Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik had ze in mijn audi a4 en mijn dochter vond het niets, die kant had ik dan ook in de achterbak liggen. Als je er doorheen moet kijken focussen je ogen op het ding en niet op buiten..
Maar het kan voor iedereen anders zijn.Beetje oud topic maar ik wilde niet iets nieuws starten als het er al staat.
Ik zoek dus een zafira-B en zonder privacy glass vind ik het geen mooie auto.. helaas zie je er veel zonder die optie. *beauty pakket*?
Thuis in de onderdelen wereld ben ik niet maar ik wil als ik er 1 koop zonder het liefst ander glas erin, zijruiten is wellicht nog zelf te doen maar het achterraam… dat is toch een ander verhaal..
Ik had ooit in 1992 een swift gti en die ramen waren af-fabriek gecoat, na vele jaren ging het er in een hoek een beetje af, zoiets zou ook wel kunnen maar hoe of wat.
Folie heeft mijn voorkeur niet.10 april 2011 om 17:26 In reactie op: Aankoop zafira-B: stuur, onderkant deuren en middenarmsteun #17849612Ik ben zelf geen nieuwe rijder als we het hebben over schakelen op 2000 toeren.
Chippen als het om de 100pk gaat en er dan 120 pk of iets meer van maken is geen ramp.. dat is wat er ook gebeurd door opel namelijk.
Hoef geen 200pk maar iets meer dan 100 is wel gewenst bij een auto van 1500 kg. Kijk dan ook het liefst naar de 120 versie, ben ik gelijk klaar.10 april 2011 om 13:26 In reactie op: Aankoop zafira-B: stuur, onderkant deuren en middenarmsteun #17849610De zoektocht gaat natuurlijk gewoon door, er staat een leuke bijautobedrijf Tanghe in IJsselmuiden, een cosmo met opc pakket. mensen ervaring met dit bedrijf?
Die ik eerder zag met het stotteren bleek de egr klep, deze heeft hij laten vervangen. Maar goed, die kocht ik dus niet.
Prima post om mee te starten!
Ik heb er nog niets aan maar wel goed om te weten.7 april 2011 om 17:56 In reactie op: Aankoop zafira-B: stuur, onderkant deuren en middenarmsteun #17849608Dezelfde motor.. dat is mooi want dan is het eenvoudig aan te passen. EDS is wel een aardig stukje rijden.. dat moet ook dichterbij huis goed kunnen toch?
De auto die ik vandaag gezien heb mist navi.. dat is wel jammer. Bij het proefrijden stotterde de motor wat rond de 2200 2300 toeren, beetje hikken zeg maar. Luchtmassa meter misschien?
Was ook half leer en niet beschadigd. Stuur was redelijk maar toch niet helemaal super. Vervangen zou ik niet zelf doen :)Als iemand nog een tuner weet in de buurt van Rotterdam dan graag een berichtje mijn kant op.
6 april 2011 om 20:52 In reactie op: Aankoop zafira-B: stuur, onderkant deuren en middenarmsteun #17849605Het is trouwens een 100pk die ik ga bekijken.
Chiptunen naar 120 ongeveer moet mogelijk zijn toch? of ook weer niet aan te raden?Ik dacht dat het 1.7 motoren waren maar kennelijk toch 1.9, vandaar dat het me niet gelijk was opgevallen.
Ik ga toch kijken..6 april 2011 om 18:32 In reactie op: Aankoop zafira-B: stuur, onderkant deuren en middenarmsteun #17849604Morgen afspraak gemaakt om er weer 1 te gaan bekijken. Zit een lederen stuur in, die zien er wel netjes uit. het stuur dat ik bedoelde is van kunststof.
6 april 2011 om 16:01 In reactie op: Aankoop zafira-B: stuur, onderkant deuren en middenarmsteun #17849603Dank!
De knopjes die ik tot nu zag waren echt versleten, dat was geen vuil.. we hebben ook een corsa met hetzelfde stuur overigens. De ribbels waren echt verdwenen.
Bij de halflederen bekleding zag ik ze zonder uitzondering (allemaal boven de 176.000km) dat de zijkant onder wat scheurtjes vertoonde van het in en uitstappen, ondanks dat ik die stoelen het lekkerste vind zitten denk ik niet dat ik daarvoor ga kiezen.
Als een auto harder kan en sneller op kan trekken doe je het ook meestal, ik zou de 150 dan ook wel aanspreken maar het is geen must.. dus 120 kijk ik naar.
