Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Anders moet je je afdekplaat van de motor eens verwijderen en achter het blok kijken of er water op de inlaatcollector staat, heb daar zelf een lekje gehad en blijkt een “bekend” probleem te zijn.
Ik heb idd de v1, geen klagen over de standaard instelling. Is natuurlijk stugger dan origineel maar het is zeker geen stuiterbak geworden, comfort zat vind ik, zelfs met 20″.
Je mag altijd een keertje komen meerijden Heb zo ook een collega met zijn bmw overtuigd om een kw setje te kopen :thumb
Update van mijn siggie, begin dit jaar een kleine aanrijding gehad en niet in fout. Toen de zoektocht begonnen naar originele opc-line onderdelen en de zwarte xenon-look koplampen gekocht bij Eugene.
Ik zou niet twijfelen en voor die kw schroefset gaan, heb ze zelf onder de siggie en die rijdt zalig.
Bilstein dempers krijgen ze aan mij niet verkocht… Ik had eerst een H&R schroefset dewelke op 6000km stuk ging, nieuwe poten onder garantie, terug stuk na 6000km… En deze zijn gebouwd met bilstein dempers.
De schokdempers lijken ongelooflijk degelijk en super dik, maar schijn bedriegt, de dempers zitten namelijk ondersteboven gemonteerd, zie linkse op de foto:
Er kwam telkens speling op de afsluitring waar de demper in op en neer gaat waardoor je een vervelend kloppend geluid kreeg na die 6000km.
Kwa rijcomfort leken beide mij gelijkwaardig. Wel beide schroefsetten natuurlijk…
Ik heb de Kumho ecsta le sport er onder, kosten de helft van die goodyear’s en zijn in mijn ogen super banden, super grip. Slijtvastheid weet ik zo meteen niet, zitten er nu het derde jaar op en gok op een dikke 20 000km en heb nog 5 mm profiel.
Collega heeft ze ook onder zijn bmw en rijdt regelmatig op de limiet, moet geen andere meer hebben…
Die passen er zonder problemen onder met de spacers. Ik heb de 20″ met vooraan 20mm per kant en achteraan 25mm per kant, verlaagd, en nog nooit mijn wielrand geraakt.
Mijn vorige wagen (vectra c) kwam ook uit Duitsland, stonden 74 000km op, na enkele grote kosten kwamen we er achter dat hij 150 000km meer gereden had dan de teller aangaf :fy1
Hoop voor jouw dat dit niet hetzelfde verhaal wordt want dit blijkt wel meer voor te komen met Duitse import wagens, afhankelijk van welke streek hij komt…vooraan 20 en achteraan 25, staat perfect onder die van mij met de 20″ opc line velgen. Of is een sedan smaller achteraan? :D
Dit systeem moet op een insignia, dus geen langere bouten ofzo want de insignia is met moeren…
De smalle uiteindes van de originele draadstangen idd best eraf slijpen/zagen anders steken die te ver door tot tegen de velgen.
Heb ik ook al een jaar of 2, meestal als ik uit stilstand vertrek en idd volledig indraai. Zal ook wel wat met mijn verlaging te maken hebben, maar weet er al meerdere met dit probleem…
Ik heb deze nog niet stuk gehad, maar heb er uit voorzorg wel een klep bij tussen gestoken, origineel Opel als “buitendienst” oplossing ofzo??? Zou bij de dealers een brief voor rondgeweest zijn.
Als de eppc klep dan stuk zou gaan wordt door die extra klep voorkomen dat de turbo stuk kan gaan. (Is mij verteld door een opel technieker)Ik heb hier ook nog een setje liggen dewelke ik graag terug in de originele kleur zou willen.
Er zit idd een speciaal effect in de lak…Onder mijn sportstourer zit een schroefset, de 20 duims opel velgen en vooraan 20mm en achteraan 25mm per kant. Raakt niets, geen geschuur of gehap. En zelfs nog comfortabel vind ik zelf.
Mijn D caravan met 1.8i (GTE motor)
Ondertussen staat hij wel op 16″ staal.
