Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Euhm vanaf de inlaat gaat er een buis naar voren en de slang tussen deze buis en de buis die naar de IC gaat zat een scheur. Had ik totaal niet verwacht. :afro
Met de compterkast van mijn broer (phase 3) heb ik een constante druk van ruim 1 bar. Weet je toevallig nog een ecu met phase 3? :D
@ Mr. Bone
Het is opgelost hoor! Had een scheur zitten in 1 van de slangen. Geen idee hoe die daarin is gekomen maar Corsa loopt als nooit tevoren :worsHij geeft nu 1.1 bar overboost en heeft een constante druk van 0.85bar. Eerder had ik geen overboost en wilde de turbodruk nog wel es schommelen.
Heb er een (nieuwe) versterkte drukdoos opgezet dus deze aanschaf was niet voor niets. :DAllen bedankt voor de tips. :afro
Nee nog niet opgelost. Hij pruttelt nu ook, alsof hij ergens valse lucht trekt heb ik het idee. Aankomend weekend ga ik mijn intercooler slangen lostrekken en eventueel vervang ik alles. Wilde het sowieso nog wat netter/beter maken.
Heb alleen niet heel veel vrije tijd vandaar ik er nog niet weer mee bezig was geweest.Maar zodra het opgelost is, laat ik het gelijk weten. :thumb
Nee niet naar gekeken, omdat ik het geheel heb omgewisseld van een andere c20let. En hier werkte het goed op en op mijn motor maakt het geen verschil. :shock:
Euhm ik heb het klepje dichtgedrukt. Moer er tegen aangedraaid, daarna de steeksleutel erop en er 4 slagen aangegeven. Denk dat ie nog wel iets strakker kan, maar gisteren met mijn oude turbo erop maakte dat geen verschil.
De computer zat bij de motor toen ik hem kocht. Vorige eigenaar zei dat, dus weet het niet 100% zeker. Is wel met een schakelaar. Dus kan met standaard druk rijden en met meer.
Heb vandaag de volgende onderdelen vervangen en allen zonder resultaat:
– Turbo (mijn oude heeft trouwens lichte scheurtjes bij de zitting)
– LMM
– Krukassensor
– Andere bougies
– Andere bougiekabels + bobine kabel.Heb de rode en de bruine draad omgewisseld op de amal valve maar dat geeft geen verschil. Als ik de vacuumslangen verwissel dan gaat ie in de noodloop en komt hij niet boven de 0.3 bar. Dus die kloppen zo wel.
Motor komt nog steeds niet boven de 0.6bar.
@Mr. Bone
Ik gebruik de originele stekker op mijn amal valve, maar de rode zit bij mij op het linker stipje en de bruine op de rechter. Stekker kan er maar op 1 manier op?Mijn vacuumslangen zitten zoals op jouw afbeelding dus die kloppen.
Hoe kan ik een extra massakabel trekken dan voor mijn ecu?
Ik rijd met de originele recirculatieklep en heb nooit overboost gehad met deze let in mijn Corsa. Rijd er nu bijna 6 jaar mee. Klopt dat niet?Vanmiddag heb ik de originele drukdoos vervangen (dacht dat het probleem hieraan zou liggen) voor een nieuwe versterkte. Ik heb het klepje dichtgedaan en de buitenste moer vastgedraaid. Daarna nog een aantal slagen. Als ik hem nog iets strakker zet maakt het geen verschil.
Ruben had het over evt. een slechte massa op het stuurapparaat dus daar ga ik morgen nog even naar kijken. Hoorde ook dat het aan de vacuümslangen kan liggen, als ze verkeerd om op de amalvalve zitten.
De meter klopt wel want hij trekt merkbaar een stuk minder snel en dat kon ik teruglezen op mijn meter. Eerder zat ik rond de 0.90/0.95 bar continu en met schakelaar uit 0.6 continu. Nu blijft ie met schakelaar aan en uit op 0.6 bar hangen. Heb ook een phase 3.5 computer getest maar ook dat maakt geen verschil.
