Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb ik ook last van gehad . Dacht ook eerst aan een slippende multiriem , dus heb die vervangen . Maar het probleem was er nog steeds . Kreeg toen te horen van een collega die ook met een insignia rijdt dat het een rollement uit een looprol in de distributieset is . Mijn auto had toen toch 98.000 km dus heb de distributieset + waterpomp laten vervangen en het gepiep was weg !
9 februari 2020 om 19:42 In reactie op: Insignia 2.0 cdti 200pk+ piepende Multiriem bij inkomen van Turbo? #18372296is het ondertussen opgelost ? ik heb ook last gehad van dat gepiep en dacht ook in eerste instantie aan de multieriem . Heb die vervangen maar was er nog steeds . Toen sprak ik met een collega die ook met een insignia rijdt en die zei dat het een rollement van een looprol in de distributieset is die piept . Zat toch aan 97.000 km dus heb de distributieset laten vervangen , en het gepiep was weg !
De mijne stond eerst op 198 pk en 450 nm . Maar gaf regelmatig foutmeldingen doordat hij in veiligheid sloeg op zijn piek koppelmoment . Dus daardoor heb ik hem na een week terug wat laten zakken . En voorlopig 2 maand verder nog geen problemen .
ik zie dat u insignia ook gechipt is . Hoe lang is dit al zo en heb je al kosten gehad door het extra vermogen ?
Dank je . Heb voor de insignia ondertussen 20 inch zomerwielen aangeschaft . De vectra had ook nog een ander setje trouwens . Het enige dat ik mis zijn de kortere versnellingen van de vectra waardoor je toch iets meer pit hebt per versnelling . Vectra was wel gechipt door de vorige eigenaar naar 150 – 160 pk . En deze naar +- 190 . En toch voelde de vectra wat sneller aan tot 160 km/h .
Ben ondertussen al terug geweest naar het bedrijf en blijkbaar ging de wagen in veiligheid . Ze hebben hem ondertussen verlaagd naar 180 pk en 416 nm koppel en het probleem is opgelost . Het probleem kwam bij nader inzien op aan 2750 – 2800 toeren wat gelijk stond met mijn top koppel van 450 nm . Dus blijkbaar zijn de 2.0 cdti insignia’s met standaard 120 pk beveiligd rond de 450 nm koppel .
ik zal het bedrijf niet benoemen omdat ze zo eerlijk zijn om te helpen zoeken en als ze het probleem niet vinden me mijn geld terug zullen geven . Is normaal een bedrijf die 1200 auto’s per jaar chipt en steeds door dezelfde persoon wordt gedaan .
Mijn vader had blijkbaar zo een speciale schroefkop liggen waardoor ik de beschermkap van de riem heb kunnen afnemen en zoals ik zei , het is een distributieriem . Dus veronderstel Dat alle 120 en 140 PK versies van de 2.0 cdti motoren een riem hebben voor de volgende mensen die twijfelen .
-
AuteurBerichten