Voor de juiste prijs (of ruil) mag hij plaats maken :D :D :D25 november 2015 om 18:41 In reactie op: Update navigatie DVD800 voor Insignia met modeljaar 2011 #18206489@sig63 wrote:
Je mag ook tot Gent komen… wat voor jou ook niet bij de deur is.
Er zijn 2 types update voor de DVD800, deze voor MJ 2011 en deze voor MJ 2009/10. Maar de layout van de DVD en het hoesje is bij elke update gewijzigd, vandaar de mogelijke verwarring.
Jij hebt de eerste nodig en die heb ik liggen.Er is wel een grote MAAR: de DVD laat ook het systeem updaten, waardoor er geen weg terug is.
Op zich geen probleem, maar de kaarten werden ook telkens groter… als je dus bij mij Benelux komt inlezen, heb je voortaan enkel nog Benelux ter beschikking. Het inlezen heeft ook een lange tijd nodig.
Ik heb hier elders al eens de grootte van de bestanden en de duur gepost: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=105&t=186504&start=100″ onclick=”window.open(this.href);return false;Ik weet niet welke versie je hebt, maar versie 2014 heb ik ook nog liggen en eigenlijk mag die weg.
Mja, Duitsland had ik er toch nog graag op gehad… De versie die ik heb is nog steeds die van uit de fabriek, de oudste dus. En daar staan precies toch redelijk wat landen op het systeem zelf, cd ligt gewoon in het handschoenkastje en heb die nog nooit nodig gehad om kaarten in te lezen.
Maar jij zou eventueel heel de cd van de hand willen doen?
Staat op die versie dan ook het vernieuwde knooppunt van Eindhoven?
24 november 2015 om 19:45 In reactie op: Update navigatie DVD800 voor Insignia met modeljaar 2011 #18206486Een ritje Goes zou ik op zich eventueel nog wel zien zitten voor een update… Hoeveel zou de vergoeding bedragen? :D
Maar hoe ben ik nu echt 100% zeker dat dit wel lukt op mijn model? Ik heb dvd800 en een letter B in chassisnr en mijn wagen is van 2011.
Maar als ik google op afbeeldingen van dvd800 kom ik toch nog verschillende types tegen :hmmzZo “mega white” vond ik die blauwe lampjes toch niet…
Ik heb de led drl’s van gm tuning parts al een paar jaar er in en nog steeds tevreden over, gewoon wit zoals het hoort. Met die foutmelding heb ik al lang leren leven…Ziet er idd leuk uit, ook al gaat het ten koste van mijn mooie ledlampjes :jerry
Welke set had jij besteld? Link ebay ofzo?
Gewoon plug and play? Schijnt ook nog het gewone lampje of enkel het logo?
Toevallig een foto van hoe het er ingebouwd uit ziet? :DSarah haar astra had van fabriek uit geen getinte ramen, achteraf de achterste ramen 80% laten tinten:
20 september 2015 om 17:58 In reactie op: Terugroepactie (15-C-038) – gaslek veerpoot achterklep #18291357Deze week laten vervangen, stelt echt niets voor.
incl onderdeel halen, papieren invullen,… binnen 4 minuten terug buiten :thumbHad ik zelf ook wel gekunnen :D
Voorste zijn 70% transparant, dus 30% getint vanuit fabriek.
Achterste zijn 26% (+/-5%) transparant, dus ongeveer 75% getint vanuit fabriek.Net gekeken op de mijne, totaat geen last van binnenspiegel ofzo, goed zicht rondom, zelfs als het wat donkerder is.
Dacht iets van een 80%
Heb ik ook al meer als een jaar, enkel als ik mijn stuur volledig afdraai en meestal als ik uit stilstand vertrek.
Had al opgevangen dat die van de Insignia niet al te super zijn, zeker niet met een verlaagde auto… Mijne heeft nu een 70dkm op de teller.
Ik blijf er gewoon mee rijden, zo vaak hoor ik het nietDie kan je langs achter losklikken ja, moet je wel je bumper eraf halen, anders kan je er niet bij.
-
AuteurBerichten