Weet niet of het de turbolader is. Ding rookt verder niet en werkt naar mijn idee nog prima. Maar weet t niet zeker. Morgen maar even kijken. :hmmz
Heb er zelf ook NGK’s inzitten met phase 2. Werkt prima. :thumbup
Mijn A Corsa’tje
http://www.youtube.com/watch?v=mqjrngPzEks” onclick=”window.open(this.href);return false;19 oktober 2011 om 11:42 In reactie op: Automaxx Streetpower Zondag 1 april 2012. Club Opel Forum. #17928003Wie weet doe ik ook weer mee!:)
1e versnellingsherkenning ook gelijk fixen, anders gaat die alsnog in de noodloop.
Dus niet 50/50 Freek? Wat als ik nou bijvoorbeeld: 9 liter 98 tank en er een liter ethanol bij ingooi. Heeft dat zin? Kan dat kwaad?
E85 durf ik niet zonder grotere injectoren en een grotere brandstofpomp, straks is mijn motor dood. Ben er wel nieuwsgierig naar.
@bd. wrote:
@Orang-pinda wrote:
Kom er net achter dat er bij ons in Groningen een pomp zit dat E85 verkoopt. Wist ik geen eens. Binnenkort es proberen?
als je ecu/injectoren niet zijn afgesteld op e85 dan moet je het niet tanken!
Ok, dankjewel. Moeten er grotere injectoren in? Ecu afstellen, kan ik daarna nog ‘probleemloos’ met 98 rijden? Het is niet zo dat je overal E85 kunt tanken ja.
Kom er net achter dat er bij ons in Groningen een pomp zit dat E85 verkoopt. Wist ik geen eens. Binnenkort es proberen?
Liever VW, dan Hyundai
Heb nog wel een leuke staan.. (wel 2wd nu), misschien gaat die de verkoop in binnenkort.
Tankklepsticker moet eraf, I know.
Na anderhalf jaar werd het tijd om de Calibra weer eens klaar te maken and she’s back on the road! Met dank aan mijn broertje Wesley die me de afgelopen tijd geholpen heeft. :wors
De distributieriem was versprongen, dus heb er nu een verse (costcast) cilinderkop opgezet. Deze was al eens gereviseerd, maar alwel weer gebruikt geweest. Deze laten reinigen, licht laten vlakken, gemonteerd en ze doet t weer goed. APK is weer een jaartje geldig. :DDie tankklepsticker gaat eraf. :thumbup
Mijn 60ft tijd is wel op Assen trouwens, heb nog niet op Drachten/Bitburg gereden met de LET. Misschien ook een keer gaan kijken naar M&H’s!
R888’jes zijn leuk, maar als je echt serieuze tijden wilt neerzetten dan zijn ze inderdaad niet goed genoeg. Wel leuk voor op de openbare weg. :D Mijn 60ft tijd is: 2.153
Kom je met M&H’s onder de 2 secs?
@Nova_C20xe wrote:
@pastry wrote:
en hij is echt helemaal leeg! Hakan moet mee naar Bitburg!
Ik wil wel mee:D Maar dan ga ik met semi-slicks rijden, en of mijn aandrijfassen dat leuk vindenn dat weet k niet:P
Niet te druk om maken. Als het stukgaat, vervang je ze voor sterkere. Hoop ik natuurlijk wel dat je thuiskomt.:P
@Gsifreak wrote:
@corsaboy wrote:
@corsaracer wrote:
@Gsifreak wrote:
Alleen de regels van dhra zijn gewoon weg niet meer leuk..
dus ik en me broer snapte er niks meer van.
Ik snapte het wel… wat Freek ook al zegt, dat heet Bracket rijden. Dat had ik je ook uitgelegd.
Ja, maar t scheelt t niet veel!! En hier doen we het voor he haha. :D
@GlennGSI wrote:
schakelde je er steeds naast of ?? Sommige runs gingen mooi ! goed snel
Moet binnenkort even kijken naar mijn motorsteunen. Heb het gevoel dat ie teveel kantelt en dat ik hem daardoor soms niet goed in zijn versnelling krijg als ik zo loop te gassen. Als ik over een hobbelige weg rijd dan heb ik soms ook het gevoel dat de motor loopt te springen, alleen heb geen tijd gehad om hiernaar te kijken. Besloot ook last minute om mee te doen.
Heb het nu druk met mijn scriptie en werk 6 avonden per week.Desondanks, een leuke dag gehad met een beker voor de 1e prijs in de SE klasse. Ben alleen niet tevreden over de runs, heb teveel runs gehad dat het schakelen klote ging! Volgende keer beter.
-
AuteurBerichten