hinterachse
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 January 2012

          Lost niks op. De a-technische handige Harries vragen ook bij die blokken om; of een VIN-nummer of een kenteken.:unsure: Die hebben niet de kennis om te zeggen; Heb je een verdeler-kap met clipjes, dan heb je een Bosch-ontsteking of heeft die schroefjes, dan is het een Delco. Nee, die weten helemaal niets. :wacko:Die tikken alleen nummers in en kunnen dan kijken wat er uitkomt. CIH of Ecotech zegt hun helemaal niks! Nummers of kentekens! En dat is nu juist mijn probleem, omgebouwde circuitauto. Geen bruikbare VIN en niks kloppend kenteken!:unsure:

          #18352417
          dockedmarc
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 August 2011

            wat zoek je dan voor zo een motor?

            #18352425
            pjotter
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 November 2013

              [quote quote=18352349]pak gewoon de CIH 2.0 liter is allemaal hetzelfde op de kleppen en zuigers na – DE 2,2 LITER LAG IN DE SENATOR EN IN DE RECORD.[/quote]

              Vectra C 2.2 (Z22SE) GTS onderdelen

              #18352427
              hinterachse
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 January 2012

                Vorige week bijvoorbeeld: Pakkingen voor cilinderkop en distributiedeksel of -carter. Uiteindelijk toch gevonden via een omweg en bij sommige sites kun je

                ook kiezen uit merk, model en motor maar die hebben dan weer niet alles en kom je weer op een site waar iemand je hulp aanbiedt d.m.v. een chat.

                en die is dan zo met je klaar. Geen kenteken, geen VIN-code? Das nou jammer.:bye: Sorry, prettige avond nog!B-)

                En dan kun je zeggen dat hetzelfde blok in een Senator, Monza, Rekord E ligt, es tut mir Leit!

                #18353515
                Paul C Rekord
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 June 2017

                  Dit is relatief eenvoudig op te lossen, alle kentekens zijn op te vragen bij de RDW op de website opendata.rdw.nl ; maak een selectie op Opel Rekord en je krijgt ze allemaal die nog bekend zijn in Nederland, kentekens, types, motoren, wel of niet gekeurd/verzekerd etc. Alleen de naam en adres zie je niet. Verder bestel ik zelf altijd op onderdeelnummer pakkingen, kijk eerst zelf bij Reinz of Elring wat je nodig hebt, kan het niet fout gaan.

                  Ik heb even snel gekeken: op dit moment (6 maart) zijn er nog ca. 1700 Opel Rekords bekend bij de RDW open data (alle bouwjaren t/m 1988) waarvan 885 met verzekering en APK (er staan dus ruim 800 projecten ergens in een schuur te slapen) .

                  Van de 885 auto’s met verzekering en keuring is de onderverdeling (ongeveer) als volgt:

                  285 stuks E rekord (1978-1988) waarvan 10 stuks met 2.2i motor (waarvan 2 automatics en 1 caravan)

                  207 stuks D Rekord (1972-1977)

                  283 stuks C Rekord (1966-1971) -> binnenkort de meest voorkomende Opel Rekord

                  30 stuks A+B rekord (1963-1965)

                  Een kleine 100 stuks ouder dan 1963 (P1/P2/Olympia etc.)

                  heb het bestandje met de kentekens als je wilt.

                   

                   

                   

                  #18353519
                  hinterachse
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 January 2012

                    :applause02::mail: Heel fijn bezig, jij! Als je me kunt helpen aan dat bestandje, heel graag! Het gaat me in hoofdzaak om de 2.2E’s. :dank-u:

                    #18353522
                    Paul C Rekord
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      15 June 2017

                      heb je een 1 op 1 berichtje gestuurd ….succes

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.