Ik moet soms wel lachen om de prijzen voor de zaf-A die ik voorbij zie komen.. maar ja, er moet maar een gek voorbij komen die hem koopt.. al is die kans niet zo groot :)De deuren van de laatste die ik bekeken heb aan de onderzijde is wel een behoorlijk minpunt, je gaat bijna denken dat er schade is geweest en dan met goedkope lak gespoten.. er zat meen ik 10 jaar garantie op lak bij opel?
Jammer dat niemand van hier zijn zaf verkoopt..
6 april 2011 om 04:40 In reactie op: Aankoop zafira-B: stuur, onderkant deuren en middenarmsteun #17849600Ik ben een rustige rijder die af en toe een sprintje trekt. Ik neem aan dat de bakken hetzelfde zijn?
Het ging me meer om de kwaliteit van de bak.. een racemonster hoef ik dus niet.Nice!
Hier nog steeds geen zafira, vandaag wel naar een gaan kijken. Gelukkig in de buurt dus kon naar mijn garage, even op de brug en de versnellingsbak bleek olie te lekken, had net nieuwe apk dus wellicht pas recent gebeurd. Wordt eerst gerepareerd in elk geval, dan kunnen we nog eens kijken.
Zag wel toen hij op de brug stond dat er aan de onderkant van de deuren al wat oneffenheden zaten, was niet strak meer en wat roestvorming zelfs.. voor een auto van 2005 eigenlijk niet normaal lijkt me?
Is er eigenlijk een goed topic voor dit soort dingen te vragen.. niet echt het juiste topic hier.
Maar die Zaf B gaat komen :)En niet gekocht. Vertrouwde de km stand helemaal niet.
Morgen een zaffie halen :)
Kan er nog niets over zeggen.. zoekende naar een zafira diesel. Wel interessant om te lezen is het vliegwiel verhaal (bekend probleem?) injector is toeval / pech denk ik?
Kan hier op het forum niet zo heel veel vinden, er staat er in elk geval geen 1 te koop :)
Ik heb een beslissing genomen.. we kopen hem niet.
Als er iemand interesse heeft.. hij staat op marktplaats (zafira 2008 Rotterdam)
Bij de dealer (eef en huub) gevraagd naar de waarde, 18500.
15500 mag deze weg…
Weet eigenlijk niet of ik dat hier mag zetten dan hoor ik het wel en pas het bericht aan.. pb bij interesse of reageer via MP.22000, de corsa rijd 1 op 14 en de zafira ook. Benzine is 1,55 en diesel 1,15. Ik heb dus een 1600 liter nodig. Diesel is een 650 euro goedkoper.
De corsa is 408 en de zafira 1600. Dus ik kom er op uit dat de zafira tov de benzine auto die we nu hebben 550 euro ongeveer duurder is. Natuurlijk is dat appels met peren vergelijken vanwege het gewicht, een vergelijkbare auto op benzine zou de helft zijn van de diesel en dan is het ongeveer wel break even.
Natuurlijk heb ik er aan gedacht maar ik kan hem voor een prijs kopen dat ik hem niet wil laten staan of aan iemand anders wil verkopen voor mijn baas. De waarde van deze auto’s gaat natuurlijk heel hard achteruit, dat is ook nog wel een puntje.. maar een jaar erin gaan rijden kan ik makkelijk doen zonder dat het me iets kost :)
Ik rij nu trouwens een a4 avant B5.. ik betaal nu ook 110 per maand aan wegenbelasting..Gelijk even aangepast naar cdti (ahum), bedankt voor de reactie in elk geval!
De auto staat hier nu wel voor de deur maar de papieren heb ik allemaal nog op de zaak liggen, ik weet wel dat het de 150pk versie.
Als de turbo’s weinig kapot gaan is dat een zorg minder, ik hoorde dat er rond de 200k wel eens een probleem zou kunnen ontstaan met de turbo en dat het een dure kwestie is dus vandaar de vraag.Ik heb weinig verstand van auto’s en de zaken die je noemt zeggen met weinig al kan ik me bij de 1e 2 nog wel iets voorstellen wat het is.. bij die wervelkleppen haak ik wel definitief af.. :)
Zijn dat dure onderdelen of valt dat onder, jammer maar het moet en kost je de kop niet?
Niemand ervaring of staat de vraag hier verkeerd?
Zakelijk bereden door een collega die niet meer bij ons werkt.. als je iedere dag op de weg zit en er 1000 in de week doet is het wel normaal, nog wat vakantie erbij en voila..
Heb een draadje geopend met vraag over de turbo.. en hij is van begin 2008, ik dacht maart.
-
AuteurBerichten