Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
zeker de automaat (en je kunt dan altijd nog handmatig schakelen ):agent
Hi Mark,
ook ik herken het enorme turbo gat dat de 2.0 cdti 160pk heeft. Het is bij mij zelf zo erg dat hij me al meerdere keren in z’n twee is afgeslagen en ik in de bergen als het echt stijl wordt terug moet naar de één. Verder ben ik het vermogen wel eens kwijt in z’n 5 en 6 wanneer ik bij rustig rijden het gas volledig intrap. (alleen het aantal toerental loopt op, maar de power wordt niet overgebracht op de wielen……..vol in de slipkoppeling?)
overigens wil mijn dealer proberen om dit te verhelpen (en hebben ze daar toestemming voor gekregen van opel nl) door het 2 massa vliegwiel te vervangen.
overigens heb ik nu ook al een paar keer het vermogen niet volledig tot mijn beschikking gehad, doordat de auto in “service” mode stond. na het uitlezen en verhelpen van de storingen in de boordcomputer alles weer prima
wat verwacht je hiermee te bereiken? Over het algemeen is de brandstof besparing relatief weinig. Het 2.0 cdti blok is dezelfde voor de 130 pk als de 160 pk versie, dit wordt geregeld door het motormanagementsysteem. Mocht je dus toch meer vermogen willen hebben ga dan voor een software aanpassing. In mijn optiek krijg je hiermee ook een betere overbrenging en dus meer vermogen in de lagere toeren.
gewoon een interval van 30.000 km aanhouden.
voor mij is dit de 2e keer dat ik mijn winterbanden onder mijn insignia heb laten monteren. begin dit jaar had ik vredestein winterbanden besteld in 245-45-18, allen bleef hierbij te weinig ruimte over om sneeuwkettingen te plaatsen. (band vs wielkast was op dat moment iets meer dan 10mm)
Alternatief was een Maggi Trak Auto/sport, zelf noemen ze het de oplossing wanneer er geen ruimte is voor een conventionele ketting.
Persoonlijk vond ik dit een te dure oplossing (ergens tussen de eur. 250,– en eur. 300,–) Heb dus uiteindelijk 235-45-18 er onder laten monteren en een weissenfels Clack & Go Pro-Tech sneeuwketting (9mm) gekocht. Dit past perfect!zelf de originele dakdragers van opel gemonteerd incl. de hapro carver 8.5. dit is een mooie grote dakkoffer (L x B X H (cm): 215 x 90 x 43).
Deze rust bij mij op de voorste en middelste bevestigingspunten.
Het monteren van de dakkoffer is een eitje met de masterfit bevestigingspunten. Ja het steekt een klein stukje over, maar daar heb je met het rijden totaal geen last van. De achterkant houdt al voor de sharkfin antenne op, zodat de kofferbakklep ook volledig open kan.
al met al super (ook qua rijgedrag en extra brandstofverbruik:thumbup -
AuteurBerichten