Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mars
Zet t in n monza/senator deel
Daar hoort n 265 namelijk in ;)Een 265 past met n pasplaat en een 18s kom aan een c20xe/c20let en is beduidend sterker als n 240
Dus voor een let is t de perfecte uitkomst, want pas in een manta b of ascona b dan gewoon met een automaat aandrijfasHang je m aan je c30se ( 3.0 24v ) dan past die daar 1:1 aan
Hey
Ja als de bpd sensor werkt ( en dus de motronic aanstuurd ) dan slaat de brandstofpomp aan
Dus ja dat is goedMarc
@lenny0202 wrote:
Mijn keurmeester ziet het gelijk als ik mijn ABS lampje zou door verbinden met een andere , ABS blijft iets langer branden als
de restDat is mooi ^^
T is dan alleen geen afkeur…
Als t lampje uit gaat mag de keurmeester ( ik dus ook ) er vanuit gaan dat het systeem werkt
Bij twijfel mag er een remproef op de weg plaats vinden…Als alle lampjes doven die moeten doven vind ik het dus prima ( en net als mij 99% van de andere keurmeesters in nederland )
@ Pat, dan laat je m toch door Marco afmelden die krijgt tog geen steekproef ^^
Pat beunhaas! sensortje heb ik nog wel denk ik
Dr staat bij “weteringbrug” ( goed te rijden voor je, is aan t begin van de a44 ) een rode cali voor de sloop met t subframe er nog onder
Velgje idd laten richten, is goedkoper en makelijker als 1 velg zoeken
Zo zie je maar, iemand die bij de hyundai/mitsubishi werkt mag gewoon niet aan n opel sleutelen… “Lampje doorverbinden” pffffttt^^
Brandstoftoevoer, als je voor de motor staat de rechtse ( verst van de drukregelaar )
Retour zit onder de drukregelaarGeen vonk en wel brandstof… Dan is de krukassensor iig goed
Je kan je bobine van je 8v ook gebruiken, die kan je op de module van de 16v aansluitenWat ik altijd deed bij vw ( golf 2 of 3 )met 20vt ombouw ( ja ff vloeken in de kerk ) toen er nog niemand was die de sleutels en t dash uit kon leren
Ik bouwde het orriginele dash ergens achter het dashboard en takte de draden gewoon af naar het dash dat ik wilde zien, dit werkte altijd zonder problemen
Heb je ook de kadett kabelboom gebruikt?
Zoja dan komt de helft niet uit qua kleuren in de ronde stekker die naar Je calibra boom toe gaanBij een kadett boom heb je thv de versnellingsbak 2 stekkers zitten
1 ronde
1 rechthoekIn die rechthoekige stekker zitten de belangrijkere draden
– Rood is Constante Spanning +
– Zwart( of zwart/geel ) is Geschakelde Spanning +
– Bruin is Massa –
– Blauw(dikke draad) is Brandstofpomp Spanning +Die kleuren zijn van je calibra
– Rood
– Zwart
– Bruin
– Rood/blauwHet makkelijkste is om een kabelboom van een astra/vectra/calibra te zoeken
Die zijn er genoeg en zijn plugandplayJe moet ook ff naar de brandstofslangen kijken, want die draai je snel om aangezien ze bij een NE zonder wartels aangesloten zitten
Plaat past gewoon zoals t hoort
Achterstevoren past nietHey
De std koppeling ( volledig xe ) hield het bij mij met een c20let vol tot 220pk met 300nm aan de krukas daarboven begon die te slippen
De plaat van een let kan wel iets meer hebben, maar de drukgroep geeft t gewoon op
Je moet gewoon een koppeling TOT motornummer hebben
En ik zal straks wel ff inloggen bij de brezan, dat kan ik namelijk ;)Jij hebt dr n kom vliegwiel aan toch?
Zoja gewoon de drukgroep en plaat van een c20let nemen
Zonee dan de drukgroep van een XE en plaat van een LET
Diameter en dikte van beide platen is gelijk
Alleen een xe plaat heeft 24 splines en een let 14Ik ben nooit eigenaar van die auto geweest
Ik zeg alleen dat ik m gebouwd heb…Ik heb deze auto voor niet de vorige eigenaar, maar diegene daarvoor gebouwd
Echter weet ik dat beide geen sleutelaars waren en zeker niet zelf de bak eraf gehad zullen hebbenMarc
Heb je uberhaupt mijn eerdere bericht gelezen?
IK heb die auto gebouwd!! Weet toch wel welk vliegwiel ik eraan geknoopt heb…
M2.5 motoren ( rotor/verdeelkap ) hebben Platte vliegwielen
M2.8 motoren ( DIS ) hebben een komvliegwiel
M2.7 motoren ( c20let ) hebben een kom vliegwielDie met gele kleppendekel?
Zoja dan heb ik die auto jaren geleden gebouwd
Daar zit een plat vliegwiel aanIk had een volledige alu radiateur in mn turbo zonder fabrieksintercooler staan
Ff ebay kijken, daar staan dr zat op
1tje van een vectra 2000 zoeken
Die past er gewoon inJe zat de motorsteun deels uit elkaar moeten halen
Aangezien de riem door de steun heen looptOkay
Er hoort iemand turbo en krijgt een boner van t afblaasgeluidNee een C gsi heeft geen turbo, wel 125pk en n bak meer koppel
Alles ombouwen van die gsi en omkeuren bij de rdw voor 89euro ( bestaat n type goedkeur voor )Uit een 1.2turbo krijg je zonder extreme aanpassingen ook niet meer als 120pk
( en 3000 lichter )Swap die 1.2 naar een 1.8 uit een gsi
Staat er hier ergens 1 te koop voor 700 ofzoNee
Dit is een ketting blok
Waterpomp zit op de multisnaarSper in de bak
Gedeelde rechter aandrijfas
SemislicksAls je die dingen eronder hebt zal die wel rechtdoor gaan
17 augustus 2013 om 12:51 In reactie op: versnellingsbak vervangen, andere snelheidsmeter?? #18167154Die bak komt uit mijn 99er gsi
En JA de snelheidmeter van mijn corsa word door de abs van signaal voorzien
( zat niet eens een uitsparing of voorgegoten iets in de bak )
Er zit verschil in f28 bakken onderling
Die in een late calibra zaten ( met de teller tot 260 ) kregen signaal van het abs systeem
Deze hebben Geen ring op het diff en zelfs geen gat in de behuizing ( zit wel voorgegoten, is dus wel te maken )Als je met een f28 en digidash gaat rijden je ringwiel omzetten, daarvoor moet de bak wel uit elkaar…
Anders klopt de aanduiding van geen kant -
AuteurBerichten