Corsa B rare geluidje

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B rare geluidje

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260284
    chunx102
      Lid sinds:
      30 January 2012

      Beste forumleden,

      Na een half jaar probleemloos te rijden hebben met de corsa heb ik zojuist weer wat geconstateerd… enkele dagen gereden met open ramen heb ik gemerkt dat er een raar geluidje uit de motor komt tijdens het rijden (2000+ toeren) en warm, vervolgens even met haast even snel onder de kap kijken or iets ‘geks’ is, maar nee. De volgende dag had ik tijd ervoor en dus ging ik even proberen te analyseren wat er mis was want het klinkt niet normaal uit mijn ervaring. Het geluid komt al gauw bij het koude start, blijft wanneer de motor warm is en blijft ook zowel bij stationair als hoge toeren. Het komt ergens links vanuit de motor (distrubutie kant)

      Het geluid is moeilijk te beschrijven, je kunt het vergelijken met een geluid die direct uit bv. een speaker komt, met het zelfde situatie maar dan in met een buis ervoor of in een open doos. Soort van in geluid een holle ruimte, mijn excuses voor als het onduidelijke beschrijving/voorbeeld maar hopelijk is het een beetje begrijpelijk.

      Ik heb ook nog een video, hopelijk word het zo veel duidelijker:
      [youtube:3prs3x4x]http://www.youtube.com/watch?v=knruYb5LuQU&feature=youtu.be[/youtube:3prs3x4x]

      Als laatst heb ik even kort een research gedaan op de forum hier en daar, en ik kwam deze topic tegen:
      viewtopic.php?f=8&t=178995&p=2352733&hilit=geluid#p2352733
      Zal dit het probleem zijn? de waterpomp?

      Wat denken jullie? Iemand misschien ervaring hiermee? Alvast bedankt!

      Het gaat trouwens om een Corsa B, met een X12XE blokje :D

      #18170305
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Wat je effe kan doen is je multi riem eraf gooien en effe starten en kijken of het weg is zo ja hele grote kans dat je waterpomp overleden is niet te lang want de waterpomp word natuurlijk niet aangedreven.

        Ratelt de motor ook een aantal sec bij de koude start?? hoor namelijk naast dat ”zoemend” geluid ook een soort diesel geluid dit duid meestal op een versleten distributie ketting/spanner.

        #18170306
        PeterNoFear
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 January 2012

          Zit de waterpomp niet op de distri bij zon blok?

          #18170307
          otdh
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 March 2010

            Nee
            Dit is een ketting blok
            Waterpomp zit op de multisnaar

            #18170308
            robert_corsa
              Lid sinds:
              16 May 2009

              Klinkt eerder als een uitlaat die een beetje lekt.

              kijk je flex gedeeldte maar eens na
              Olie pijl goed?
              lijkt wel of je lekkage heb aan je blok. Kllpt dat?

              #18170309
              Chun102
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 January 2012

                Bedankt voor de reacties,
                @Opeltje17 wrote:

                Wat je effe kan doen is je multi riem eraf gooien en effe starten en kijken of het weg is zo ja hele grote kans dat je waterpomp overleden is niet te lang want de waterpomp word natuurlijk niet aangedreven.

                Ratelt de motor ook een aantal sec bij de koude start?? hoor namelijk naast dat ”zoemend” geluid ook een soort diesel geluid dit duid meestal op een versleten distributie

                Weet ik niet zeker, even nog es goed luisteren…

                @robert_corsa wrote:

                Klinkt eerder als een uitlaat die een beetje lekt.

                kijk je flex gedeeldte maar eens na
                Olie pijl goed?
                lijkt wel of je lekkage heb aan je blok. Kllpt dat?

                Ja hoor, olie check ik vaak en heb ik pas 2 dagen geleden ververst, netjes in het midden. Het lekt een heel kleintje idd bij dat stekkertje, maar het is echt minimaal want ik vul het nauwelijks bij en ik heb er verder geen last van

                #18170310
                Chun102
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 January 2012

                  Probleem opgelost, vandaag naar een goeie garage gegaan voor de check en meteen gerepareerd aangezien ik de komende half jaar geen tijd meer zal hebben. Het was inderdaad de waterpomp… de lager was helemaal stuk gegaan. Dure grap… 300 incl btw/onderdeel/arbeid alles. Maar goed, dat kunnen we vast wel verwachten na 13 jaar, en ik ben niet iemand die zuinig gaat lopen doen voor een auto en vooral zeker niet op m’n corsa.

                  Nogmaals bedankt allemaal!

                  #18170311
                  robert_corsa
                    Lid sinds:
                    16 May 2009

                    Goed gedaan. Gaan idd wel eens kapot

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.