Problemen 1 dag na Chiptuning 2.0cdti

Forumindex Forums Modellen Insignia Problemen 1 dag na Chiptuning 2.0cdti

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18369944
    Osaga1990
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 July 2019

      Beste Mede Insignia rijders ,

      Zoals de titel vermeld heb ik 1 dag na de chiptuning van mijn Insignia 2.0 cdti 120 pk bj 2015  ( 120 pk en 300 nm -> 198 pk en 450 nm ) al een storing die als volgt klonk . Ik vertrok in lage toeren ( 1.600 toeren aan 50 km per uur ) in 3de versnelling en heb de gaspedaal vervolgens volledig ingeduwd . Hij trok nog even door tot +- 2000 toeren wanneer ik vervolgens de turbodruk hoorde verdwijnen via de blow off valve en direct een melding kwam op mijn dash ” dienst voertuig ” . Vervolgens kon ik in mijn 3de versnelling niet hoger rijden dan 2000 toeren . schakel ik terug kon ik wel weer hoger maar met zeer beperkt vermogen . Na de auto stil te leggen en terug op te starten waren alle problemen van de kaart .  Op het eerste moment dacht ik dat de drukleiding van de turbo was geschoten , maar die bleek nog in orde . Het vreemde is dat mijn max koppel en vermogen nog lang niet bereikt was aan dat toerental . Nog iemand die dit voor heeft gehad ? Ik heb al een afspraak om volgende week de turbodruk wat te laten verlagen , maar had toch graag geweten of iemand dit al heeft meegemaakt .

       

      #18369948
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Opzoek naar een beter tuning bedrijf die wat meer verstand van chippen heeft.

        Dit komt vaak voor bij bedrijven die chippen en geen idee hebben wat ze eigenlijk doen.

        Hier zul je vaak ook zien dat de vermogen curve er vaak raar uit ziet op een rollerbank.

        Heb je een uitdraai van de vermogenscurve?

        #18369950
        Osaga1990
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 July 2019

          opel insignia curve

          #18369951
          Osaga1990
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 July 2019

            ik zal het bedrijf niet benoemen omdat ze zo eerlijk zijn om te helpen zoeken en als ze het probleem niet vinden me mijn geld terug zullen geven . Is normaal een bedrijf die 1200 auto’s per jaar chipt en steeds door dezelfde persoon wordt gedaan .

            #18370361
            Osaga1990
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 July 2019

              Ben ondertussen al terug geweest naar het bedrijf en blijkbaar ging de wagen in veiligheid . Ze hebben hem ondertussen verlaagd naar 180 pk en 416 nm koppel en het probleem is opgelost . Het probleem kwam bij nader inzien op aan 2750 – 2800 toeren wat gelijk stond met mijn top koppel van 450 nm  . Dus blijkbaar zijn de 2.0 cdti insignia’s met standaard 120 pk beveiligd rond de 450 nm koppel .

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.