Distributieriem of Ketting 2015 ?

Forumindex Forums Modellen Insignia Distributieriem of Ketting 2015 ?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18369542
    Osaga1990
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 July 2019

      Beste leden ,

      ik rij sinds 2 weken met een Opel Insignia 2.0 cdti 120 pk ecoflex van 2015 en heb alles afgezocht om te weten te komen of ik een distributieriem of ketting heb . In het boekje is niets terug te vinden . Zelf als ik al de gegevens ingeef van mijn wagen in onderdelensites kom ik bij de ene bij distributieriemen en de ander kettingen terecht . Heb de beschermkap onder de motorkap willen demonteren die over de ketting of riem zit om te kijken wat het is , maar heb daar blijkbaar een speciale schroefkop voor nodig . Dus kan het op die manier ook niet te weten komen . Iemand die het weet of mij een correcte site kan aanbevelen waar het op terug te vinden is ?

      Bedankt op voorhand

      #18369546
      Osaga1990
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 July 2019

        Mijn vader had blijkbaar zo een speciale schroefkop liggen waardoor ik de beschermkap van de riem heb kunnen afnemen en zoals ik zei , het is een distributieriem ;-) . Dus veronderstel Dat alle 120 en 140 PK versies van de 2.0 cdti motoren een riem hebben voor de volgende mensen die twijfelen .

        #18369691
        Nick-GSI
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Alle 2.0 diesels in de insignia hebben een riem afhankelijk van bouwjaar 150.000 km of 6 jaar of 10 jaar

          #18369838
          Patrick
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 March 2018

            Rij zelf een 2.0 CDTI uit 2013 en heb er ook een riem in zitten.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.